Búcsú a feedtől
A legfontosabb eltolódás, ami meg fogja határozni a tartalomgyártást és a hirdetéseket a fedd alapú kommunikáció csökkenése. A trendek alapján ugyanis egyre több tartalmat raknak közzé az emberek sztorikban, és egyre több időt is töltenek itt el. 2018. végére a sztorikban történő megosztások meg fogják előzni a feedekben történő megosztásokat
Vagyis meg kell tanulnunk, hogy milyen módon kell itt kommunikálni (pl. videókkal és interaktív elemekkel), és azt is, hogyan lehet a legtöbbet kihozni ebből tiszavirág életű felületből. Akik voltak tréningeinken tudják, hogy erről sokat beszéltünk, és nyilván fogunk is még - írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.
Felpörög a privát marketing
Bár azt gondoltuk, a sok vizuális tartalommal leáldozóban van a szöveges üzenetküldés, de a trendek alapján ez nincs így. Továbbra is imádnak az emberek pötyögni, de mellette persze képeket, videókat, matricákat is szívesen használnak. A felület viszont egyre inkább a nyilvánosság helyett a privát irányba megy, ez pedig az üzenetküldőket helyezi az előtérbe marketing szemponból is. Messenger, Viber, Whatsapp a fő hazai platformok, bár jelenleg a legerősebb itt is a Facebook platformja. A cégeknek meg kell tanulni a legtöbbet kihozni ebből, egyre nehezebb elodázni a chatbotok telepítését.
Átalakuló és gazdagodó vizuális eszközök
A videók már régóta velünk vannak, de ezek is változnak, illetve a felhasználói szokások miatt változtatnunk kell rajtuk. Elég csak arra gondolni, hogy a fekvő videókról az állókra kell áttérni az egyre intenzívebb mobil használat miatt. De a videók mellett olyan új, izgalmas, és hatékony megoldások jelennek meg, mint a panoráma, a 3D posztok, vagy 3D fotók. Jól alkalmazva ezek is segítik a potenciális vevők meggyőzését.
Kiterjesztett valóság
Talán a legnagyobb lufinak tűnik, mondván, hogy látványos, de semmire sem jó, ráadásul drága. Pedig az, hogy a mobilod képernyőjén megjelenő világot virtuális információkkal egészítheted ki, hatalmas marketing lehetőségeket nyújt. Könnyebben odavezetheted az ügyfeleidet a boltodba, kiegészítheted a névjegykártyád, a szórólapod, az újsághirdetésed információkkal adatbekérő űrlapokkal… csak néhány példa. De szinte minden üzlet esetében meg lehet találni azt a megoldást aminek a segítségével a Facebook több, mint 2 milliárd felhasználót számláló kiterjesztett valóság platformjának az előnyeit fordítja a saját üzleti eredményének az irányába.
Egy szórólapról chatbotba, messenger üzenetből YouTube videóra, videóból landing page-re, landing page-ről hírlevél listára, hírlevélből kiterjesztett valóságra, kiterjesztett valóságból webáruházba…
Akár így is vezetheted az ügyfeleidet, akit így minden felületen elérsz, és akiket mindenhol a lehető legjobb élménnyel és információval látsz el. Ehhez ma már minden a rendelkezésre áll. Többek között okos remarketing folyamatokkal mindig a megfelelő pontban mutatod meg az ügyfeleidnek az aktuálisan leghasznosabb információt. Így gyorsíthatod a döntést, és növelheted az eredményeidet.
A remarketing és a több csatornás kommunikáció régóta a rendelkezésünkre áll. De az utobbi időben annyi újdonság jelent meg, és olyanok vannak csőre töltve a cégeknél, amiktől komoly változásokat várok.
Crossplatform mérés
Persze mit ér az egész bonyolult vásárlási folyamat, a sok felület, és a sok technika, ha nem tudunk mérni? Szerencsére egyre egyszerűbb a helyzet, hiszen minden cég, élükön a Google-lel és a Facebook-kal sorra vezeti be azokat a megoldásokat, amikkel elemezni tudjuk a vevőink vásárlási útját, és optimalizálni tudjuk a különböző csatornákat a hatékonyság érdekében.
Igen, a GDPR nagy sokkja már megvolt, de ez csak látszat. Még csak most kezdenek el csöpögni az első infók a bírósági gyakorlatból, de közben még itt van előttünk az e-privacy rendelet, ami még alaposan fel fogja kavarni az adatvédelem nyugodtnak egyáltalán nem nevezhető tengerét.
Terhet jelent az adatvédelem? Fölösleges munkát? Lehet. De a stabil üzletmenet, a tervezhető kampányok érdekében máshogy kell gondolni rá, és az első pillanattól úgy kell tervezni a kampányainkat, hogy hosszú távon felhasználóható eredmények szülessenek belőle, ráadásul kockázatmentesen. 2019-ben a várható változások miatt erre további erőforrásokat kell szentelni. A bevezetésbe, a finomításba, a követésbe, és a napi alkalmazkodásba is.