Agymosás Facebook hirdetéssel?

Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Képzeld el, hogy a pároddal folyamatosan vitáztok egy témán. Például vegyetek-e kutyát a gyereknek? Jó-e ha elkezd valamelyikőtök motorozni? Szabad-e húst enni?

Mire szeretnéd rávenni a párod?
Ilyenkor az ember elolvas egy csomó cikket, amikből ráadásul egyre több jön szembe a neten (pl. Facebookon). De mi lenne, ha valamelyikőtök el tudná érni, hogy az ő céljait támogató cikkekből többet lásson a párja?

Ha például Te szeretnéd meggyőzni a párod, hogy szokjatok le a húsevésről, és el tudnád érni, hogy Ő egyre több olyan cikkel találkozzon, amik arról szólnak, mennyire jó ha leszokik valaki a húsevésről?

Nos, erre kínál megoldást a Spinner. Egy olyan cég, amelyik 11 különböző témakörbe összegyűjtött tartalmak célbajuttatását adja szolgáltatásként. Vagyis ha például valaki szeretné leszoktatni a párját a húsevésről, előfizet a Spinner szolgáltatására, kiválasztja a „Stop eating meat!” csomagot 29 dollárért, és megadja a párját, mint célszemélyt.

Kép: Guardian

Meg tudod rendelni, milyen témakörbe tartozó cikkekkel találkozzon gyakran a “célszemély”.

A párod, (a célszemély) a következő 3 hónapban 180 valódi, témába vágó cikkel fog találkozni. Nem kell, hogy elolvassa őket, hiszen akár a címsorok és az összefoglalók is döntően befolyásolhatják az embereket.

Nagyon érdekes a koncepció, ráadásul technikailag sem olyan bonyolult – elemezte a hírt Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő blogján.

Mindössze azt kell elérni, hogy a célszemély rákattintson egy linkre a folyamat kezdetén. Ekkor ő rákerül egy megadott remarketing listára, és onnantól nem lesz megállás, különböző cikkeket fog látni különböző forrásból. Ráadásul a remarketing listára jogszerűen is rá tud kerülni a célszemély, nem kell, hogy egyedi, személyreszóló remarketing lista legyen, hiszen több száz, vagy több ezer ember is érdeklődhet a szolgáltatás iránt, így a szabályoknak is megfelel első látásra. Más kérdés, hogy a cég jelentést is ígér az együttműködés végén a megbízónak, hogy az általa választott célszemély mennyi tartalmat látott. Azt nem tudni, ezt hogy lehet szabályosan megoldani.

Tulajdonképpen mindenki ki tud építeni egy „mini Cambridge Analytica” megoldást a szeretteire célozva.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo