Az eszköz számos elemét 3D nyomtatón nyomtatják, az elektronikát pedig kézzel építik be a 7.500 eurónál kezdődő szemüvegekbe.
A fejlesztés a szemkövetést ötvözi a kevert valósággal, egy szemmozgást követő szemüvegből, egy erre rápattintható MR-egységből (MR-Click-on) és egy zsebnaptár méretű hardver (smart unit) egységből áll. A szemüveg két eleme együtt mindössze 95 grammot nyom és modulárisan, a MR-Click-on nélkül is használható. A rendszer csaknem bármilyen fényviszony mellett működik, a kétirányú kommunikáció résztvevőinek száma pedig nincs korlátozva.
A gyakorlatban ez például úgy néz ki, hogy az ember elsétál a Stephansdom előtt, érdeklődve felpillant rá, a látóterében pedig máris megjelennek a különböző tudnivalók a székesegyházról. Ezekből a szemével azokra „kattint rá”, amit érdekesnek talál, fényképet vagy videót készít, és ha akarja, ezt mindjárt el is küldi e-mailben.
Az adatszemüveg azonban fontos szerepet játszhat például iparvállalatok
A jelenleg ötven embert foglalkoztató cég eredetileg az amerikai Szilícium-völgybe akart települni, hogy elindítsa a gyártást, de amikor 2,3 millió eurós támogatást kaptak az Európai Unió Horizon 2020-as programja keretében, inkább maradtak Bécsben. A cég ügyvezetője azt sem zárta ki, hogy a szemmozgás vezérlésű adatszemüvegek öt éven belül leválthatják az okostelefonokat. (eurocommpr.hu)