A Blancco most közzétett adatai elárulják, hogy az androidos készülékek és az iPhone-ok közös gyenge pontja a headset, de egyébként jellemzően más és más hibával kerülnek szervizbe. (A cég adattörlő és mobiltelefon-diagnosztikai szoftvereinek segítségével évente több millió készüléket törölnek és vizsgálnak át az operátorok.)
Az androidos készülékek esetében egyértelmű gyenge pontot jelent az első kamera LED-vakuja. Ilyet jellemzően a szelfikre optimalizált készülékekben találunk, de 100 átvizsgált telefonból 27-ben gondok vannak vele. Ugyanakkor a hátsó kamera is gyakran meghibásodik (17%), és akadnak gondok a GPS-modullal (13%), a képernyővel (13%) és az ujjlenyomat-olvasóval (8%) is.
Az iPhone-ok esetében a gyenge pontot az akkumulátor elavulása jelenti (8,6%), de gondok akadhatnak a vezeték nélküli kapcsolódással (5%), az élő hívással (3,5%) és az ujjlenyomat-olvasóval (1,5%) is.
Problémás modellek
Az androidos készülékek közül a leggyakrabban (az esetek 7,4 százalékában) az OPPO Realme modelljénél észleltek hibát, a meghibásodási toplista másik két dobogós szereplője a OnePlus 6 és a Xiaomi Redmi Y2 (5,7, illetve 4,6 százalékos meghibásodási aránnyal). A negyedik és ötödik helyezett a Huawei Honor 7X, illetve a Xiaomi Redmi 5-ös modellje.
Az iPhone-ok közül a 6 és a 6S modelleknél már a készülékek 20,8, illetve 17 százalékánál tapasztalható valamilyen hiba – igaz, hogy ebben az esetben korábbi modellekről beszélünk, így a tesztelt telefonok életkora sem ugyanaz. Az almás meghibásodási toplistán a harmadik helyezett az iPhone 7, a negyedik az iPhone 7 Plus, az ötödik pedig az iPhone 6S Plus. A statisztika ebben az esetben arra hívja fel a figyelmet, hogy egy 5 évesnél idősebb használt iPhone-t kockázatos lehet megvásárolni. Ezért ezeket a modelleket körültekintően és átfogóan kell tesztelni, vásárláskor pedig érdemes tesztelési jegyzőkönyvet kérni az eladótól.