Így tereld a közönséged

Minden online megmozdulás végső célja az eladás, a bevételgenerálás, a pénzes tranzakció. Az ehhez vezető trükkökről és terelőeszközökről hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.

Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője az online marketing és vevőszerzés szintjeit vázolta fel a konferencia nyitóelőadásában:

Lájkgyűjtés

Mára már szinte mindenki belátta, hogy a lájkok száma nem jelent semmit, mert nem feltétlenül jelent konverziót. (Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélszolgálati igazgatója szerint olyannyira nem fontos ez, hogy erre már egy forintot se költ senki a hirdetési büdzséjéből.)

 

Forgalomterelés

Minél olcsóbban vigyük át a felhasználókat a weblapunkra.

Márkaépítés

Javítsuk az elérést, jussunk el minél több emberhez.

Facebook Marketing Restart
Egyre kevesebb az organikus elérés, a hirdetések egyre drágábbak, van egy rakat új platfrom és felület… Sokszor már kiigazodni is nehéz, nemhogy vevőket szerezni. A közösségi média gyermekkora, a céltalan rajongótábor építés és a követőgyűjtés kora lejárt… Hogyan lehet akkor mégis a legtöbbet kihozni a Facebook marketingből 2018-ban? Ha szeretnél egy átfogó képet kapni a korszerű közösségi média platformokról, és azokról a stratégiákról, amiket 2018-ban használni érdemes, akkor tarts Lévai Richárddal a Piac & Profit Online Akadémia a Facebook Marketing Restart kurzusán! 
Partneri együttműködések, influencer marketing

Együttműködés akár pár tízezres követői táborral bíró influencerekkel. Ezen az első négy szinten a pénz még nem a közösségi médiában keletkezik.

Előfizetéses modell, előfizetéses Facebook-csoportok, YouTube-csatorna.

Közvetlen értékesítés online

Ez már webáruház nélkül is mehet, az árusítás elintézhető a közösségi média platformokon. Amerikában a Facebookon belül rendelni terméket és fizetni érte a Facebookhoz hozzáadott bankkártyával. Az új generáció által vezetett cégek is szeretik ezt a megoldást, mert a fiatalok nem akarnak bajlódni hostinggal. A PayPal számlát is kiküld a Messengeren keresztül.

Ügyfélszolgálat

Leadgenerálás

Automatizált kommunikáció chatbottal.

Termékbemutató

Próbáld ki. Itt jön be az AR, vagyis a kiterjesztett valóság (augmented reality).

Blog
Hasznos eszköz a blog a márka üzenetének és életérzésének kommunikálásában. "A termékünkről vagy szolgáltatásunkról sose azt mondjuk, "vedd meg", hanem az aspektusait mutassuk," tanácsolta Klausz Melinda, a kozossegi-media.com közösségi média specialistája. Ha bloglounk, "folyamatosan posztoljunk, legalább heti egy bejegyzést", és ne lőjük el minden ötletünket az elején, amikor még nagy bennünk a lelkesedés, később úgyis lelohad majd a kezdeti elán. Elvégre egy év 52 hétből áll és mindig el kell látni a blogot anyagokakal. Jegyezzünk fel mindent az "ötletfüzetbe", s használjuk fel később. Ha hírlevelet küldünk, rögtön térjünk a lényegre. A fotók is fontosak, még a blogcikkekben is, hiszen kutatások kimutatták, hogy az embereknek csak 10 százaléka emlékszik a szövegre. A vizuális benyomás sokkal emlékezetesebb. A P2P oldalakon, ahol magánszemély ad el magánszemélynek, elvileg nincs helye a cégeknek. De ez is kikerülhető: személyes profillal lehetp posztolni. Egy vezető ingatlanközvetítő cég munkatársa saját nevével létesített profilt, s azon keresztül rakta fel az ingatlanhirdetéseit.
 

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo