Látványosan nőtt a mobilfizetések összege a K&H ügyfelei körében: 2024-ben összesen közel 602 milliárd forintot költöttek okoseszközeikkel, ami 60 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. A legnépszerűbb megoldás továbbra is az Apple Pay, de a Google Pay sem maradt le sokkal mögötte.
Fotó: Depositphotos
Kiugró számok sorozatban
„A digitális fizetési lehetőségek folyamatos térnyerése érthető, hiszen 2021 óta kötelező a készpénzmentes fizetési lehetőség biztosítása az online pénztárgépet használó helyeken, így a vásárlók egyre több helyen használhatják ezeket a megoldásokat biztonságosan és kényelmesen, mely trendet tovább erősít a bank innovatív szolgáltatásai, mobilfizetési megoldásai” – mondta Rammacher Zoltán, a K&H lakossági ügyfélszegmens marketingvezetője. Az ügyfelek 2024 folyamán összesen majdnem 602 milliárd forint értékben fizettek okostelefonjaikkal vagy egyéb viselhető eszközeikkel, például okosóráikkal, az Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay és Xiaomi Pay szolgáltatásokat használva. Ez jelentős, 60 százalékos növekedést jelent a 2023-as 376 milliárd forintos forgalomhoz képest.
A szakember szerint a több mint másfélszeres növekedés azért is figyelemre méltó, mert évekkel ezelőtt, az okoseszközös fizetések indulása után még alacsonyabbak voltak az egy évvel korábbi bázisadatok, de most már erről nincs szó: kiemelkedő egy évvel korábbi adatok után érkeztek meg az újabb jelentős növekedésről tanúskodó adatok. Rammacher Zoltán példaként elmondta, hogy 2023-ban az egy évvel korábbihoz képest bő 70 százalékos növekedés történt a K&H-s ügyfeleknél.