Melyik a mi appunk? Ezek az alkalmazások hódították meg a magyarokat

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből.

A Facebook a legnépszerűbb alkalmazás a magyar felhasználók körében, a TikTok pedig főként a vidéki kisvárosokban tartozik a kedvenc appok közé – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből.

A vállalat 4000 megkérdezett mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint egy magyar felhasználó átlagosan 30 appot használ – a budapestiek többet, mint a vidékiek. A férfiak sokkal nagyobb arányban töltenek le pénzügyi appokat, és általában is szívesebben töltenek le alkalmazást a telefonjukra, mint a nők, akik körében viszont népszerűbbek az online vásárlási appok, és szívesebben böngésznek weboldalakat egy-egy releváns alkalmazás letöltése helyett.

A vállalat által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, és az alkalmazások helyett milyen egyéb módokon használják kedvenc felületeiket és nézik tartalmaikat telefonjaikon.

A nők inkább a böngészésben hisznek

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy teljesen eltérő a nemek között a tartalomfogyasztás módja. Az alkalmazások letöltése a férfiakra sokkal inkább jellemző (40 százalék), mint a nőkre (30 százalék), akik az appok letöltése helyett inkább az adott tartalom weboldalát nyitják meg. A nők előszeretettel használják akár a közösségi médiát is ezen a módon (32 százalék) a natív alkalmazásokkal (30 százalék) szemben. Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le és sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73 százalék), mint a többi korosztály (40,16 százalék).

(Kép: Pexels.com)

Tarol a kisvárosokban a TikTok

Arra a kérdésre, hogy milyen típusú alkalmazások feltétlenül szükségesek számukra, a legtöbben a közösségimédia-appokat (18,3 százalék), a játék- és szórakoztató alkalmazásokat (11,5 százalék) valamint a zenét (17,6 százalék) jelölték meg a legtöbben. Ugyanakkor kevesebben tartják elengedhetetlennek az utazással és életmóddal (sport, fitnesz, randevú stb.) kapcsolatos alkalmazásokat, ezeket töltik le a legkisebb számban még a 18–24 éves korosztályban is.

A nemek eloszlását tekintve a nők körében népszerűbbek az online vásárlási appok, mint a férfiak körében (10,7 százalék vs. 7,9 százalék), a férfiak viszont a mobilbank alkalmazásokat részesítik előnyben (13,6 százalék vs. 11,6 százalék).

Az appok népszerűségét nemcsak az életkor és a nem befolyásolja, hanem a lakóhely is. Az étel, és élelmiszer kiszállítással kapcsolatos alkalmazások sokkal népszerűbbek Budapesten (7,1 százalék), mint vidéken (4,8 százalék). Az online vásárlási alkalmazások azonban fontosabbak azoknak a felhasználóknak, akik Budapesten kívül élnek (9,7 százalék vs. 8,7 százalék). A banki alkalmazások használata viszont a fővárosban (27,1 százalék) és a megyeszékhelyeken (28,3 százalék) magasabb az országos átlagnál (22,8 százalék). Meglepő módon a TikTok pedig a kisvárosokban jóval népszerűbb (13,9 százalék) az átlaghoz képest (8,5 százalék).

Melyik app a legnyerőbb?

A válaszok szerint a magyar felhasználók körében leggyakrabban használt alkalmazás sorban a Facebook - 73,50 százalék, a Messenger - 46,95 százalék és az Instagram - 38.06 százalék; míg összességében a legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1 százalék), az utazással (5,1 százalék) és az élelmiszer-szállítással (5,2 százalék) kapcsolatos appok tartoznak.

Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt alkalmazások, mint a Facebook, „fiatalosak”, mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és „olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek”, mint a Viber.

A válaszadók 71 százalékának kevesebb, mint 30 alkalmazása van a mobiltelefonján, ebben egyetlen korosztályban sincs szignifikáns differencia. A 40-nél több alkalmazással rendelkezők Budapesten (19 százalék) vagy a megyeszékhelyen (16 százalék) élnek. A kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a magyar felhasználóknak nincs sok alkalmazás a telefonján (átlagosan 30 a világátlag 60-hoz képest), azokkal viszont több időt töltenek, éppen ezért jobban kötődnek kedvenceikhez. A kutatás eredményéből kiderült, a fiatalabb generáció (18–24 évesek) nagyobb valószínűséggel tölt le egy plusz alkalmazást az új funkció miatt, addig az idősebb korosztályok inkább cserélik a meglévőt egy jobbal, amiben az előző appnál fejlettebb funkciók is megtalálhatók.

Mobilválasztás – Mindenki másképp csinálja

Nemcsak az appoknál, hanem a telefonválasztásnál is jelentős különbségek mutatkoznak az idősebb és fiatalabb generáció, illetve a férfi és női felhasználók között. A teljesítmény és a telefon kinézete fordítottan arányos az életkorral. 18 éves korban még a válaszadók 23 százaléka, míg 55 éves kor felett már csak a megkérdezettek 12 százaléka választ a hardver erőssége alapján készüléket. A dizájn 18 éves korban 7 százalékot, 55 év felett pedig 3 százalékot nyom a latba vásárláskor.

Nemek szerint vizsgálva a férfiak inkább a technológiai tudásra koncentrálnak a telefonvásárláskor, míg a nők inkább a dizájnra. A kamera teljesítménye azonban fontosabb a nőknek (93,5 százalék), mint a férfiaknak (86,6 százalék).

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo