A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.

Az okostelefonok térhódításával egyre több időt töltünk online - a felmérések szerint naponta átlagosan több mint 5 órát. Eközben a kiskereskedelem tavalyi 4,6 százalékos bővülésével szemben az online piac ötödével tudta növelni bevételeit, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell, és még inkább kihasználni azt a növekedésre. „Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai nagyvállalatok milyen arányban és hogyan képviseltetik magukat a világhálón. A felmérésünk eredménye szerint digitálisan van még hova fejlődniük, hiszen tízből hét vállalatnak van csak saját honlapja” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor…Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
A kutatás szerint a vállalatok szinte kivétel nélkül arra használják honlapjukat, hogy bemutassák termékeiket, szolgáltatásaikat, de minden nyolcadik céges honlapon már elérhető a webshop funkció is, további 8 százalékuknál pedig a rendelés is nyomon követhető. „A vásárlók online kiszolgálása terén mindenképpen célszerű a vállalatoknak tovább fejlődni, mivel egyértelműen nagy versenyelőnyt jelent az online rendelés lehetősége. Egy nemrég ismertetett kutatás szerint idén év végére az online vásárlók száma elérheti a 3 millió főt. Érdemes tehát nyitni az új értékesítési csatornák, a digitalizáció felé, hiszen elősegíthetik a könnyebb és gördülékenyebb üzletmenetet” – tanácsolja a szakember.

Manapság a közösségi oldalakon való jelenlét is egyre inkább elvárás. „A cégek többsége már felismerte a közösségi média erejét, hiszen több mint felüknek van Facebook oldala, és minden ötödik vállalatot megtalálunk a LinkedIn-en. A céges videós tartalmak előállítására azonban egyelőre még nem csaptak le a cégek itthon, csupán minden tizedik vállalatnak van Youtube csatornája, blogot pedig mindössze a cégek 4 százaléka ír” – mondta el az eredmények alapján Patrick Van Overloop.

Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban
A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.

Véleményvezér

Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo