Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben

Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

1. Érthető termékleírás

Már-már mém lett abból az esetből, amikor egy felhasználó a XVI. Lajos korabeli székekre hasonlító műanyag ülőalkalmatosságot rendelt online. Nagyon megörült, hogy olcsó. De amikor házhoz szállították, kiderült, hogy mindössze 5 centiméteres. Miniatűr darab. Nosza, kirakta a Twitterre a tenyerében is elférő "bútort". Mi ebből a tanulság? A termék alapinformációi legyenek érthetően feltüntetve.

2. Marketing rocksztár

Nem utolsó szempont, hogy a vásárlónak élményt is adjunk, ne csak egy árucikket. A szelfi-kultúrában a jól fényképezhetőség alapkövetelmény. A kiterjesztett valóság (augmented reality) érvényesülésével lehetővé válik, hogy a terméket megjelenítsük a mobiltelefonunk képernyőjén, virtuálisan belehelyezzük életterünkbe, s fotózkodjunk vele.

Az Ikea például megengedi, hogy appján keresztül berakjuk a kívánt helyre, szobába, szobasarokba a kiszemelt bútort, hogy lássuk, hogyan néz ki ott, mielőtt megvennénk, sőt egy családtag akár oda is állhat a (még jelen nem lévő) bútor mellé. Nyilvánvalóan egy-egy ilyen fotó ingyenreklámként is funkcionálhat, ha a (leendő) vásárló megosztja a közösségi médián.
Facebook Marketing Restart
Egyre kevesebb az organikus elérés, a hirdetések egyre drágábbak, van egy rakat új platfrom és felület… Sokszor már kiigazodni is nehéz, nemhogy vevőket szerezni. A közösségi média gyermekkora, a céltalan rajongótábor építés és a követőgyűjtés kora lejárt… Hogyan lehet akkor mégis a legtöbbet kihozni a Facebook marketingből 2018-ban? Ha szeretnél egy átfogó képet kapni a korszerű közösségi média platformokról, és azokról a stratégiákról, amiket 2018-ban használni érdemes, akkor tarts velem a Facebook Marketing Restart kurzusomon! 
3. A sztori legyőzi a híreket

A narratívák, a sztorik megelőzik a híreket és a képfolyamban megjelenő dolgokat 2018-ban. Az Instagram Stories 24 órán át élő tartalom. De hasznos és népszerű, mert az emberek sokkal szívesebben osztanak meg élményeket, mint a sajtóorgánumok híreit.

4. Lokáció

A lokáció jóval többet nyújt, mint egy óriásplakát. A geolokációs appokban felugró hirdetések és reklámspotok már a felhasználó aktuális helyzetmeghatározására építenek. Ma már mindenki az okostelefonján lóg a kocsijában, amikor a piros lámpánál vagy a közlekedési dugóban várakozik. Ha az ember autóval elhalad egy szőnyegbolt mellett, felugrik a hirdetése a telefonján. A Vaze és sok más app is így adagolja és szabja személyre a hirdetéseket. A vásárló áll a kirakatunknál és a telefonját nézi, de lehet, hogy a konkurenciánk hirdet rá. A felhasználó szokásait nem tudjuk megváltoztatni. De rá tudjuk venni, hogy arra használja a habitusait, ami nekünk jó. Maholnap az abszolút személyre szabásra használják ezeket a lokáció-alapú reklámokat: Tegnap néztél egy másik boltunkban tévét, gyere be, kétszáz méterre tőled van egy boltunk, van két példányunk abból a tévéből, vedd meg most.

5. Adatgyűjtés - wifivel

Ma már minden marketingtevékenység afelé irányul, hogy adatokat gyűjtsünk be a jövendőbeli -vagy remélhetőleg visszatérő- vásárlóról. Minden bolt kínál saját wifit. Ezzel rávehetjük tehát a vásárlót, hogy menjen rá a landing page-ünkre, vagy QR kódot és messenger kódot adhatunk, amivel chatbothoz irányíthatjuk. Ezek alapján pontosan tudhatjuk, kik és mikor voltak a boltunkban. Itt jön be a big data: az algoritmusok és a mesterséges intelligencia ez alapán már viselkedésmintákat is tud elemezni.

Összefoglalva tehát, az alapelvek a következők:

  • Offline környezetben adatokat gyűjtünk a vásárlóról.
  • Élményt adunk neki, ami jól mutat vizuális tartalomként is és megosztható.
  • Kipróbálhatóvá tesszük a terméket.
  • A begyűjtött adatokat alapján utol tudjuk érni az embereket.
Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo