Hasonlítsuk össze több üzlet ajánlatát
A GfK és a PayPal közös kutatása szerint az USA-ból történő online vásárlás két legfontosabb oka az alacsonyabb ár (24%) vagy a nagyobb választék (26%). A legnépszerűbb termékkategóriákat tekintve pedig elsősorban ruházati cikkeket (30%), elektronikai cikkeket (26%), ékszereket és órákat (18%) vásárolunk külföldi webáruházakból. Ugyanakkor nő az érdeklődés az olyan termékkategóriák iránt, mint a játékok (12%) vagy a szépségápolási cikkek (10%). Ezeket a termékeket azonban nem csak az olyan e-kereskedelmi óriásoknál lehet megtalálni, mint például az Amazon. Próbálkozzunk és böngésszünk kisebb oldalakat is, amelyeken kedvezőbbek az árak, vagy olyan termékeket is értékesítenek, amelyek nem kaphatók Magyarországon.
Készítsünk ingyenesen szállítási címet a USA-ban
A csomagküldés az Egyesült Államokból Magyarországra néha csak komoly nehézségek árán lehetséges. Szerencsére a távolság többé nem jelenthet problémát! Már Magyarországon is van olyan szolgáltatás, amelynek segítségével saját szállítási címet hozhatunk létre az USA-ban a nemzetközi vásárlások lebonyolításához. A felhasználók értesítést kapnak, ha a rendelés megérkezik a logisztikai központba, ahonnan fizetés után a csomagot egyenesen a megadott címre küldik.
Válasszunk megbízható fizetési szolgáltatást
A GfK és a PayPal felmérése szerint magyarok 6 százaléka szakította már meg a külföldi webáruházban történő vásárlását, mert kétségei merültek fel a pénzügyi adatainak biztonságával kapcsolatban. Ha a tengerentúlról rendelünk, mindenképpen ellenőrizzük, hogy a webshopban elérhető-e megbízható és biztonságos opció.
Annak ellenére, hogy egyre több magyar vásárol külföldi oldalakról, még mindig sokan érzik úgy, hogy a magas szállítási költség (22%) és a hosszú szállítási idő (20%) visszatartó erőt jelentenek. A szállítási költségeket lecsökkenthetjük a rendelések konszolidációjával, azaz több kisebb csomag egyesítésével. Ezzel együtt ne felejtsük el, hogy az USA-ból szállított termékek árát további vámok és adók terhelhetik.
Tudjunk megálljt parancsolni!
Az akciók különböző mértékben hatnak ránk: valakit csak akkor vonz, ha olyan termékkel kapcsolatos, amit mindig is szeretett volna, miközben mások hajlamosak rá, hogy valami teljesen szükségtelen dolgot vásároljanak, csak mert akciós. Fontos, hogy képesek legyünk higgadtan mérlegelni, hogy valóban szükségünk van-e az adott termékre!