Agymosás Facebook hirdetéssel?

Hogyan ültess el egy gondolatot egy ismerősöd fejében? És nem egy multicégről van szó, hanem a házastársakról, barátokról, vagy ismerősökről. Hol van a határ egy kreatív Facebook-hirdetés és illegális befolyásolás között?

Képzeld el, hogy a pároddal folyamatosan vitáztok egy témán. Például vegyetek-e kutyát a gyereknek? Jó-e ha elkezd valamelyikőtök motorozni? Szabad-e húst enni?

Mire szeretnéd rávenni a párod?
Ilyenkor az ember elolvas egy csomó cikket, amikből ráadásul egyre több jön szembe a neten (pl. Facebookon). De mi lenne, ha valamelyikőtök el tudná érni, hogy az ő céljait támogató cikkekből többet lásson a párja?

Ha például Te szeretnéd meggyőzni a párod, hogy szokjatok le a húsevésről, és el tudnád érni, hogy Ő egyre több olyan cikkel találkozzon, amik arról szólnak, mennyire jó ha leszokik valaki a húsevésről?

Nos, erre kínál megoldást a Spinner. Egy olyan cég, amelyik 11 különböző témakörbe összegyűjtött tartalmak célbajuttatását adja szolgáltatásként. Vagyis ha például valaki szeretné leszoktatni a párját a húsevésről, előfizet a Spinner szolgáltatására, kiválasztja a „Stop eating meat!” csomagot 29 dollárért, és megadja a párját, mint célszemélyt.

Kép: Guardian

Meg tudod rendelni, milyen témakörbe tartozó cikkekkel találkozzon gyakran a “célszemély”.

A párod, (a célszemély) a következő 3 hónapban 180 valódi, témába vágó cikkel fog találkozni. Nem kell, hogy elolvassa őket, hiszen akár a címsorok és az összefoglalók is döntően befolyásolhatják az embereket.

Nagyon érdekes a koncepció, ráadásul technikailag sem olyan bonyolult – elemezte a hírt Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő blogján.

Mindössze azt kell elérni, hogy a célszemély rákattintson egy linkre a folyamat kezdetén. Ekkor ő rákerül egy megadott remarketing listára, és onnantól nem lesz megállás, különböző cikkeket fog látni különböző forrásból. Ráadásul a remarketing listára jogszerűen is rá tud kerülni a célszemély, nem kell, hogy egyedi, személyreszóló remarketing lista legyen, hiszen több száz, vagy több ezer ember is érdeklődhet a szolgáltatás iránt, így a szabályoknak is megfelel első látásra. Más kérdés, hogy a cég jelentést is ígér az együttműködés végén a megbízónak, hogy az általa választott célszemély mennyi tartalmat látott. Azt nem tudni, ezt hogy lehet szabályosan megoldani.

Tulajdonképpen mindenki ki tud építeni egy „mini Cambridge Analytica” megoldást a szeretteire célozva.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?
Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként. A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját. Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak. Megnézem az elérhető képzéseket.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo