Melyik a mi appunk? Ezek az alkalmazások hódították meg a magyarokat

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből.

A vállalat 4000 megkérdezett mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint egy magyar felhasználó átlagosan 30 appot használ – a budapestiek többet, mint a vidékiek. A férfiak sokkal nagyobb arányban töltenek le pénzügyi appokat, és általában is szívesebben töltenek le alkalmazást a telefonjukra, mint a nők, akik körében viszont népszerűbbek az online vásárlási appok, és szívesebben böngésznek weboldalakat egy-egy releváns alkalmazás letöltése helyett.

A vállalat által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, és az alkalmazások helyett milyen egyéb módokon használják kedvenc felületeiket és nézik tartalmaikat telefonjaikon.

A nők inkább a böngészésben hisznek

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy teljesen eltérő a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40 százalék), mint a nőkre (30 százalék), akik az appok letöltése helyett inkább az adott tartalom weboldalát nyitják meg. A nők előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32 százalék) a natív alkalmazásokkal (30 százalék) szemben. Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le és sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73 százalék), mint a többi korosztály (40,16 százalék).

(Kép: Pexels.com)

Tarol a kisvárosokban a TikTok

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú alkalmazások feltétlenül szükségesek számukra, a legtöbben a közösségimédia-appokat (18,3 százalék), a játék- és szórakoztató alkalmazásokat (11,5 százalék) valamint a zenét (17,6 százalék) jelölték meg a legtöbben. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal (sport, fitnesz, randevú stb.) kapcsolatos alkalmazásokat, ezeket töltik le a legkisebb számban még a 18–24 éves korosztályban is.

A nemek eloszlását tekintve a nők körében népszerűbbek az online vásárlási appok, mint a férfiak körében (10,7 százalék vs. 7,9 százalék), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6 százalék vs. 11,6 százalék).

Az appok népszerűségét nemcsak az életkor és a nem befolyásolja, hanem a lakóhely is. Az étel, és élelmiszer kiszállítással kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1 százalék), mint vidéken (4,8 százalék). Az online vásárlási alkalmazások azonban fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7 százalék vs. 8,7 százalék). A banki alkalmazások használata viszont a fővárosban (27,1 százalék) és a megyeszékhelyeken (28,3 százalék) magasabb az országos átlagnál (22,8 százalék). Meglepő módon a TikTok pedig a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9 százalék) az átlaghoz képest (8,5 százalék).

Melyik app a legnyerőbb?

A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazás sorban a Facebook - 73,50 százalék, a Messenger - 46,95 százalék és az Instagram - 38.06 százalék; míg összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1 százalék), az utazással (5,1 százalék) és az élelmiszer-szállítással (5,2 százalék) kapcsolatos appok tartoznak.

Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt alkalmazások, mint a Facebook, „fiatalosak”, mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és „olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek”, mint a Viber.

A válaszadók 71 százalékának kevesebb, mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19 százalék) vagy a megyeszékhelyen (16 százalék) élnek. A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a magyar felhasználóknak nincs sok alkalmazás a telefonján (átlagosan 30 a világátlag 60-hoz képest), azokkal viszont több időt töltenek, éppen ezért jobban kötődnek kedvenceikhez. A kutatás eredményéből kiderült, a fiatalabb generáció (18–24 évesek) nagyobb valószínűséggel tölt le egy plusz alkalmazást az új funkció miatt, addig az idősebb korosztályok inkább cserélik a meglévőt egy jobbal, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók.

Mobilválasztás – Mindenki másképp csinálja

Nemcsak az appoknál, hanem a telefonválasztásnál is jelentős különbségek mutatkoznak az idősebb és fiatalabb generáció, illetve a férfi és női felhasználók között. A teljesítmény és a telefon kinézete fordítottan arányos az életkorral. 18 éves korban még a válaszadók 23 százaléka, míg 55 éves kor felett már csak a megkérdezettek 12 százaléka választ a hardver erőssége alapján készüléket. A dizájn 18 éves korban 7 százalékot, 55 év felett pedig 3 százalékot nyom a latba vásárláskor.

Nemek szerint vizsgálva a férfiak inkább a technológiai tudásra koncentrálnak a telefonvásárláskor, míg a nők inkább a dizájnra. A kamera teljesítménye azonban fontosabb a nőknek (93,5 százalék), mint a férfiaknak (86,6 százalék).

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo