Új helyre költözik a magyarok pénztárcája

Töretlen az okoseszközös fizetések emelkedése, azaz egyre inkább a mindennapok részévé válnak, összhangban a digitális megoldások térnyerését ösztönző lépésekkel.

Látványosan nőtt a mobilfizetések összege a K&H ügyfelei körében: 2024-ben összesen közel 602 milliárd forintot költöttek okoseszközeikkel, ami 60 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A legnépszerűbb megoldás továbbra is az Apple Pay, de a Google Pay sem maradt le sokkal mögötte.

Egyre gyakrabban kapjuk elő
Egyre gyakrabban kapjuk elő
Fotó: Depositphotos

Kiugró számok sorozatban

„A digitális fizetési lehetőségek folyamatos térnyerése érthető, hiszen 2021 óta kötelező a készpénzmentes fizetési lehetőség biztosítása az online pénztárgépet használó helyeken, így a vásárlók egyre több helyen használhatják ezeket a megoldásokat biztonságosan és kényelmesen, mely trendet tovább erősít a bank innovatív szolgáltatásai, mobilfizetési megoldásai” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H lakossági ügyfélszegmens marketingvezetője. Az ügyfelek 2024 folyamán összesen majdnem 602 milliárd forint értékben fizettek okostelefonjaikkal vagy egyéb viselhető eszközeikkel, például okosóráikkal, az Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay szolgáltatásokat használva. Ez jelentős, 60 százalékos növekedést jelent a 2023-as 376 milliárd forintos forgalomhoz képest.

A szakember szerint a több mint másfélszeres növekedés azért is figyelemre méltó, mert évekkel ezelőtt, az okoseszközös fizetések indulása után még alacsonyabbak voltak az egy évvel korábbi bázisadatok, de most már erről nincs szó: kiemelkedő egy évvel korábbi adatok után érkeztek meg az újabb jelentős növekedésről tanúskodó adatok. Rammacher Zoltán példaként elmondta, hogy 2023-ban az egy évvel korábbihoz képest bő 70 százalékos növekedés történt a K&H-s ügyfeleknél.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo