Aki nem fejleszt, az le is húzhatja a rolót

A kiskereskedelmi cégek sem hanyagolhatják el a digitális fejlesztést és innovációt. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak, ezen a terepen pedig csak állandó fejlődéssel lehet versenyben maradni – derült ki a UPS felméréséből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A fogyasztók ma már különböző online és tradicionális értékesítési csatornákat is megvizsgálnak és azt választják, amelyik a leginkább megfelel az igényeiknek – mondta Carrie Royle a UPS európai kiskereskedelmi marketing vezetője. Ennek részeként a közösségi oldalakat is használják, hogy a kiskereskedelmi ajánlatokat összehasonlítsák és megítéljék – derült ki a  UPS „Pulse of the Omni-channel Retailer” felméréséből.

Az európai kiskereskedők különleges befektetési és szerkezetátalakítási tervekkel bírnak, hogy lépést tarthassanak a vezető versenytársakkal. A megkérdezett üzleti vezetők több mint 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagy kihívást jelent megfelelő összegeket fordítani az IT-fejlesztésekre, kellőképp megszervezni a logisztikát, megérteni a fogyasztók viselkedését, valamint ösztönözni a cégvezetők reagáló készségét a több értékesítési csatornás műveletek esetében.

Miközben a kiskereskedők ellátási láncukat a rendszeresen online vásárló - más néven „flex vásárló” - ügyfelekhez igazítják, három kulcsfontosságú területet kell szem előtt tartaniuk: a hagyományos üzleteket, a raktárhiányos helyzeteket és a határokon átívelő visszaküldéseket.

Kép: Pixabay

  1. A hagyományos üzletek jobb kihasználása
Ha az európai kiskereskedők versenyképesek akarnak maradni, akkor figyelembe kell venniük, hogy az online eladás térnyerésével párhuzamosan zsugorodik a hagyományos üzletek részesedése. Ez egyben azt is jelenti, hogy a kiskereskedőknek túl kell lépniük a kereskedelmi üzletek hagyományos szerepének meghatározásán és a készletezés, valamint a terjesztési hálózat részeként kell használniuk azokat.
Tényleg csak a hülyéknek nincs webshopja?
Egyre népszerűbb az online vásárlás a magyarországi fogyasztók körében, ugyanakkor bőven van még növekedési potenciál a piacban. A magyar kkv-k többsége ennek ellenére nem él a digitális világ lehetőségeivel, it-eszközeit tekintve pedig egyenesen a középkorban ragadt.
Az európai kiskereskedelmi cégek közel harmada (27%) már jelenleg is az online rendelések teljesítésére használja az üzlethelyiségeit, bár ebben a kérdésben nagy különbségek figyelhetők meg az egyes országok között. A kutatás adataiból az is kiderül, hogy az európai kereskedők 31 százaléka a következő 12-24 hónapban tervezi, hogy az üzlethálózatot és a további alternatív átvevőpontokat arra használja fel, hogy nagyobb átvételi kényelmet nyújtson az online vásárlók számára.
  1. A raktárhiányos helyzetből eladás
Egy korábbi fogyasztói kutatás eredménye alapján, ha egy európai vásárló azzal szembesülne, hogy a keresett termék nincs raktáron, akkor 41 százalékuk egy versenytárs honlapját, vagy applikációját látogatná meg. A megkérdezettek 20 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy egy ilyen helyzetben egy versenytárs üzletébe térne be. Alig 17 százalék nyilatkozta azt, hogy hajlandó lenne a vásárlás után várni.
Hét módszer a több online vásárlóért
Az online áruházak sikeres üzemeltetésében és az elégedett vásárlókör megteremtésében a minőségi termékeken és szolgáltatásokon túl ma már óriási a szerepe a kereshetőségnek és az oldalon elérhető fizetési megoldásoknak. Mutatunk hét technikát, amellyel sikeresebb lehet a webshop.
A mostani kutatás azt is megmutatta, hogy az online üzletek megfelelő gyorsasággal reagálnak azokra a kihívásokra, amelyek akkor jelentkeznek, ha egy termék nincs raktáron: az online kiskereskedők 68 százaléka biztosít csomagkövetést és a preferált címre való kiszállítást, ha a termék újra elérhetővé válik. 59 százalékuk nyomon követi a rendelést és proaktív módon értesíti az ügyfelet a termék hozzáférhetőségéről. A hagyományos üzletek ebben a tekintetben elmaradnak a versenytársaktól. A hagyományos kiskereskedelmi üzletek közel fele (45%) ebben a szituációban egyszerűen azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy várjanak, anélkül, hogy alternatívát kínálnának.
  1. Határokon átívelő visszaküldések
A visszaküldések kezelése kulcsfontosságú szerepet játszik minden kiskereskedelmi vállalkozás sikerében, beleértve az online kereskedőket is. Az ügyfelek bizalma és a márkaintegritás a visszaküldések hatékony kezelésén múlik. A kiskereskedők szerint a legnagyobb kihívás ezen a területen a hibás áruk kezelése (64%) és a minőség ellenőrzés végrehajtása (50%). A felmérés eredményei alapján, úgy tűnik hogy a kiskereskedőknek külsős logisztikai partnerek segítségére van szüksége. A válaszadók több mint 60 százaléka jelezte, hogy több külső logisztikai partnerre is szüksége volt ahhoz, hogy a visszaküldéseket kezelni tudja. Több mint 70 százalékuk szerint ezek a partnerek hozzájárulnak a költséghatékonysághoz.
Shopping határok nélkül: az egész világ a versenytárs
A mobileszközök és alkalmazások fejlődése, az egyre könnyebben elérhető és egyre biztonságosabb digitális fizetési megoldások, illetve a fejlődő és költséghatékonyabb logisztika mindinkább a mobilról indított vásárlások felé tereli az online kereskedelmet – méghozzá határok nélkül, így az egész világ a kereskedők versenytársává válik.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo