Harc az okostelefonok piacán – mikor éri be az Apple a Samsungot?

Még mindig a Samsung a legnépszerűbb, de az Apple ott lohol a nyomában

A dél-koreai Samsung Electronics Co. megőrizte vezető szerepét tavaly az okostelefonok világpiacán, a negyedik negyedévben az Apple Inc. azonban a lista élére lépett előre a Strategy Analytics piackutató vállalat kimutatása alapján. A 2019-es negyedik negyedévben 374,5 millió okostelefon kelt el világszerte a 2018 negyedik negyedévi 376,0 millió után, a forgalom tehát alig változott.

Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben 70,7 millió okostelefont értékesített, a piaci forgalom 18,9 százalékát, és ezzel maga mögé utasította a hosszú ideje piacvezető dél-koreai Samsungot. A 2018 negyedik negyedévi 65,9 milliós értékesítéshez képest elért 7 százalékos növekedés az Apple legjobb teljesítménye 2015 óta. A 2018-as negyedik negyedévben az Apple piaci részesedése 17,5 százalék volt.

Kép: Pixabay

A Samsung 68,8 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben, ami 18,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg és ezzel a piaci rangsorban a második helyet biztosította magának. A 2018 negyedik negyedévi 69,3 milliós értékesítéssel kiérdemelt szintén 18,4 százalékos piaci részesedés még az első helyezést jelentette a Samsungnak.

A Huawei is a toplistán

A harmadik helyre a Huawei került a negyedik negyedévben 15,0 százalékos piaci részesedéssel 56,0 millió készülék értékesítése után. Egy évvel korábban a Huawei részesedése magasabb, 16,1 százalék volt 60,5 millió okostelefon értékesítésével.

A 2019-es év egészében a Samsung piaci részesedése 20,9 százalék volt, a Huawei részesedése 17,0 százalék, az Apple részesedése 14,0 százalék. Összességében a piaci értékesítések 1,412 milliárdra csökkentek tavaly a 2018-as 1,431 milliárdról, a Huawei azonban az amerikai korlátozások ellenére is jelentős mértékben növelte eladásait, míg a Samsung eladásai csak szerény mértékben nőttek, az Apple éves eladásai viszont csökkentek.

A Samsung tavaly 295,1 millió készüléket értékesített az előző évi 291,3 milliónál többet, piaci részesedése 20,3 százalékról 20,9 százalékra emelkedett. A Huawei a 2018-as 205,8 millió után jóval több, 240,5 millió okostelefont adott el tavaly és ezzel 14,4 százalékról 17,0 százalékra növelte éves piaci részesedését.

Az Apple 2018-as piaci részesedése szintén 14,4 százalék volt 2018-ban, bár kissé több készüléket értékesített mint a Huawei, 206,3 milliót. 2019-ben ennél kevesebb, 197,4 millió okostelefont adott el az Apple 14,0 százalékos piaci részesedéssel.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo