Így fognak visszatérni a vásárlók

A remarketing elképesztő erőt adhat egy webáruház népszerűsítéséhez. Nemcsak azért, mert újra kapcsolatba léphetünk a korábbi látogatókkal, hanem azért is, mert pontosan azt tudjuk számukra kínálni, ami igazán érdekli őket. Mutatunk most öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.

Kép: Pixabay

Egy átlagos webáruházban 100 látogatóból csak 2 fog vásárolni – a maradék 98 pedig érdemi tevékenység nélkül távozik az oldalról. Többek között ez a kiábrándító statisztikai adat vezetett ahhoz, hogy Magyarországon is kezdenek egyre népszerűbbé válni a remarketing hirdetések. (Nem véletlen, hogy már a karácsonyi felkészülésben is egyre többen használják ezt a módszert.)

A remarketing segítségével ugyanis releváns hirdetéseket jeleníthetünk meg azok számára, akik korábban már jártak a webáruházunkban – azzal a határozott céllal, hogy visszacsábítsuk őket weboldalunkra. Ma már az is lehetséges, hogy pontosan azokat termékeket mutassuk be a hirdetésben, amelyeket korábban a látogatók megtekintettek webáruházunkban. Szakértő partnerünk, a Webshop Experts cikkének segítségével most mutatunk öt tippet, hogyan használhatjuk a remarketinget egy webáruháznál.

Így lehet eredményesen utánanyúlni a vásárlónak!

Vásárlás nélkül távozó látogatók visszafordítása

A remarketing alapvető funkciója, hogy visszaterelje a vásárlás nélkül távozó látogatókat a weboldalunkra. Nézzünk néhány hasznos beállítást – kifejezetten webáruházakra szabva:

Célozzunk a termékkategóriák megtekintőire: Hozzunk létre remarketinglistát az egyes termékkategóriák azon megtekintőiből, akik nem vásároltak semmit. Nekik hirdessük azt a termékkategóriát, amelyet korábban már láttak.

Kínáljunk ingyenes szállítást: Nagyon sok látogató esetében a magas szállítási költségek akadályozzák meg a vásárlást. Mivel a termékoldalak látogatói már egy bizonyos érdeklődést mutatnak a termékeink iránt, érdemes lehet megfontolni az ingyenes szállítás felajánlását számukra. Ha remarketingben ajánljuk ezt a kedvezményt, akkor garantáltan csak az általunk választott oldalak egykori látogatóinak kell elengedni a szállítani díjat.

Mire jó az e-mail lista a Facebook hirdetésnél?
A kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba.
Akcióvadászok célzása: Azon látogatók számára, akik egy adott promóció oldalát látták korábban, érdemes lehet remarketing hirdetésben újra felhívni a figyelmüket a kedvezményes ajánlatra - kvázi emlékeztetni őket a promócióra.

Vásárlók célzása néhány nappal később

Különösen napi fogyasztási cikkek, és más olyan termékek esetén javasolt megcélozni a vásárlókat, ahol magas az újravásárlás esélye. Gondoljuk át, hogy a vásárlást követően kb. mennyi idő múlva esedékes az újravásárlás, és hozzunk létre ún. termékelhasználódáson alapuló listákat. Pl. ha egy termék 30 nap alatt fogy el, akkor hozzunk létre 2 célközönséget: egy olyat, amely az elmúlt 30 napban vásárló látogatókat tartalmazza,  és egy másikat, amely az elmúlt 60 napban vásárló látogatókat gyűjti össze. Vonjuk ki a nagyobbik célcsoportból a kisebbet, és máris tudunk célozni azokra, akiknek feltehetőleg elfogyott a termékük, és ideje lenne újravásárolni belőle.

VIP kedvezmények hirdetése meglévő vásárlóknak

Visszatérő látogatókká konvertálhatjuk meglévő vásárlóinkat, ha exkluzív kedvezményeket, VIP szolgáltatásokat kínálunk számukra (pl. kupon meglévő vásárlóknak, törzsvásárlói kedvezmény, korábban megvásárolt termékekhez kapcsolódó termékek hirdetése, stb.) Hozzunk létre egy vagy több remarketinglistát a meglévő vásárlókból, majd állítsunk be hirdetéseket, amelyek kizárólag nekik jelennek meg.

Kosárelhagyás visszafordítása

Hatékonyan csökkenthetjük webáruházunk kosárelhagyási rátáját, ha megjelenítünk egy emlékeztető hirdetést azoknak, akik beletettek valamit a kosarukba, de fizetés nélkül elhagyták az oldalt. Egyszerűen hozzunk létre egy célközönséget azokból a látogatókból, akik jártak a pénztár oldalon, de nem vásároltak, és állítsunk be nekik egy emlékeztető hirdetést.

Kiegészítő termékek promóciója

Szintén kiváló lehetőséget nyújt az újravásárlások elősegítésére, ha kiegészítő termékeket kínálunk meglévő vásárlók számára.  Hozzunk létre egyedi célközönséget azon látogatókból, akik megvásárolták X terméket, majd hirdessünk nekik Y terméket, mint kiegészítő terméket.

További remarketing tippeket a webáruházaknak itt olvashat!

Hogyan tudhatunk meg mindent a vásárlóinkról?
Elég egy rosszul célzott hirdetési kampány, egy rossz nyeremény, egy átgondolatlan promóció. Ilyenkor hiába pörög esetleg jól a kommunikáció, a cég munkatársai nem értik, miért van az, hogy a Facebookról mégsem jönnek vásárlások. Pedig most már erre is van megoldás.

Véleményvezér

Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo