Webshopok cikkek
Megugrott a webshopok forgalma a járvány harmadik hullámában
A kéthetes boltzár katalizátorként hat a webáruházak forgalmára, a tavalyi 38-40 százalékos növekedés az idén a magasabb bázison is megismétlődhet az e-kereskedelemben - írja a Világgazdaság.
Nagyon jó oka van annak, hogy egy matracon pattog az Európai Bíróság
A fogyasztókat az online vásárlás esetében megillető elállási jog azon matracra is vonatkozik, amelynek védőfóliáját a szállítás után eltávolították – ezt az ítéletet hozta szerdán az Európai Bíróság. Ez, az első pillantásra triviális ügy komoly következményekkel jár majd a webshopokra nézve.
Ki nyelje be, ha rosszul van kiírva az ár a webshopban?
Nemrég egy gluténmentes lisztkeverék tizedáron volt kiírva egy webshopban, mire a szemfüles vevők rögtön kiszúrták a hibát és vitték is. Vajon megtehette volna a webáruház, hogy nem adja oda ezen az áron a megvásárolt termékeket?
Mindennel szembemennek a magyar vásárlók
A magyar online vásárlók szembe mennek a globális fogyasztói szokásokkal. Okostelefon helyett számítógéppel rendelnek, méghozzá a legtöbbet nem a karácsonyi szezonban, hanem februárban, méghozzá mindig a hét második felében.
Új termékbiztonsági EU-s díj online kereskedőknek
Termékbiztonsággal kapcsolatos új Európai Uniós díjat vezet be idén az Európai Bizottság melyre a termékbiztonságban élen járó vállalkozások jelentkezhetnek. A kis- és nagyvállalkozások között egyaránt kiosztott díjakra az online értékesítés és a gyermekápolási termékek kategóriájában lehet nevezni.
Mit vár el a vásárló egy webáruháztól?
Az e-kereskedelemben nincsenek határok, ez óriási lehetőséget kínál a magyar webáruházaknak, de nem csak nekik! A nagykereskedelmi ellátók elvihetik a nagykereskedelmi piacot. Mi marad nekünk? A PSD2 fellendítheti az e-kereskedelmet? Hogyan használjuk ki előnyösen a fizetési feltételek felgyorsulását?
Sikerszakmát szeretne? Nyisson webáruházat
A hazai e-kereskedelem növekedése évek óta 20 százalék körüli, amivel a kontinens legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozunk. Továbbra is hatalmas a hatalmas a teljes kiskereskedelem és az online kereskedelem növekedési üteme között; míg a hagyományos kisker „csupán” 6% körüli növekedést produkál, a webáruházak növekedése 18-20 százalék körüli.
Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?
Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.
Végre nem leszünk másodrendű állampolgárok
Az online vásárlás mára mindennapi életünk része lett. Tavaly az európaiak 57%-a vásárolt a neten, harmaduk egy másik európai uniós ország kereskedőjétől szerette volna beszerezni a kívánt terméket. Ez azonban nem mindig sikerült, a magyarok gyakran szembesültek azzal, hogy nem fogadják el a rendelést. Mostantól ez másképp lesz.
A GDPR után itt az új megfelelési kényszer
Már biztosan mindenki találkozott azzal a frázissal, hogy „2018 az adatvédelem éve”. A GDPR valóban számos újítást hozott az adatvédelem területén, azonban nem szabad megfeledkezni az uniós jogalkotás újabb, a vevők hátrányos megkülönböztetésének tilalmát célzó rendeletéről sem. Az ún. geoblocking rendelet 2018. december 3-ától közvetlenül alkalmazandó, amely azt jelenti, hogy a vállalkozásoknak eddig az időpontig kell összhangba hozni a működésüket a rendelettel – mondja el dr. Sipőcz Guiditta Dalma az act legal | Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértője.
Ma tömeg lesz az offline és online üzletekben is
A Black Friday erősen kötődik a karácsonyhoz: az akcióban részt vevők 83 százaléka karácsonyi ajándékokat is tervez ekkor vásárolni. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló - derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásának friss adataiból.
Nem árulhatnak a magyaroknak drágábban a külföldi webshopok
A magyar fogyasztó is jogosult lesz arra, hogy ugyanazon az áron és feltételekkel vásároljon külföldi webáruházból, mint a helyiek. Az erről szóló törvényjavaslatot 170 igen, 1 nem szavazattal fogadta el az Országgyűlés.
Felkészültél a rohamra?
Közeleg a karácsony, hamarosan óriási lesz a tolongás az áruházakban és bevásárlóközpontokban – és ezzel együtt a webshopokban is. A Micro Focus szakértői szerint a cégeknek már most érdemes ellenőrizniük, hogy online rendszereik képesek lesznek-e ellenállni a rohamnak mind a vásárlók, mind a kiberbűnözők oldaláról.
Hogyan érinti a webshopokat a GDPR?
A webshopot üzemeltető vállalkozások jó része feltehetően már találkozott az adatvédelemmel, rendelkezik a honlapjára feltöltött adatkezelési tájékoztatóval, esetleg adatvédelmi szabályzata is van és tevékenységét bejelentette a NAIH részére. Jogosan merülhet fel tehát a kérdés, hogy miben is új a GDPR és a webshopoknak mit is kell tenniük annak érdekében, hogy felkészüljenek az új adatvédelmi rendeletre, közismertebb nevén a GDPR-ra.
Kiket sodorhat el a kiskereskedelmi apokalipszis?
Habár az e-kereskedelem fejlődése miatt több, régebben megingathatatlannak tartott ingatlanpiaci szektor is megtorpant, bizonyos kiskereskedelmi ingatlanszegmensek felívelőben vannak.
Faék egyszerűségű trükkel térítik el a látogatókat a bűnözők
A Wordpress magasan a legnépszerűbb internetes tartalomkezelő rendszer, majdnem minden harmadik weboldal ezen fut. Nem véletlen, hogy a bűnözők is kedvelik, akik átveréssel veszik rá a weboldalak tulajdonosait a fertőzött kiegészítők telepítésére.
A Facebook-ot már felfedezték a cégek, a blogokat még nem
Tízből hét nagyvállalat rendelkezik saját weboldallal. Túlnyomó többségük szinte kizárólag termékismertetésre használja azt, de egy részüknél már elérhető a karácsony közeledtével egyértelműen versenyelőnyt jelentő webshop funkció is – derül ki a K&H nagyvállalati felméréséből.
GDPR: sok tennivalója lesz a webshopoknak
A webáruházak zömét Magyarországon a KKV szektorba tartozó vállalkozások üzemeltetik, akiknek az Európai Unió új Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR) miatt jövő májusig sok tennivalójuk lesz. A tavaly év eleji elektronikus kereskedelmi jogszabály módosítás alapján már feketelista készül róluk, a GDPR pedig új kihívásokat is tartogat számukra: a mintegy 300-szorosára emelkedő maximális adatvédelmi bírság tekintetében ugyanis megszűnik az a szabály, amely szerint a KKV szektorba tartozó vállalkozások az első adatvédelmi jogsértés esetén nem bírságolhatók. A webáruházakat érintő jövő évi adatvédelmi változásokról kérdeztük meg az e-kereskedelmi jogi kérdésekben jártas Sár és Társai Ügyvédi Iroda partner ügyvédjét, dr. Horváth Katalint.
A neten vásároltam, meggondolhatom magam?
Az interneten való vásárlás manapság nagyon elterjedt, és a webáruházakban sokféle termék és szolgáltatás elérhető. Előfordulhat azonban, hogy valaki az online vásárlást követően vagy akár a termék kipróbálása után vissza akar lépni a vételtől. Milyen jogi lehetőség van az online vásárlástól való elállásra? Szakértőnk erre a kérdésre adja meg a választ.
Még komolyabb szigor jön a webshopoknál
Az új szabályozásban erősebb jogosítványt kapnak a nemzeti hatóságok a csalások megfékezésére, valamint lehetőség nyílik az összehangolt fellépés a határokon átnyúló eseteknél.
Ki kell törni Magyarországról
Amekkora akadály a magyar piac kis mérete, a nyelvi korlátok, a kulturális különbözőség a hagyományos kereskedelemben, éppen akkora lehetőség az e-kereskedők számára. A közép-kelet-európai piacok növekedéssel kecsegtetnek. Tudatos nyitással a hazainál tízszer-hússzor nagyobb piacok válnak elérhetővé. De nem mindig marad így.
A vásárlók is külföldre mennek
2016-ban tíz internetezőből már kilenc vásárolt online. A 2014-2016 közötti időszakot figyelembe véve látszik, hogy körükben évről évre nő a külföldi oldalakon vásárlók aránya annak ellenére, hogy az interneten vásárlók többsége – tízből hatan – szinte mindig, illetve inkább a hazai webáruházakat részesíti előnyben - derül ki a GfK Digital Connected Consumer (DCC) felméréséből.
A legnagyobbak tippjei a sikeres webáruházhoz
Már az online kereskedelemben sem jön be minden, sokan már hosszú évek óta csiszolgatják a tökéletes értékesítési technikákat. A nagyokat már nem könnyű utolérni, ha valaki csak most indulna, de tanulni tőlük bőven lehet. A Piac & Profit konferenciáján három hazai e-kereskedelmi nagyágyú osztotta meg tapasztalatait.
A webshopok hóna alá nyúl Brüsszel
2016. december 1-én az Európai Bizottság az uniós internetes kiskereskedelem áfakörnyezetének modernizálása érdekében intézkedéscsomagot terjesztett elő az áfáról szóló irányelv módosítására, mely különösen a startup cégeket, illetve a kis- és középvállalkozásokat segítené. A legfontosabb tervezett változásokat az RSM Hungary szakértőjének segítségével foglaltuk össze.
Ki viszi el a balhét, ha ünnepek után jön meg az ajándék?
Nem kis bosszúság, ha a karácsonyra megrendelt ajándékkal januárban csenget a postás. A határidőn túl megkapott ajándékot azonban nem csak visszaküldeni lehet, hanem kártérítés is megilleti a vásárlót. Sőt, át sem kell venni. Így a visszaszállítás költsége is a webáruházé.
Kemény ellenőrzésekre számíthatnak a webshopok
Jövőre az e-kereskedelem kerül a fogyasztóvédelem fókuszába, kiemelte ellenőrzésekre számíthatnak a webshopok. január elsejétől változik a fogyasztóvédelem intézményrendszere, 197 járásban megjelenik a fogyasztóvédelmi feladatkör, itt első fokú hatóságként járnak el, a másodfok országos illetékességgel a Pest megyei kormányhivatalhoz kerül.
Így vásárolhatunk be egyszerűen az USA-ban
Az Amerikai Egyesült Államok jelenleg az egyik legnépszerűbb online bevásárlási célország, ahonnan a magyar internetezők 17 százaléka rendel termékeket legalább évi egy alkalommal. Akik eddig csak a megfelelő pillanatra vártak, a következő hetekben a karácsonyi leszállítások során nagy eséllyel juthatnak hozzá kedvezményesen az áhított árucikkhez, de ez sok esetben igen komplikált és költséges mulatság lehet. Az USadress.com tanácsainak megfogadásával megkönnyíthetjük az Egyesült Államokból történő vásárlást.
Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót
Vannak olyan online marketing szakemberek, akik évek óta a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) halálát vizionálják, és ezt azzal magyarázzák, hogy az átlag felhasználó keresési szokásai olyan mértékben változtak meg, hogy a SEO felett – egyszerűen - eljárt az idő. A legújabb kutatások azonban mást mutatnak: a Google-al érdemes készülni a karácsonyra.
Véglegesen mobilra állt át a web
Most fordult elő először, hogy mobil eszközökön többet netezett a világ, mint hagyományos számítógépeken a StatCounter adatai szerint. Ez a tendencia az online vásárlásoknál is megfigyelhető, az internet a jelek szerint véglegesen mobilra állt át.
Ez a nyár a sportról szólt
Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18 százalékos bővüléssel zárta. Az előző évek trendjéhez hasonlóan, 2016 első féléve is jelentős növekedéssel zárt, amiben idén nagy szerepe volt a kiemelt sporteseményeknek is.
Rugalmasan kezelik a szabályokat a kereskedők
Az online kereskedelem fellendülésével egyre fontosabbá válik a fogyasztók védelme a tisztességtelen kereskedelmi magatartással szemben. Ezért maguk a fogyasztók tehetik a legtöbbet, de a legtöbben mind a mai napig nincsenek tisztában a jogaikkal.
Az egész világgal meg kell küzdeniük a magyar cégeknek
A magyar online vásárlók 75 százaléka rendszeresen rendel külföldi webáruházakból. A legnépszerűbbek a kínai, németországi, egyesült királyságbeli, és az egyesült államokbeli webshopok. Emellett egyre többen látunk pénzkeresési lehetőséget az e-kereskedelemben: 10% értékesít már nem használt személyes tárgyakat az interneten, és 8% kap online kifizetéseket az interneten nyújtott szolgáltatásokért.
Aki nem fejleszt, az le is húzhatja a rolót
A kiskereskedelmi cégek sem hanyagolhatják el a digitális fejlesztést és innovációt. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak, ezen a terepen pedig csak állandó fejlődéssel lehet versenyben maradni – derült ki a UPS felméréséből.
Szimpla látogatóból könnyen lehet hűséges ügyfél
Ha a weboldal nem lendít az értékesítésen, nem teszi a dolgát - így fogalmazhatnánk röviden, tömören, velősen. Pedig néhány egyszerű lépés kell csak, és máris hűséges vásárlónk lehet egy szimpla látogatóból.
A fizetett kommentet is külön jelölni kell
Mindössze egy-két éve maradt a magyarországi webshopoknak és árösszehasonlító oldalaknak, hogy átnézzék a rendszerüket, jön ugyanis az új uniós szabályozás, ami a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot szankcionálja.
A logisztikának is szárnyakat ad az e-kereskedelem
Az online kereskedelem meredek fejlődése az ipari logisztikai szegmensnek is szárnyakat ad, a fellendülés hatására több webshop üzemeltető évente ötven százalékkal is bővíti az általa bérelt raktárhelyiségeket.
Nagyon fut az online szekér
A magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először szárnyalta túl az eddig lélektaninak számító 300 milliárd forintos határt, elérve a 319 milliárd forintot. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1%-a, így elmondható, hogy minden 25. forint online került elköltésre tavaly – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából.
Nagyot lehet szakítani a foci EB-n
Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is – derül ki az Árukereső.hu májusban készített kutatásának eredményeiből.
Ez a csodafegyver céges honlapok harcában
Az egyre élesebb digitális versenyben minden fegyvert bevetnek a céges honlapok és webshopok a látogatókért és a vásárlókért. Azonban sokan az olyan alapvető fontosságú elemeket hagyják figyelmen kívül, amelyek nélkül hosszú távon esélyük sincs a sikerre, mint a keresősor.
Ezt ki kell írni minden webáruházra
Az európai, így a magyar online webáruházaknak és online piactereknek is kötelezően meg kell jeleníteniük a honlapjukon az uniós online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, valamint e-mail címüket. Az európai online vitarendezési platform 2016. február 15-től lesz elérhető a panasszal élni kívánó fogyasztók, illetve a termékeiket, szolgáltatásaikat interneten keresztül értékesítő webáruházak számára.
Nagyon pörög az online kereskedelem
Egyre többen élnek az internetes vásárlás lehetőségével Magyarországon, így nem véletlen, hogy 2013-ról 2014-re több mint 20 százalékkal nőtt az internetes kereskedelemmel foglalkozók forgalma, és a 2015-ös év is hasonló bővülést hozhat, ugyanakkor sok nagy szereplő veszteséget könyvelt el.
Öt dolog, amit elrontanak az online áruházak
Bár sokat javultak fogyasztóvédelmi szempontból az online áruházak, azért még mindig van jó néhány hiányosság, amelyeket notóriusan figyelmen kívül hagynak - derült ki a Direkt marketing Szövetség felméréséből. Megmutatjuk az öt leggyakoribb hibát, amit vétenek.
Mindenki ráugrik a fekete péntekre, és még csak most jön a Karácsony
Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.
Így fognak visszatérni a vásárlók
A remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket. Mutatunk most öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.
Az ország negyede rácuppan a netes vásárlásra
Magyarországon az online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, ami keresleti és kínálati oldalon is komoly kihívások elé állítja a szereplőket. Az internetes vásárlás népszerűségét mi sem mutatja jobban, hogy év végére az online vásárlók száma meghaladja a 2,3 millió főt.
Csúnya buktatói vannak az online kuponoknak
Egyre több webáruház használ online kuponokat vagy kedvezménykódokat hűséges vásárlói megtartása vagy új ügyfelek szerzése érdekében. De milyen szabályok vonatkoznak ezekre a kuponokra, mik lehetnek a buktatók? A Sár és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalójából kiderül.
Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat
A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.
Mit és kinek lehet online eladni?
Az internetezők többsége legalább negyedévente rendel valamit online, háromnegyedük szerint a weben sokkal egyszerűbb válogatni a termékek között, mint személyesen egy üzletben. A háztartási kisgép, a könyv és okostelefon a legnépszerűbb három termékkategória. A vidéken élők inkább otthonra rendelik a termékeket, a budapestiek szívesen veszik át rendelésüket személyesen – derül ki az Extreme Digital felméréséből.