5 megkerülhetetlen socialmarketing trend 2015-re

A közösségi média marketing célú használata mára a vállalkozásoknál szinte a túlélés alapfeltétele. Mindenki igyekszik okosnak lenni benne főleg, hogy ha nem vagyunk megfelelően átgondoltak, a vödörszámra beleölt pénz is totálisan felesleges lesz. Lássuk a trendeket, amit figyelembe kell venni a tervezésnél!

Kép:Pixabay

A marketing persze akkor jó, ha egyénre – pontosabban cégre – szabott, nem könnyű tehát mindenkire érvényes alapigazságokat megfogalmazni. Vannak azonban olyan globális trendek, amiket érdemes figyelembe venni akár mikrovállalkozásról, akár multicégről van szó. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója mutatott be öt ilyet.

1. Nem ingyenes és nem egyszerű

Illúzió azt hinni, hogy a Facebook ingyenes eszköz! Ingyen sajt nincs, csak az egérfogóban – hangsúlyozza a szakember. Tehát ha valódi eredményeket akarunk elérni a legnagyobb közösségi oldal céges használatával, számítsunk rá, hogy ki kell nyitnunk a pénztárcánkat.

És nem csak pénzre, de bizony az agyunkra is szükséges. A Facebook hirdetési célú használata ugyanis mára korántsem egyszerű. Azok a funkciók, amelyeket privát felhasználóként látunk mindössze a jéghegy csúcsát jelentik. Érdemes megismerkedni a Facebook for Business oldallal és meg fogunk lepődni, mennyi lehetőség áll rendelkezésre.

A felhasználókat a közösségi oldalon megszólítani nem könnyű, hiszen szemben a keresőben problématudattal megjelenő felhasználókkal, a közösségi oldal az igazi szabad szörfölés területe a felhasználók számára. Vagyis még nehezebb megtalálni, mi az, amivel valakit az adott pillanatban épp meg lehet fogni.

Az eredményességhez muszáj figyelni rengeteg féle analitikát – ezt sajnos a cégek többsége nem teszi meg. Nem elég, ha valami szerintünk jó, ha eredményeket akarunk, pontosan tudnunk kell, hogy mi az ami működött és mi az, ami nem. A legnehezebb nem is az analitikák átnézése – bár sokak számára ez is ijesztő feladat, hanem, hogy belőlük építő következtetéseket tudjunk levonni arról, hogyan alakítsuk a megjelenésünket.

2. A Facebook nem főcsatorna

Fontos szem előtt tartani, hogy ha túlságosan nagy hangsúlyt adunk céges kommunikációnkban illetve az ügyfeleink elérésben a Facebooknak, azzal erősen kiszolgáltatottá válunk. A Facebook oldalunk ugyanis (akár céges akár privát) nem a miénk, a szolgáltató pedig gyakorlatilag azt csinál vele, amit akar. (Mint ezt mostanában láttuk is.)

Jó tanács a feliratkozó gyűjtéshez
Először mindig csak nevet és email címet kérjünk a feliratkozáshoz, a több adminisztráció ugyanis elriasztja a látogatókat. Később, ha néhány levelet már küldtünk és megszereztük a felhasználó bizalmát kérhetünk részletesebb adatokat, mindig hangsúlyozva, ezt annak érdekében tesszük, hogy számára relevánsabb tartalommal, ajánlatokkal kereshessük meg.
A megoldás tehát az, hogy a Facebookra mint forgalomterelő eszközre tekintünk, aminek célja, hogy a látogatókat  a weboldalunkra csábítsa.Tehát ne lájkolókat, hanem feliratkozókat szerezzünk! Így a Facebookon kívül más csatornán is elérhetjük őket.

Hozzunk létre saját közösséget az oldalunkon úgy, hogy valamilyen rendszeresen frissülő tartalmat helyezünk el. (Hírek, blog stb.) Így újból és újból lesz miért visszatérniük. Hogy értesüljenek az új tartalomról, ezt email marketinggel érdemes kombinálni – a már megszerzett email címekkel dolgozhatunk.

3. Videó

A videó most menő. Egyre több helyen tűnik fel és nem érdemes kimaradni ebből a trendből, hisz főleg addig hozhat sokat, amíg nem mindenki csinálja. Néhány éve a fotómegosztás volt ekkora divat, mára azonban ez annyira hétköznapi, hogy nem is érdekes. A videó készítés persze nagyobb erőfeszítés, de a szakember szerint megéri.

Ezen a területen is érdemes követni a trendeket, a Facebook maga is a videós tartalmak felé megy. A Facebook videóknak számos előnye is van a YouTube-hoz képest, például „taggelhetők” az ismerősök a videóban, „Call to ation” gombok helyezhetők el benne, illetve természetesen a Facebook ezeket a bejegyzéseket azzal honorálja, hogy nagyobb elérést biztosít nekik. A YuoTube-ra feltöltött filmek viszont keresőoptimalizálási szempontból eredményesebbek, illetve előnyük, hogy bárhol megoszthatóak a weben – mondjuk a saját weboldalunkon is.

Mostanra addig jutottunk, hogy az emberek több videót néznek meg a Facebookon, mint a YouTube-on, nem kérdés tehát, hogy közösségi média és videós tartalom már kéz a kézben jár.

Remarketing - a legújabb csoda
A remarketing olyan high-tech hirdetési megoldás, ami lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban. Itt olvashat róla bővebben.
4. Mobil

A friss adatok szerint a magyarok 67%-a mobilról használja a Facebookot, ezen belül 9% pedig kizárólag innen! Muszáj tehát felkészülni mobilra optimalizált weboldallal, hiszen aki az okostelefonon egy átláthatatlan weboldalra navigál, azonnal, egy kattintással vissza is fordul onnan. Vagyis a mobilra optimalizált oldal létrehozása már nem csak lehetőség, hanem kötelező feladat.

A mobilos Facebook használat másik következménye, hogy a felhasználók a legváltozatosabb időpontokban és élethelyzetekben nézik a közösségi oldalakat. Elalvás előtt az ágyban, a tömegközlekedésen, a taxiban vagy épp a mellékhelyiségben… Ezért az üzeneteinket a szakember tanácsa szerint változatos időpontokban kell posztolni, hisz akár ugyanazt a felhasználót is más élethelyzetben érhetjük el vele. Ha pedig a megfelelő pillanatban kerülünk a szeme elé, az jelentősen növeli az eredményességet.

5. Modern hirdetések

Azt már tisztáztuk, hogy ingyen ebéd nincs, a közösségi oldalakon is hirdetnünk kell, ha eredményeket akarunk elérni.  De nem mindegy, hogyan célzunk!

Nagyon fontos a mikroszegmentálás, vagyis az, hogy a célcsoportunkat kicsi, jól behatárolható, homogén alcsoportokra osszuk, amelyeket aztán egyedi üzenetekkel találhatunk meg. 2015 egyértelműen a remarketing éve, kár lenne kihagyni! A technológia adott, egyelőre a képzelet a korlát…

És végül egy jó tanács: ne tökéletes közösségi médiás tervet akarjunk alkotni elméletben, inkább kezdjük el a gyakorlatban minél előbb! Aztán elemezzük az eredményeket és módosítsunk. Az online marketingben épp az a csodálatos, hogy minderre lehetőséget ad.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo