A Magyar Posta Zrt. nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról nincs és nem is lehet információja. A megrendelt csomagok tartalmának ellenőrzése kizárólag a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni.
A "kamu csomagok" elkerülése érdekében a posta továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, hogy a rendelésnél mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Olyan csomagért pedig, amit nem rendeltek meg, értelemszerűen ne fizessenek.
A webáruház hitelességének ellenőrzésére érdemes átolvasni az eladó értékelését, az adott webáruház általános szerződési feltételeit, a gyakran ismételt kérdéseket, különösen a reklamációra, a visszaküldésre vonatkozó fejezeteket.
Amennyiben ezek ellenére valaki "kamu csomagot" kap, akkor a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez kell fordulnia - olvasható a közleményben.
(MTI)