Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője az online marketing és vevőszerzés szintjeit vázolta fel a konferencia nyitóelőadásában:
Lájkgyűjtés
Mára már szinte mindenki belátta, hogy a lájkok száma nem jelent semmit, mert nem feltétlenül jelent konverziót. (Boroznaki Gergő, a Crane ügyfélszolgálati igazgatója szerint olyannyira nem fontos ez, hogy erre már egy forintot se költ senki a hirdetési büdzséjéből.)
Forgalomterelés
Minél olcsóbban vigyük át a felhasználókat a weblapunkra.
Márkaépítés
Javítsuk az elérést, jussunk el minél több emberhez.
Facebook Marketing Restart
Egyre kevesebb az organikus elérés, a hirdetések egyre drágábbak, van egy rakat új platfrom és felület… Sokszor már kiigazodni is nehéz, nemhogy vevőket szerezni. A közösségi média gyermekkora, a céltalan rajongótábor építés és a követőgyűjtés kora lejárt… Hogyan lehet akkor mégis a legtöbbet kihozni a Facebook marketingből 2018-ban? Ha szeretnél egy átfogó képet kapni a korszerű közösségi média platformokról, és azokról a stratégiákról, amiket 2018-ban használni érdemes,
akkor tarts Lévai Richárddal a Piac & Profit Online Akadémia a Facebook Marketing Restart kurzusán!
Partneri együttműködések, influencer marketing
Együttműködés akár pár tízezres követői táborral bíró influencerekkel. Ezen az első négy szinten a pénz még nem a közösségi médiában keletkezik.
Előfizetéses modell, előfizetéses Facebook-csoportok, YouTube-csatorna.
Közvetlen értékesítés online
Ez már webáruház nélkül is mehet, az árusítás elintézhető a közösségi média platformokon. Amerikában a Facebookon belül rendelni terméket és fizetni érte a Facebookhoz hozzáadott bankkártyával. Az új generáció által vezetett cégek is szeretik ezt a megoldást, mert a fiatalok nem akarnak bajlódni hostinggal. A PayPal számlát is kiküld a Messengeren keresztül.
Ügyfélszolgálat
Leadgenerálás
Automatizált kommunikáció chatbottal.
Termékbemutató
Próbáld ki. Itt jön be az AR, vagyis a kiterjesztett valóság (augmented reality).
Blog
Hasznos eszköz a blog a márka üzenetének és életérzésének kommunikálásában. "A termékünkről vagy szolgáltatásunkról sose azt mondjuk, "vedd meg", hanem az aspektusait mutassuk," tanácsolta Klausz Melinda, a kozossegi-media.com közösségi média specialistája. Ha bloglounk, "folyamatosan posztoljunk, legalább heti egy bejegyzést", és ne lőjük el minden ötletünket az elején, amikor még nagy bennünk a lelkesedés, később úgyis lelohad majd a kezdeti elán. Elvégre egy év 52 hétből áll és mindig el kell látni a blogot anyagokakal. Jegyezzünk fel mindent az "ötletfüzetbe", s használjuk fel később. Ha hírlevelet küldünk, rögtön térjünk a lényegre. A fotók is fontosak, még a blogcikkekben is, hiszen kutatások kimutatták, hogy az embereknek csak 10 százaléka emlékszik a szövegre. A vizuális benyomás sokkal emlékezetesebb. A P2P oldalakon, ahol magánszemély ad el magánszemélynek, elvileg nincs helye a cégeknek. De ez is kikerülhető: személyes profillal lehetp posztolni. Egy vezető ingatlanközvetítő cég munkatársa saját nevével létesített profilt, s azon keresztül rakta fel az ingatlanhirdetéseit.