Az egyik világszerte piacvezető senior telefongyártó cég ezer, 55-85 éves válaszadó bevonásával végzett átfogó felméréséből kiderült, hogy az európai idős korosztály kíváncsisággal tekint azokra az eszközökre, amelyek a mindennapi életüket teszik könnyebbé.
A Doro felmérése szerint tízből négy ember többet szeretne megtudni ezekről a technológiákról. A legnagyobb nyitottságot a nyugat-európai országok közül a francia nyugdíjas korú idősek mutatták; közülük 85%-uk kíváncsi az új dolgokra, míg a legalacsonyabb nyitottságot a Nagy-Britanniában élők között mérték.
Egy hazai felmérés hasonló adatokat publikált a magyar nyugdíjas korúak technológiai nyitottságáról. Az NMHH számai szerint a 60 évnél idősebbek fele hamarosan már internet használó lesz, amennyiben folytatódik a 2017-ben elindult növekedési tendencia. Itthon a senior korosztály számára a digitális világra való nyitottságot leginkább családtagjaik és közvetlen környezetük befolyásolja: a legnagyobb mozgatórugó a távolabb élő családtagokkal való kapcsolattartás igénye, mindezt a lehető legolcsóbban és a legegyszerűbben.
A kutatás szerint az európai időskorúak számára nem csupán a kapcsolattartás miatt fontos a digitális technológia megismerése: a biztonság szintén fontos tényező. Ez nem meglepő, hiszen az EU-ban a háztartások, országonként eltérően tízből 2-3 nyugdíjas korú ember egyedül él. Ezeknek az embereknek az egyik legfontosabb szempontja a biztonság érzése és az otthon biztonsága. A felmérés szerint 5 idős közül 2 bízna meg részben, vagy teljesen ilyen eszközben, ha az nagyobb biztonságot kínál.
A felmérésben szereplő adatok segítenek, hogy még jobban megértsük az idősek gondolkodását és ezek alapján fejleszthessük termékeinket. Az NMHH felmérése szerint nemcsak az internethasználat, de az idősek telefon használata is nő, amit a kimondottan idősek számára készülő "buta" telefonok eladása is mutat.