Egy átlagos webáruházban 100 látogatóból csak 2 fog vásárolni – a maradék 98 pedig érdemi tevékenység nélkül távozik az oldalról. Többek között ez a kiábrándító statisztikai adat vezetett ahhoz, hogy Magyarországon is kezdenek egyre népszerűbbé válni a remarketing hirdetések. (Nem véletlen, hogy már a karácsonyi felkészülésben is egyre többen használják ezt a módszert.)
A remarketing segítségével ugyanis releváns hirdetéseket jeleníthetünk meg azok számára, akik korábban már jártak a webáruházunkban – azzal a határozott céllal, hogy visszacsábítsuk őket weboldalunkra. Ma már az is lehetséges, hogy pontosan azokat termékeket mutassuk be a hirdetésben, amelyeket korábban a látogatók megtekintettek webáruházunkban. Szakértő partnerünk, a Webshop Experts cikkének segítségével most mutatunk öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.
Így lehet eredményesen utánanyúlni a vásárlónak!
Vásárlás nélkül távozó látogatók visszafordítása
A remarketing alapvető funkciója, hogy visszaterelje a vásárlás nélkül távozó látogatókat a weboldalunkra. Nézzünk néhány hasznos beállítást – kifejezetten webáruházakra szabva:
Célozzunk a termékkategóriák megtekintőire: Hozzunk létre remarketinglistát az egyes termékkategóriák azon megtekintőiből, akik nem vásároltak semmit. Nekik hirdessük azt a termékkategóriát, amelyet korábban már láttak.
Kínáljunk ingyenes szállítást: Nagyon sok látogató esetében a magas szállítási költségek akadályozzák meg a vásárlást. Mivel a termékoldalak látogatói már egy bizonyos érdeklődést mutatnak a termékeink iránt, érdemes lehet megfontolni az ingyenes szállítás felajánlását számukra. Ha remarketingben ajánljuk ezt a kedvezményt, akkor garantáltan csak az általunk választott oldalak egykori látogatóinak kell elengedni a szállítani díjat.
Vásárlók célzása néhány nappal később
Különösen napi fogyasztási cikkek, és más olyan termékek esetén javasolt megcélozni a vásárlókat, ahol magas az újravásárlás esélye. Gondoljuk át, hogy a vásárlást követően kb. mennyi idő múlva esedékes az újravásárlás, és hozzunk létre ún. termékelhasználódáson alapuló listákat. Pl. ha egy termék 30 nap alatt fogy el, akkor hozzunk létre 2 célközönséget: egy olyat, amely az elmúlt 30 napban vásárló látogatókat tartalmazza, és egy másikat, amely az elmúlt 60 napban vásárló látogatókat gyűjti össze. Vonjuk ki a nagyobbik célcsoportból a kisebbet, és máris tudunk célozni azokra, akiknek feltehetőleg elfogyott a termékük, és ideje lenne újravásárolni belőle.
VIP kedvezmények hirdetése meglévő vásárlóknak
Visszatérő látogatókká konvertálhatjuk meglévő vásárlóinkat, ha exkluzív kedvezményeket, VIP szolgáltatásokat kínálunk számukra (pl. kupon meglévő vásárlóknak, törzsvásárlói kedvezmény, korábban megvásárolt termékekhez kapcsolódó termékek hirdetése, stb.) Hozzunk létre egy vagy több remarketinglistát a meglévő vásárlókból, majd állítsunk be hirdetéseket, amelyek kizárólag nekik jelennek meg.
Kosárelhagyás visszafordítása
Hatékonyan csökkenthetjük webáruházunk kosárelhagyási rátáját, ha megjelenítünk egy emlékeztető hirdetést azoknak, akik beletettek valamit a kosarukba, de fizetés nélkül elhagyták az oldalt. Egyszerűen hozzunk létre egy célközönséget azokból a látogatókból, akik jártak a pénztár oldalon, de nem vásároltak, és állítsunk be nekik egy emlékeztető hirdetést.
Kiegészítő termékek promóciója
Szintén kiváló lehetőséget nyújt az újravásárlások elősegítésére, ha kiegészítő termékeket kínálunk meglévő vásárlók számára. Hozzunk létre egyedi célközönséget azon látogatókból, akik megvásárolták X terméket, majd hirdessünk nekik Y terméket, mint kiegészítő terméket.
További remarketing tippeket a webáruházaknak itt olvashat!