A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem

Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az okostelefonok térhódításával egyre több időt töltünk online - a felmérések szerint naponta átlagosan több mint 5 órát. Eközben a kiskereskedelem tavalyi 4,6 százalékos bővülésével szemben az online piac ötödével tudta növelni bevételeit, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell, és még inkább kihasználni azt a növekedésre. „Az online jelenlét nagy lehetőségeket rejt a cégeknek, ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy a hazai nagyvállalatok milyen arányban és hogyan képviseltetik magukat a világhálón. A felmérésünk eredménye szerint digitálisan van még hova fejlődniük, hiszen tízből hét vállalatnak van csak saját honlapja” – mondta el Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor…Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
A kutatás szerint a vállalatok szinte kivétel nélkül arra használják honlapjukat, hogy bemutassák termékeiket, szolgáltatásaikat, de minden nyolcadik céges honlapon már elérhető a webshop funkció is, további 8 százalékuknál pedig a rendelés is nyomon követhető. „A vásárlók online kiszolgálása terén mindenképpen célszerű a vállalatoknak tovább fejlődni, mivel egyértelműen nagy versenyelőnyt jelent az online rendelés lehetősége. Egy nemrég ismertetett kutatás szerint idén év végére az online vásárlók száma elérheti a 3 millió főt. Érdemes tehát nyitni az új értékesítési csatornák, a digitalizáció felé, hiszen elősegíthetik a könnyebb és gördülékenyebb üzletmenetet” – tanácsolja a szakember.

Manapság a közösségi oldalakon való jelenlét is egyre inkább elvárás. „A cégek többsége már felismerte a közösségi média erejét, hiszen több mint felüknek van Facebook oldala, és minden ötödik vállalatot megtalálunk a LinkedIn-en. A céges videós tartalmak előállítására azonban egyelőre még nem csaptak le a cégek itthon, csupán minden tizedik vállalatnak van Youtube csatornája, blogot pedig mindössze a cégek 4 százaléka ír” – mondta el az eredmények alapján Patrick Van Overloop.

Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban
A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.

Véleményvezér

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo