Az alkalmazásokat kiadó cégek megtalálták a módját, hogy egy felhasználó telefonjáról akkor is információkat gyűjthessenek, ha már törölte az alkalmazást. A Bloomberg szerint számos mobil-alkalmazásról kiderült, hogy egy scriptjük a törlés után is kommunikál a mobilunkról a saját szervereikkel. Az Adjust, az AppsFlyer, a MoEngage, a Localytics, és a CleverTap cégek alkalmazásai rendszeresen tartalmaznak ilyen elemet. Az említett cégek fejlesztik az amerikai T-Mobile, a Spotify és a Yelp alkalmazásait is
A kkv-k többségénél nem megfelelő az IT-biztonság
Az EU-ban október a kiberbiztonság hónapjának lett kijelölve, javítandó a kiberbiztonsági tudatosságot. A Bitport által idézett
tanulmány szerint van is min javítani.
Az érintett cégek közül néhány elismerte, hogy valóban követik a korábbi ügyfelek mobiljait, de azt tagadták, hogy a gyűjtött adatokat célzott reklámok küldésére használnák. A Localytics bostoni ügyvezetője, Jude McColgan például azt mondta, a scriptek csak arra szolgálnak, hogy mérjék, hogyan reagálnak a felhasználók az alkalmazás frissítéseire (ez persze nem magyarázza meg, miért szükséges törlés után is adatokat gyűjteni róluk). Ehren Maedge, a MoEngage Inc. helyettes marketing-vezetője szerint nem a fejlesztők, hanem az azokat értékesítő cégek (például az Apple vagy a Spotify) felelőssége, hogy mire használják a technológiát, visszaélnek-e azzal.
A követőeszköz használatát sokan kritizálták. A Branch Metrics nevű cég (akik elmondásuk szerint nem használnak ilyen eszközöket) ezek használata elvileg ellentmond az Apple és a Google szerződési feltételeinek, emellett sokan nem tudnak róla, hogy a programok törlés után is információkat gyűjtenek róluk.