Az ideális nyaralás az, ha az ember teljesen offline módban töltheti a pihenőnapjait. De valljuk be, ez soha vagy nagyon ritkán adatik meg, hiszen a közösségi média oldalak szépen lassan a mindennapjaink részévé váltak. Itt a nyaralás alatt is tartjuk a kapcsolatot a családdal, a barátokkal, ismerősökkel, fotókat osztunk meg és böngésszük a híreket. Cégtulajdonosként ez nekünk jó hír, hiszen a Facebook segítségével bővíthetjük a vásárlónk, ügyfeleink számát, akár a nyaralókkal is. Ha számunkra érdekes ez a célcsoport, jogosan jut eszünkbe, hogy utolérjük őket utol a Facebookon vagy esetleg az Instagramon. Ez természetesen nem lehetetlen, sőt, a közösségi média oldalak, így kiemelten a Facebook hirdetési rendszere is arra épít, hogy a helymeghatározás, a böngészési szokásaink nyomon követésével nagyjából mindig, mindent tud rólunk, és ezeket nem fél használni sem.
- sima földrajzi célzás azoknak, akik utaznak
- hirdetés a közelben tartózkodóknak
Földrajzi célzás utazóknak
Ezt a legtöbb hirdetés esetén használni lehet, és azoknak szól, akik legalább 200 km távolságból utaznak ide. Pontosabban: akiknek a legutóbbi tartózkodási helye a kijelölt területen van, de az otthona legalább 200 km.
A legkisebb sugár itt 1 km is lehet, tudunk pontos cím, vagy akár irányítószám alapján találati listát alakítani, célozni. Plusz ezt a célzást könnyű kombinálni más szűrőkkel is, pl. érdeklődési területekkel.
Ez egy önálló hirdetés típus, amivel kifejezetten azokat tudjuk elérni, akik éppen itt vannak a közelben. Itt a hirdetésünk, a felhívásunk azok oldalán jelenik meg, akik éppen a kiválasztott hely környékén vannak. Itt a legkisebb sugár 1 km, a célzás viszont csak Power Editorban kombinálható más elemekkel. Nyilván attól függően is érdemes választani, kik a fő célcsoportunk tagjai, igazán kikhez, kiknek akarunk szólni. Pl. ha egy étterem reklámozza a déli menüjét, más megoldásokra van szükség, mintha egy városnéző busz angol turistákat szeretne megfogni. A többcélzási lehetőség ebben is segíthet.
Azt is érdemes mérlegelni, hogy melyik célzási módszer segítségével mennyi embert lehet elérni. Ebben egyébként segíthet a Facebook oldal elemzésénél található “Közelben” menüpont, ami egy általános képet ad arról, mennyi ember tartózkodik általában a számunkra érdekes régióban. Persze ez aztán végképp nincs szűrve, de segít viszonyítani.
Egyébként a pontosságot tekintve a tapasztalatok szerint a közösségi média oldalakon viszonylag jól működik mindegyik módszer, illetve hirdetési lehetőség, az elérések soha nem látott módon szűrhetőek, és az azonnali visszajelzés, a naprakész és könnyen elérhető statisztika sem levetendő szempont.
Ma már utazásaink során egyre gyakrabban botlunk a saját oldalainkon az adott tartózkodási hely város cégeinek hirdetéseibe és ez nem véletlen. Vállalkozóként ez számunkra is egy remek, célirányos, nagyon hatékony lehetőség az új ügyfelek megtalálásához.