Okostelefon cikkek


Letaszították az Apple-t, ez most a legnépszerűbb okostelefon márka

Letaszították az Apple-t, ez most a legnépszerűbb okostelefon márka  

A Samsung dél-koreai cég lett a világ legnagyobb okostelefon-kiszállítója az első negyedévben.
Pörög a használt okostelefonok piaca

Pörög a használt okostelefonok piaca 

2 milliárd forint felett az első év forgalma a Rejoy.hu-nál.
Újra betör a magyar mobilpiacra a Motorola

Újra betör a magyar mobilpiacra a Motorola 

A Lenovóval a háttérben szeretnének komoly piaci részesedést elérni.
Hatalmas gödörbe pottyant az okostelefonok piaca

Hatalmas gödörbe pottyant az okostelefonok piaca 

Egyre kevesebb új okosmobil fogy, használtból viszont egyre több talál gazdára.
Hatalmasat zuhan az okostelefonok értékesítése Közép- és Kelet-Európában

Hatalmasat zuhan az okostelefonok értékesítése Közép- és Kelet-Európában 

Jelentősen rontotta az okostelefonok idei globális kiszállításával kapcsolatos előrejelzését az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.
Csökken az okostelefon-fogyasztás a világban

Csökken az okostelefon-fogyasztás a világban 

Globálisan éves összevetésben 8,9 százalékkal, 314,1 millióra esett az okostelefonok kiszállítása a világon az idei első negyedévben. A mutató ezzel már harmadik negyedéve csökken.
Az okostelefon piac kiheverte a pandémiát, a Samsung vezet

Az okostelefon piac kiheverte a pandémiát, a Samsung vezet 

A két évvel ezelőtti nagy visszaesés után tavaly nőttek az okostelefon értékesítések világszerte az amerikai Gartner piackutató cég jelentése szerint. Az öt piacvezető cég tovább növelte piaci részesedését az összes többi piaci szereplő kárára.
Imádunk mobillal fizetni

Imádunk mobillal fizetni 

Az egyre népszerűbb okoseszközös fizetések igen jó hónapot zártak januárban a K&H adatai szerint. Az Apple Pay-, Google Pay- és Garmin Pay-vásárlások száma meghaladta a 1,5 milliót, ami 33 százalékkal magasabb az utóbbi 12 hónapra vetített közel 1,2 milliós átlagnál - közölte a bank. Az okoseszközzel fizetők 27-34 százalékban élelmiszerre költöttek az év első hónapjában, a ruha- és cipővásárlások aránya 8-11 százalékot tett ki.
Feltámadás előtt a Huawei okostelefonok

Feltámadás előtt a Huawei okostelefonok 

Több termékszegmensben is jelentősen növelte az értékesítését a Huawei Technologies Hungary Fogyasztói Üzletága 2021-ben Magyarországon. Mintegy kétszer annyi viselhető okoseszközt adott el a vállalat tavaly hazánkban, mint 2020-ban, továbbá 48 százalékkal nőtt a vezeték nélküli fülhallgatók és 40 százalékkal a notebook kategória értékesítése.
20 ezer forintot adnak annak, aki lecserélné régi mobilját

20 ezer forintot adnak annak, aki lecserélné régi mobilját 

Mobilkészülékcsere-támogatási program indul 5 milliárd forintos kerettel.

Tényleg veszélyesek a Xiaomi telefonjai? Reagált a gyártó, lépésekre készülnek 

A Xiaomi tételesen cáfolta meg a litván védelmi minisztérium által közzétett jelentés állításait, hozzátéve, hogy nagyon komolyan veszik a vádakat.

Itt a vége: hamarosan eltűnhetnek ezek az okostelefonok 

Befejezi az LG az okostelefon gyártást.

Eladásra készülhet a Huawei? 

Értesülések szerint mozgolódik a kínai techcég, a megszellőztetett eladás nagy változást hozhatna az okostelefon-piacon.

Melyik a mi appunk? Ezek az alkalmazások hódították meg a magyarokat 

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből.

Nem bírnak leszállni a magyarok az internetről – hozzánk nőtt az okostelefon 

A magyar népesség jelentős része – 44 százaléka – a zsebében lévő okostelefonjával folyamatosan csatlakozik a világhálóra, amiről még éjszakára sem kapcsolódik le. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tavaly év végi piackutatása szerint az ötvenes korosztály nagyjából 30 százaléka nem szokott netezni a mobilján, a hatvanasoknál ez az arány nagyjából 50 százalék, 70 felett pedig körülbelül 60 százalék.

A mobilpiacot is megrogyasztotta a vírus - sokkal kevesebb okostelefon fogyott 

Jelentősen csökkentek az eladások.

Melyik a világ kedvenc mobilgyártója? 

A kínai Huawei adta el a legtöbb okostelefont a világon az idei második negyedévben, maga mögé utasítva a sokáig listavezető Samsung dél-koreai céget.

Hogy lehet követni a fertőzötteket? Már dolgozik a megoldáson az Apple és a Google 

Az Apple és a Google műhelyében már dolgoznak olyan, okostelefonokra alkalmazható rendszereken, melyek révén az egészségügyi hatóságok azonnal tudomást szerezhetnének arról, hogy egy vírusfertőzött hány további emberrel került kapcsolatba, kik ők, és merre is járnak. Az alkalmazás ugyanakkor még számos adatbiztonsági kérdést vet fel.

Harc az okostelefonok piacán – mikor éri be az Apple a Samsungot? 

Még mindig a Samsung a legnépszerűbb, de az Apple ott lohol a nyomában

Bécsben már tudják, mi válthatja le az okostelefonokat 

Pusztán a szemmozgások vezérlik azt az adatszemüveget, amelynek gyártása októberben indul Bécsben. A szemkövetést és kevert valóságot ötvöző eszköz sok területen nyithat új perspektívát és akár az okostelefonokat is leválthatja.

Állást is okostelefonnal keresünk 

A Magyarország vezető állásportáljára, a Profession.hu-ra érkező látogatások kétharmadát ma már okostelefonról indítják, ezzel szemben az elmúlt három évben a csak számítógépet használó álláskeresők aránya meredeken csökkent.

Online vásárlás – van még tovább? 

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Meddig tarthat az online vásárlók táborának bővülése?

Kiderült, mire költenének inkább a magyarok 

Saját bevallásunk szerint a váratlan balesetektől és betegségektől félünk legjobban, mégis inkább a lakásunkat és gépjárművünket biztosítjuk, mint magunkat, egészségünket – derült ki egy friss kutatásból.

Már a nagyi is posztolja a szelfit 

Az ötvenesek körében is egyre népszerűbb az okostelefon, és a fotót megosztó hetven éven felüli netezők negyede posztolt már szelfit magáról – egy friss kutatás szerint.

Miért fontosabb az okostelefonunk, mint a randizás? 

Ne is áltassuk magunkat, totális okostelefon-függőségben élünk. Egyre fontosabb és nélkülözhetetlenebb számunkra az, hogy állandó összeköttetésben legyünk a világgal a telefonunkon keresztül. Enélkül olyan, mintha megszűnne az életünk, nem tudunk mit kezdeni magunkkal. Lassan elfelejtünk offline létezni, derült ki egy új, nyolc országra kiterjedő felmérésből.

A modern kor ittas vezetése a volán mögötti mobilozás 

Tízből négyen használják az okostelefonjukat vezetés közben, közülük pedig minden ötödik ember üzeneteket és közösségi médiás bejegyzéseket is szokott írni az autóban – a többi közt ez derül ki az Aegon reprezentatív felméréséből. A kutatás szerint a sofőrök azt sem tudják helyesen, mit tilos és mit szabad.

Proteinital, plasztik-újrahasznosító: a körforgásos gazdaság sztárjai 

Már kezd körvonalazódni, hogy mely startupok lesznek a körforgásos gazdaság sztárjai. Olyan technológiai áttöréseket érnek el, melyekkel semmilyen matéria nem marad parlagon.

Ha úgyis mindig a kezünkben van, miért ne használnánk fizetésre is 

Több mint egy év alatt már közel 4 milliárd forintot költöttek a K&H mobiltárcás ügyfelei. Jellemző, hogy leginkább 5 ezer forint alatti vásárlásra használják a mobiljukat.

Ami elromolhat, az el is romlik: de miért ugyanaz minden telefonnál? 

A wifi, a kamera, a mikrofon és a hangszóró egyaránt a mobilkészülékek gyenge pontjai közé tartoznak – derült ki egy nemzetközi elemzésből. A meghibásodási toplistán szereplő gyártók jelentős része kínai.

Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára 

Túl nagy a marketingzaj, vásárlóként és üzleti döntéshozóként is túl illékony és rövid a figyelmünk, túlságosan kötődünk a mobiltelefonunkhoz, értékesítőkként pedig hajlamosak vagyunk a termék nagyszerűségéről hozsannázni, holott az ügyfél cipőjébe kellene belehelyeznünk magunkat, az ő igényeire ráhangolódni. Erről is szó esett neves szakértők előadásaiban a Piac & Profit Értékesítési trendek – 2019 című konferenciáján.

Nem csoda, hogy három év alatt meghódították a világot 

Öt éve alapították a berlini „okostelefon-bankot” – napjainkban 24 országban 2.3 millió ügyfelük van.

A mobilhoz nyúlunk, ha matrica kell 

Egyre többen próbálják ki és használják rendszeresen az applikáción keresztüli autópályamatrica-vásárlásokat is: egy év alatt tíz százalékponttal nőtt azok aránya, akik használtak már okostelefonos alkalmazást a tranzakciókhoz.

A magyar fiatalok nagyon ott vannak a mesterséges intelligenciában 

Az Y és a Z generáció az okostelefonok kamerájában tartja a leghasznosabbnak a mesterséges intelligenciát, de nem feltétlenül szeretné, ha az magától generálna tartalmat a közösségi médiába.

Törlés után is követnek az alkalmazások 

Több Android- és iOS-alkalmazás akkor is követi a falhasználót, ha letörölte őket – írja a Bloomberg. Törlés után olyan reklámokat kaphatunk, amik arra próbálnak rávenni, hogy telepítsük újra a programot.

Már az alsósoknál is alap az okostelefon 

Egyre inkább a tanulásnak is elengedhetetlen kellékei a műszaki eszközök: az alsósosok negyede, a felső tagozatosok fele már számítógépet is használ az iskolai teendők teljesítéséhez - írja az Adó Online.

Telefonunkba menekülünk a szociális helyzetek elől 

A hálózatra csatlakoztatott eszközök egyre nélkülözhetetlenebbé válnak az emberek közötti kapcsolattartásban, ugyanakkor sokak számára fontos védőhálót is jelentenek különböző társasági helyzetekben, amikor nem akarnak másokkal beszélgetni.

Okostelefonon sem úszhatjuk meg a vírusvédelmet 

A Kaspersky Lab IoT riportja szerint 2018 első félévében az IoT eszközöket több mint 120.000 kártevő szoftver-változat támadta meg. Ez több mint háromszor annyi, mint 2017-ben egész évben.

A nyugdíjasok is nyitottak a kütyükre 

Úgy tűnik, hogy az idősebb korosztály is egyre nyitottabb a kütyükre: egy felmérés szerint az európai lakosok körében 3-ból 2 idős ember kifejezetten érdeklődik az új technológiák iránt, különösen, ha az biztonságérzetüket javítja.

Legszívesebben ujjlenyomattal lépünk be 

Az ujjlenyomat-olvasó a legnépszerűbb és legbiztonságosabbnak tartott képernyő-feloldási mód a magyar okostelefon-tulajdonosok körében – ez derült ki a Huawei több mint 7 ezer fő részvételével végzett online felméréséből.

Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben 

Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.

12 percig bírják ki mobilozás nélkül a britek 

Szinte tíz percet sem bírnak ki a britek a mobiltelefonjuk nélkül, átlag 12 percenként "ránéznek" készülékükre csütörtökön ismertetett adatok szerint. 

Online kétszer annyit is vásárolunk 

Az éves forgalom tekintetében érett piaccá fejlődött a hazai e-kereskedelem. Még van növekedés, de már lassul, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján tartott előadásokból. A vásárlók közel kétharmada vidéki. Ha online vásárolunk, kétszer többet rakunk a kosarunkba, mint amikor egy fizikai áruházban válogatunk.

Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok 

A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.

Lecserélheti az Androidot a Google 

Bár abszolút piacvezető, mégis teljesen lecserélheti az Androidot a Google. A mobil-oprendszer nem felel meg a jövő biztonsági kihívásainak, öt év múlva a Fuchsia lehet a Google új zászlóshajója.

Vége az ufóláznak? 

Ha a földönkívüliek valóban köztünk vannak, hol van a bizonyíték? Érdekes módon a fényképezésre, videofelvételre képes okostelefonok robbanásszerű elterjedésével együtt az UFO-észlelések száma is visszaesett.

Majdnem minden magyar fiatalnak van okostelefonja 

A fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59 százalékuk  saját maga fizeti a számláját – áll a K&H ifjúsági indexében. A 19-29 éves fiatalok körében 94 százalékos az érintőképernyős okostelefonok aránya, részben ezért lehet a jövőben éppen ez a korosztály a mobilfizetéseknél várható növekedés motorja.

Élethűen nyökögni is tud a Google asszisztens 

Okostelefonunk kamerája lesz a közeljövő internetes keresője, hallhattuk Sundar Pichaitól, a Google első emberétől az idei fejlesztési konferencián. Az új szoftverek révén a kamerán láthatjuk a térképeket, a lencse elolvassa a könyvcímet és azt is látjuk, hol vehetjük meg a kötetet…

A szabadság hajt minket - csak mobil kell hozzá 

Oszkár, Uber, Airbnb, Yumber, Miutcánk, Dogsurf – csak pár azokból az applikációkból, amelyek a sharing economyt, vagyis a közösségi gazdaságot századunk egyik legjelentősebb közgazdaságtani fogalmává tették.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Minden helyzetben van nyerő stratégia, csak jól kell csinálni

Minden helyzetben van nyerő stratégia, csak jól kell csinálni 

Szabó Balázs vezérigazgatóval és Móricz Dániel befektetési igazgatóval az elmúlt időszak kiemelkedően jó teljesítménye miatt elnyert díjak apropóján beszélgettünk.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Mégis mennyit fogyaszt egy klíma? Kiszámolták

Mégis mennyit fogyaszt egy klíma? Kiszámolták  

Megéri klímaberendezést vásárolni néhány forró nyári hét miatt?

Adózás

Valamit sumákol a munkáltatója? Azonnal megtudhatja a NAV-tól

Valamit sumákol a munkáltatója? Azonnal megtudhatja a NAV-tól  

A foglalkoztatási adatok bármikor ellenőrizhetők a NAV-Mobilban, májustól pedig már push üzenetet is küld az alkalmazás a biztosítotti jogviszony változásairól.

Klímablog

Mégis mennyit fogyaszt egy klíma? Kiszámolták

Mégis mennyit fogyaszt egy klíma? Kiszámolták  

Megéri klímaberendezést vásárolni néhány forró nyári hét miatt?

Gazdaság

Vállalkozások ezreit érintő határidő jár le

Vállalkozások ezreit érintő határidő jár le 

Az elmúlt három évet vizsgálva, rendre közel negyedmillió vállalkozás nyújtja be a pénzügyi beszámolóját májusban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo