Facebook marketing cikkek
Bővült az automatikus címkézés a hirdetéskezelőben
A Facebook adta, a Facebook elvette - sokszor előfordult már, többek között a dinamikus url paraméterekkel. De úgy tűnik, most visszakapjuk ezt a rendkívül hasznos funkciót – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.
Hét trend, amire a marketingtervezésnél nem ártana figyelned
Hamarosan itt a 2019-es esztendő, ha még nem álltál neki a jövő évi (marketing) tervezésnek, itt az ideje, viszont van néhány trend, amit jó, ha már most szem előtt tartunk – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő.
Így tereld a közönséged
Minden online megmozdulás végső célja az eladás, a bevételgenerálás, a pénzes tranzakció. Az ehhez vezető trükkökről és terelőeszközökről hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
Itt a Facebook marketing vége?
Kevesebb elérés, kisebb aktivitás, csökkenő átkattintás, drágább hirdetések. Nagyjából így lehet összefoglalni a várható változások következményeit az oldalakra nézve.
Így lesz hatékonyabb a Facebook-marketinged
A Facebook-marketing során az egyik legnagyobb kérdés, hogy milyen célzással kezdjünk neki a kampányok beállításának. De mi van akkor, ha rátalálsz egy szűkebb szegmensre, melyből csak úgy dőlnek a konverziók az elején, azonban a célcsoportodat kezded kimaxolni, és a hirdetések megjelenési gyakorisága lassan az egy tucatot súrolja? Ebben az esetben a konverziók száma csökken, az ügyfélszerzés költsége emelkedik, az elérés pedig drágul.
FB: összeolvad a Hirdetéskezelő és a Power Editor
Régebben a Power Editor volt az az eszköz, amiben megjelentek az új funkciók, és ez volt az, amelyikben könnyen tudtunk nagy tömegben hirdetéseket kezelni. Önálló funkciói voltak, és olyan felülete, ami eltért a Hirdetéskezelőtől.
Mit tegyünk, ha letörlik a Facebook oldalunkat?
Tibi atya Facebook oldalát a jelek szerint törölték, legalábbis így hitték a követői, de arról kiderült, hogy csak egy mediahack volt. Az oldalt nem törölték, csak az adminok szüneteltették egy időre, hogy kiderüljön, hogy reagál a sajtó. De lehetett volna igaz is: így járt a közelmúltban a KDNP, korábban a Csonticar, Appleblog, és még sorolhatnánk kisebb-nagyobb oldalakat - írja Közösségi Kalandozások blog szerzője.
Hogy dönt vezetőként az online marketingről?
Rengeteg cikk foglakozik online marketinggel, de keveset tudunk arról, hogy a hazai vállalkozások vezetői mi alapján hozzák meg marketing-döntéseiket. Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban!
Nem kellenek milliók a hatékony marketinghez
A marketing minden üzleti modell kritikus részlete, a világ cégek ráadásul elképesztő összeget fordítanak marketingtevékenységekre. A Salesforce például bevételei több mint 50 százalékát a Twitter pedig 44 százalékát szánja erre. Ennél azonban jóval kevesebből is érhetünk el sikereket.
Kell nekünk a hála a Facebookon?
Azt már a kezdő social media menedzserek is tudják, hogy a közösségi médiában elsősorban az érzelmekre kell hatni, ha aktivitást akarunk kiváltani. A Facebook nem véletlenül bővítette a like gombot azzal, hogy már nemcsak tetszésünket, hanem mérgünket, szomorúságunkat vagy épp megdöbbenésünket is kifejezhessük. Bárhol. Bármikor.
Hogyan gondolkodik a Facebook?
A Facebook akkor sikeres, ha segít az embereknek megtalálni a hatalmas információtengerben a számukra releváns eseményeket. Azt a néhány történetet minden nap, amik igazán fontosak az olvasóknak. Annyira, hogy amikor hazamennek, erről beszélnek a családjukkal és a barátaikkal. Éppen ezért a tartalomgyártóknak nem csak arra kell fókuszálni, hogy elkészítsék azokat, amik fontosak az olvasóknak, hanem arra is, hogy mindez érdekes, izgalmas legyen, olyan, ami megüti az ingerküszöböt. Ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha megértjük, hogyan működik a hírfolyam - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Aki hirdetett, annak egy talicska pénzt hozott a Jézuska
Az elmúlt évek legjobb karácsonyi forgalmát könyvelhették el a kis- és közepes vállalkozások múlt év decemberében. A vállalkozások több mint felének nőtt a forgalma. Legjobban azoknak akik többet reklámoztak. Ennek ellenére a többség makacsul kitart az ingyenes marketing eszközök mellett – derül ki a Marketing Commando kutatásából.
