Közösségi marketing cikkek


Nagyon beindult a TikTok

Nagyon beindult a TikTok 

A TikTok tulajdonosa megkétszerezte első negyedévi működési nyereségét.
Gyökeresen új Facebook a láthatáron

Gyökeresen új Facebook a láthatáron 

A Facebook fejlesztői konferenciájának első napján ismét rengeteg újdonságot jelentett be a Facebook. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő összegyűjtötte a legfontosabbakat egy felsorolás erejéig.
Tiltott, tűrt, támogatott: itt vannak az új Facebook-szabályok

Tiltott, tűrt, támogatott: itt vannak az új Facebook-szabályok 

Eltávolítás, csökkentés és informálás – ezekkel a lépésekkel igyekszik kezelni a Facebook a platformjain a problémás tartalmakat. Ez érinti többek között a feedeket, a csoportokat és az Instagramot is – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.
Négy hasznos remarketing technika mindenkinek

Négy hasznos remarketing technika mindenkinek 

A remarketing igencsak hasznos stratégia lehet a Facebook-on hirdető cégeknek, mégis azt látni, hogy nehézkesen megy a listaépítés. Ezért Lévai Richárd közösségi marketing specialista segítségével mutatunk néhány hasznos technikát.
Így támogasd meg a rendezvéyned a közösségi oldalakon

Így támogasd meg a rendezvéyned a közösségi oldalakon 

A tavaszi időszak izgalmas rendezvényszervezői szemmel. Egyrészt azért, mert konferenciák, tréningek, workshopok sokasága zajlik minden nap, ezeket megtölteni és lemenedzselni nem mindig egyszerű. Másrészről ilyenkor sokan már a nyári és az őszi szezon eseményein dolgoznak. Éppen ezért Lévai Richárd közösségi marketing szakértő segítségével foglalkozzunk most egy kicsit azzal, milyen közösségi megoldások, hogyan segíthetik az eseményszervezést.
Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak

Influencerek: már nyoma sincs a finnyásságnak 

Kevés megosztóbb marketinges téma létezik ma, mint az influencerek. Az olcsón, nagy elérést kereső cégek, az ügynökségek és persze a jelentős bevételhez jutó influencerek imádják, míg a fiatalokat a manipulációtól féltők, az etikus reklám hívei erős fenntartásokkal fogadják. De mi a baj vele? Pécsi Ferenc, marketingszakértőnk segítségével jártuk körül a kérdést.
A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra

A Facebook rászorítja a cégeket a hatékonyságra 

Ősztől nem lehet mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni – hívta fel a figyelmet lévai Richárd, közösségi marketing szakértő.
Öt fontos újdonság a Facebook hirdetési rendszerében

Öt fontos újdonság a Facebook hirdetési rendszerében 

Bár úgy tűnik, mostanában ritkábban változik a Facebook hirdetési rendszere, nagyon sok olyan újdonságot vezettek be az elmúlt időszakban, ami javíthat, vagy éppen ronthat az eredményeinken 2019-ben. Lévai Richárd segítségével ezekből mutatunk be most ötöt.
Automatizált köszönőüzenet az ajánlóknak

Automatizált köszönőüzenet az ajánlóknak 

Miután nemrégiben átalakult az ajánló-rendszer a Facebookon, egy hasznos kis újítást is bevezetett a cég, ami nemcsak egyszerűbbé teszi a céges kommunikációt, de egyben még egy szép gesztust is gyakorol a felhasználók felé – írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő.
Az újságírókat már meghódította az Instagram

Az újságírókat már meghódította az Instagram 

Négyszeresére nőtt az Instagramot rendszeresen használó újságírók száma 2014 óta a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérés eredményei alapján, így mostanra a sajtó munkatársainak közel fele megtalálható a legnépszerűbb fotómegosztón. A Facebook-felhasználók arányának növekedése is folytatódott, mostanra gyakorlatilag szinte mindannyian naponta felkeresik az oldalt.

Fúvódik az Instagram-lufi? 

Az Instagram zseniális platform, remek marketingeszköz. Azonban van egy új trend kibontakozóban, miszerint hagyjuk a fenébe a Facebookot, a Facebook-oldalakat, és irány az Instagram, mert ott vannak a fiatalok, ott van a (marketinges) jövő. Érdemes vigyázni, mert az Insta messze nem ugyanaz a pálya, mint a Facebook – figyelmeztet Lévai Richárd közösségi média szakértő.

Agymosás Facebook hirdetéssel? 

Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?

Jön a Facebook-kánaán az influencereknek 

A Facebook új eszközökkel és új üzleti megoldásokkal támogatja a tartalomgyártókat. Vagyis az influencereket. Olyan sok újdonságot mutattak be, hogy most csak egy felsorolás jön az izgalmasabb témákról. A cél egyébként egyértelmű: minél több influencert átcsábítani a YouTube-tól. Ehhez pedig jó eszközök kellenek, és persze bevételmegosztási megoldások – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

A Facebook már szinte kötelező 

A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon – derül ki az eNET kutatásából.

Facebook zéró: indul a harc a kommentekért 

Az értelmes párbeszédek terepe lesz a Facebook, legalábbis az alapító tervei szerint. Hogy ismét az informális kapcsolatok kerüljenek a középpontba, ezért megváltoztatják azt az algoritmust, ami eldönti mit tartalmaz a hírfolyamunk. Eddig is voltak persze változtatások, de ez most egy új kiindulópont lesz. A Facebook Zero. Na de mit kezdjünk ezzel az egésszel, ha üzleti oldalt üzemeltetünk?

A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem 

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

2017-ben a cégeknek irány: a Social Media 

Ma már egyetlen cég, bármely területen is tevékenykedik, nem hagyhatja figyelmen kívül a közösségi oldalak erejét – hangsúlyozták a szakemberek a Piac & Profit által rendezett „Social Media – 2017” konferencián.

Social média: ma már kihagyhatatlan 

Ma már nem lehet figyelmen kívül hagyni a közösségi kommunikációs csatornák erejét, hiszen a Föld lakosságának csaknem fele jelen van valamelyik közösségi oldalon és 93 százalékuk, mielőtt bármit is vásárolna, ezeken keresztül tájékozódik a kiválasztott termékről.

Így legyen király az ember a Facebookon 

Nem szerezte meg az elnökjelöltséget, Hillary Clintont indította a demokrata párt, de Bernie Sanderst nem abból a fából faragták, aki letörne és feladná. Vermont szenátoraként továbbra is bombázza a szenátust a középosztályt segítő törvényjavaslatokkal. És a Facebookon profi módon aknázza ki a népszerűségét.

Vége a Facebookos variálásnak 

Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.

Jól működik a közösségi médiában? Mutassa meg! 

Március 31-ig nevezhetik a magyar hotelek és turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezetek, vállalkozások legjobb közösségi média megoldásaikat a Tourism Social Media Awards versenyre.

Ki és mit csinál a közösségi oldalakon? 

Még most, az év elején érdemes átnézni, hogy állnak a különböző közösségi média platformok a hazai piacon, hogy megtervezhessük, melyikre optimalizáljuk online marketingünket a 2017-es évben.

A 4 legdrágább hiba, amit elkövethetünk a közösségi médiában 

A közösségi oldalak jelentik azt a marketingeszközt a kisvállalkozásoknak, ahol üzeneteiket akár a legnagyobb cégek hirdetési dömpingjével szemben is hatékonyan eljuttathatják a fogyasztókhoz. Persze csak akkor, ha megfelelően használják. Mutatunk négy olyan hibát, amelyért súlyosan megfizetünk.

A Facebook-videókba is rakhatunk reklámot 

Ismét olyan hirdetési formátumot vezet be a Facebook, amit sokan gyűlölni fognak: videókat megszakító reklámok érkeznek hamarosan. A videók közzétevői részesednek a hirdetési bevételekből, így várhatóan népszerű lesz a felhasználók körében.

A Facebook megeszi az internetet és az appokat 

A közösségi média és az üzenetküldő platformok, az okostelefonoknak hála, egyre nehezebb helyzetbe hozzák a hagyományos webet és a mobil alkalmazásokat is. Hamarosan az a veszély fenyegeti a cégeket, hogy a Facebook (pontosabban a Facebook család) lesz az új internet. Na de mit tegyenek a cégek? Szakértőnk, Lévai Richárd közösségi média specialista segít!

A Viberre is betört a reklám 

Nyilvános Fiók (Public Account) néven indított új szolgáltatást a Viber, amelyen keresztül a cégek és márkák, illetve közéleti szereplők kommunikálhatnak vásárlóikkal, ügyfeleikkel és rajongóikkal.

A Messenger sem lesz már a régi 

Fizetési lehetőség, megosztás és hirdetés érkezik a Messengerhez - számol be szakértőnk, Lévai Richard. Indulhat a fizetett feliratkozó gyűjtés ezen a platformon is!

Hashtag kisokos - hol, hogyan? 

A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.

Cserkésszük be a nyaralókat is! 

Nem kell lemondanunk az ügyfelekről, akkor sem, ha nyaralni mennek. A közösségi oldalak hirdetési rendszerei ugyanis a fogyasztók tartózkodási helye alapján is képesek pontosan célozni a hirdetéseinket.

Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak 

Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

Megérkezett a cégek új kedvence a Facebookra 

Új eszközt tett elérhetővé a Facebook, amellyel aktivitás alapján szűrhetünk a felhasználók között a legnagyobb közösségi oldalon. Bár a szűrőmechanizmus még nem kiforrott, óriási lehetőségeket tartogat a hirdetők számára.

Rajtunk kísérletezik a Facebook 

Még alig indultak el az új reakció gombok a Facebook-on, a legnagyobb közösségi médium a jelek szerint máris újakkal kísérletezik, legalábbis erre utal, hogy ideiglenesen Anyák Napja alkalmából bizonyos országokban elérhetővé vált a "Hála" gomb.

Helló like, üdv reakciók! 

6 éve jelentek meg a like gombok a Facebook felületén kívül, akkor 24 óra alatt egymillió weboldalra telepítették az új funkciót. Most az újdonság a többi reakció gomb, aminek a cégek kommunikációjára lehet hatása. Szakértőnk segít, mit kezdjünk vele!

Öt fontos trend a közösségi médiában 

Fontos, a közösségi marketing alapjait felforgató irányok bontakoznak ki a szemünk előtt. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő vázolta az idei év legfontosabb trendjeit a közösségi médiumokban.

Itt a Facebook legnagyobb változása – és amit jelent 

A Facebook világszerte elkezdte élesíteni a reakció gombokat, amik a Like gomb kiegészítései lesznek. Elsőként az ismerősök posztjait lehet majd a like mellett egyéb módon is lereagálni. Később érkeznek ugyanezek a reakciók a Facebook oldalak posztjaira is. A változás az eddigi céges kommunikációt is felülírja.

Jönnek az új Facebook gombok 

Globálisan is elérhetőek lesznek a Facebookon az új like gombok, a „tetszik” mellé hat új gomb érkezik. A Bloomberg gazdasági lapnak adott interjúban jelentette be a Facebook, hogy „heteken belül” globálisan, így Magyarországon is elérhetővé válnak az új l gombok – írja az ite.hu.

Használjuk a Facebookot és a Youtube-ot 

Minden kétséget kizárva megállapíthatjuk, hogy a világ talán két legnagyobb virtuális tere a Facebook és a Youtube, melyek egyfajta globális médiumként működnek. A kereskedők részéről is hiba lenne nem kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.

A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása 

Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.

Magyarországon is vannak marketingfesztiválozók 

2014 és 2015 után, januárban, harmadik alkalommal is megrendezik a Magyar Marketing Fesztivál elnevezésű szakmai konferenciát, amit kifejezetten a kis- és középvállalkozók tulajdonosainak, döntéshozóinak, és marketing iránt érdeklődőknek szerveznek január 28-án Budapesten, a Lurdy Konferencia Központban. A konferencia kapcsán Miklovicz Norbert kkv-marketing szakértővel, az esemény alapító-főszervezőjével beszélgettünk.

Még spórolnak a marketingen a hazai kkv-k 

Továbbra sem számítanak a marketingbüdzséjük emelésére a hazai kkv-k – derül ki egy friss felmérésből. Az idei évben elsősorban új vevők, új piacok meghódítására, és a tanulásra, kompetenciafejlesztésre koncentrálnak majd.

Egyre jobban ügyel a cégek igényeire a Facebook 

Most már nem fog gondot jelenteni, ha több telephelyünket is szeretnénk megjeleníteni a Facebook-on, sőt automatikusan hirdethetjük is őket. A legnagyobb közösségi oldal új funkciókkal kényezteti a vállalkozásokat. Lévai Richárd Facebook-szakértő segítségével bemutatunk hármat ezek közül.

Sok újdonságot jelentett be a Facebook 

Számos változás jön a Facebook kezelési felületén és a hirdetési rendszerben. Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb újdonságokat.

Mit éri meg posztolni? 

Egy cég Facebook oldalának kommunikációs minősége döntő befolyással bír a hirdetési költségeire, hiszen óriási pénzeket égethet el azzal, hogy azoknak is próbál hirdetni, akiket teljesen hidegen hagy az oldal üzleti témája, mert ők csak a cuki dolgokért lájkolták azt.

Nem kell minden like-ért fizetni a Facebook-on 

Újradefiniálja saját hirdetési rendszerét a Facebook. A néhányak számára már most is elérhető, októbertől pedig kötelezővé váló rendszerben a hirdetőnek csak a ténylegesen hasznos kattintásokért kell fizetnie – írta a Bitport.hu.

Kár lenne még leírni a Facebookot 

Az elmúlt két évben egyre nehezebb és drágább lett a vállalati kommunikáció a legnagyobb közösségi oldalon, a fiatalok körében pedig már más online felületek válnak egyre népszerűbbé. Ár/érték arányban azonban továbbra is a Facebookon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel.

Lecsengőben a céges Facebook-őrület? 

Még mindig a legnépszerűbb forma a Facebook oldal, de ennek használata csökken, míg a csoportok szerepe folyamatosan nő. A hirdetések is nagyot nőttek az egy évvel ezelőttihez képest, ugyanakkor tavaly őszhöz képest a használatuk tulajdonképpen nem változott – derül ki a Facebooktippek.hu által elvégzett kutatásból.

Van még értelme rajongókat gyűjteni a Facebook-on? 

Mivel a Facebook alaposan lecsökkentette a céges profilok organikus elérését, most már egyre többen vélik úgy, hogy a nagy rajongógyűjtési időszak végleg lezárult. A szakértő szerint azonban ez korántsem biztos, hogy minden esetben igaz?
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Dráguló albérletek: lépéskényszerbe kerülnek a munkáltatók

Dráguló albérletek: lépéskényszerbe kerülnek a munkáltatók  

A bérleti díjak emelkedése miatt egyre több a munkáltatónak és munkavállalónak érdemes megfontolnia a kedvezményes lakhatási támogatást.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo