A nagy megújulás után csak annak lesz esélye sok emberhez eljutni, fizetés nélkül, aki olyan posztot tud produkálni, amihez sokan szólnak hozzá és amit sokan osztanak meg. Persze az aktivitás mindig fontos fokmérője volt a bejegyzések sikerességének, de most nem lesz elég a like, ennél több kell, lehetőleg beszélgetés vagyis komment, sok komment.
A változásról itt olvashat részletesebben!
De hogyan lehet ösztönözni a hozzászólásokat?
1. Kérdezz!
Sokan szeretik megosztani véleményüket és jó érzést kelt az emberekben, ha úgy érzik segíthettek tanácsaikkal. Használd ki ezt arra, hogy beinduljon a kommunikáció a követőiddel!
2. Találd ki!
Ki ne szeretné okosnak érezni magát? A négy matematikai alapművelettel és zárójelekkel operáló feladvány évek óta sikerrel kering. Mindenki lelkesen számol és vitázik. Csinálj hát hasonlót, akár a termékeiddel! Add meg azt az élményt a követőknek, hogy ők tudják, sőt jobban tudják.
Kommentet és like-ot (szemben az oldalak likeolásával és a megosztással) kérhetsz a posztban közzétett játékoknál. A sikeres játékhoz komoly nyeremény vagy figyelemfelhívó kreatív, esetleg aktivizáló cél kell. Ezt nem szabad elfeledni az ötleteléskor.
4. Generálj vitát!
Ha van az oldalnak olyan adminja, aki tud időt szánni a moderálásra, akkor érdemes megosztó kérdésekben megnyilvánulni. Nem kell ahhoz lapos föld hívőnek lenni, hogy találjunk olyan témát, amiről követőink szívesen vitáznak. Itt érdemes a saját véleményünket jól átgondoltam és kidolgozottan közreadni és várni hogyan érvelnek ellenünk és mellettünk.
5. Provokálj!
Ez a bátrak terepe és persze számos brand akad, amihez nem is illik. De sok esetben bejöhet. Egy kis polgárpukkasztás vagy a határok feszegetése indulatokat generál és ezek bizony gyakran meg is nyilvánulnak a közösségi médiában. Itt folyamatos moderálás kell, hogy a sértő kommenteket ki tudjuk gyomlálni, persze ügyelve arra, hogy azért ne vegyük el a kedvét a megnyilvánulóknak.
Ezek az eszközök az oldalak mellett az egyre népszerűbbé váló és egyre tudatosabban használt csoportokban is jól használhatóak. Válogatni és persze tesztelni kell, hiszen minden közösség más és másként reagál, mást szeret, de biztosan akad olyan módszer, amivel szóra pontosabban kommentelésre lehet őket bírni.
Szerző:
Práger Kitti
közösségi média szakértő