A Messenger sem lesz már a régi
Fizetési lehetőség, megosztás és hirdetés érkezik a Messengerhez - számol be szakértőnk, Lévai Richard. Indulhat a fizetett feliratkozó gyűjtés ezen a platformon is!
Cserkésszük be a nyaralókat is!
Nem kell lemondanunk az ügyfelekről, akkor sem, ha nyaralni mennek. A közösségi oldalak hirdetési rendszerei ugyanis a fogyasztók tartózkodási helye alapján is képesek pontosan célozni a hirdetéseinket.
Megint mindent felforgat a Facebook
Megint változtat az algoritmusán a Facebook. A jövőben többször fogunk találkozni a barátaink által feltöltött fotókkal, a rokonok személyes posztjaival, háttérbe szorulnak a céges oldalak.
A Messenger a következő, amit nem hagyhatunk ki?
A digitális marketinggel az a baj, hogy mire valamit elkezdenek megszokni és megszeretni a cégek, addigra a közönség már másra ugrik. Épp ez a helyzet most a Facebookkal, amit azért kár lenne temetni: aki jól használja, annak bőven megéri.
Rajtunk kísérletezik a Facebook
Még alig indultak el az új reakció gombok a Facebook-on, a legnagyobb közösségi médium a jelek szerint máris újakkal kísérletezik, legalábbis erre utal, hogy ideiglenesen Anyák Napja alkalmából bizonyos országokban elérhetővé vált a "Hála" gomb.
Helló like, üdv reakciók!
6 éve jelentek meg a like gombok a Facebook felületén kívül, akkor 24 óra alatt egymillió weboldalra telepítették az új funkciót. Most az újdonság a többi reakció gomb, aminek a cégek kommunikációjára lehet hatása. Szakértőnk segít, mit kezdjünk vele!
Megint újított a Facebook!
A Facebook időről-időre újdonságokkal áll elő, amiket érdemes ismerni, ha tényleg ki akarjuk használni a legnagyobb közösségi oldalban rejlő marketing lehetőségeket. Szakértő segít, mik a legfontosabbak!
5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz
A cégek nem véletlenül készülnek hatalmas kampányokkal és akciókkal az ünnepi időszakra: a felmérések szerint ilyenkor a fogyasztói költések jelentősen nőnek: 16%-kal magasabb az átlagos vásárlások értéke, és fejenként mintegy 30 000 forintot költünk ajándékokra.
Kire bízzuk a céges Facebook oldalt?
A közösségi média jelenlét fontosságát már belátja a legtöbb kisvállalkozás, ahogy azt is egyre többen felmérik, hogy a sikeres jelenléthez jobb lesz szakember segítségét kérni. De hogy találjuk meg a számunkra megfelelőt?
Megúszható a reklámadó a Facebookkal?
A reklámozóknak át kell gondolniuk, hogy hogyan és mire költenek a reklámadó hatálybalépése után. A Facebookon való posztolás nem esik az adó hatálya alá. De tényleg teljesen kibújhatunk alóla a közösségi oldal használatával? Lévai Richard Facebook-szakértő válaszol.
5 megkerülhetetlen socialmarketing trend 2015-re
A közösségi média marketing célú használata mára a vállalkozásoknál szinte a túlélés alapfeltétele. Mindenki igyekszik okosnak lenni benne főleg, hogy ha nem vagyunk megfelelően átgondoltak, a vödörszámra beleölt pénz is totálisan felesleges lesz. Lássuk a trendeket, amit figyelembe kell venni a tervezésnél!
Sokba kerülnek majd a „nyomulós” posztok
A Facebook ismét új hírfolyam algoritmus változtatást jelentett be: a direkt promóciós célú, organikus posztok arányát csökkenteni fogják 2015 januárjától – a hirdetések javára. A felhasználók ugyanis terhesnek érezték a nyomulós posztokat.
Miért kell még mindig követőt gyűjteni a Facebook-on?
Amíg korábban az összes követőt elértük egy-egy posztunkkal a céges oldalunkon, addig a Facebook változásai miatt mára csak alig 5 százalékát. Miért kell akkor mégis követőket gyűjtenünk a céges oldalunkra a közösségi oldalon?