”Robbanásszerűen növekszik az internetes kereskedelem és meghatározóvá válik a digitalizáció, ezért a kellő időben meghozott szabályokkal szeretnék védeni a fogyasztókat, a tisztességes vállalkozásokat” – jelentette be Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért és infokommunikációért felelős államtitkár. Jövőre kiemelten figyelik egyebek mellett, hogy a webkereskedők megfelelően tájékoztassák a neten a fogyasztókat, például az elállási lehetőség részleteiről.
A fogyasztóvédelmi hatóság nem a büntetésre, hanem a konzultálóra törekszik a vállalkozásokkal. Ennek megfelelően a 2017. január 1-jén hatályba lépő fogyasztóvédelmi törvény alapján továbbra is elsőre figyelmeztet a fogyasztóvédelmi hatóság, és felhívják a kiskereskedők figyelmét arra, hogy kísérjék figyelemmel a módosult szabályokat.
A termékbemutatókon a legutóbbi jogszabályváltozások hatására jelentősen csökkent a visszaélések száma. „Ugyanakkor újabb olyan módszerek jelentek meg, amelyek miatt 2017-ben szükséges a további szigorítás, a "kiskapuk" bezárása” - tette hozzá az államtitkár.
Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes közölte: január elsejétől változik a fogyasztóvédelem intézményrendszere, 197 járásban megjelenik a fogyasztóvédelmi feladatkör, itt első fokú hatóságként járnak el, a másodfok országos illetékességgel a Pest megyei kormányhivatalhoz kerül. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a 2 fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi európai fogyasztói központot.