A mobilpiacot is megrogyasztotta a vírus - sokkal kevesebb okostelefon fogyott

Jelentősen csökkentek az eladások.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

depositphotos.com

Tavalyhoz képest idén 9,5 százalékkal kevesebb, 1 milliárd 200 millió okostelefont adhatnak el a gyártók - véli az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.

Az IDC honlapján szereplő jelentés szerint, bár a második negyedévben az értékesítés a vártnál valamivel jobban alakult, a visszaesés így is jelentős, 17 százalék volt a tavalyi második negyedévhez képest. A piackutató most azzal számol, hogy az okostelefon-eladások száma 2022-ben éri el a koronavírus-járvány előtti szintet.

Vezet a Huawei

Az IDC szerint az idei lehet a harmadik egymást követő év, amikor csökken az eladott okostelefonok száma a világon. Egy másik piackutató, a Canalys nemrég közölte, hogy számításai szerint a kínai Huawei adta el a legtöbb okostelefont a világon az idei második negyedévben, maga mögé utasítva a sokáig listavezető Samsung dél-koreai céget.

A Canalys piackutató adatai szerint a Huawei 55,8 millió okostelefont adott el a második negyedévben, ami 5 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az eddig a lista élén álló Samsung értékesítése ugyanakkor 30 százalékkal, 53,7 millió készülékre zuhant.

A Huawei a kínai piacon domináns, az általa gyártott készülékek 70 százaléka az ázsiai ország piacán talál vevőre. A június végével záródott idei második negyedévben a Huawei értékesítése Kínában 8 százalékkal nőtt, külföldön 27 százalékkal esett.

A Samsung alig van jelen a kínai piacon, piaci részesedése nem éri el az 1 százalékot, miközben legfontosabb piacain, Brazíliában, Indiában, az Egyesült Államokban és Európában a koronavírus-járvány miatt megcsappant az eladása a második negyedévben.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo