Digitális átállás cikkek


Jön a csináld-magad energia

Jön a csináld-magad energia 

A környezettudatos szemlélet és a megújuló erőforrások szerepének növekedésével az energiaszolgáltatás jelentős változáson megy keresztül. A technológia fejlődése lehetővé teszi a decentralizált energiatermelésre és -elosztásra való átállást. A Schneider Electric szakértői szerint az új digitális technológiák, köztük az intelligens érzékelők, mérőeszközök és hálózatok nagymértékben segíthetnek a szolgáltatóknak az üzemeltetés optimalizálásában és a fogyasztói igények jobb kiszolgálásában.
Derült égből villámcsapásként éri a pénzügyeseket a mesterséges intelligencia

Derült égből villámcsapásként éri a pénzügyeseket a mesterséges intelligencia 

Aki használja, annak nőttek a bevételei – ez derült ki a mesterséges intelligenciával kapcsolatos globális felmérésből. Azonban a pénzügyi szektorban a szakemberek egyszerűen nem rendelkeznek a megfelelő ismeretekkel a digitális átálláshoz.
Melyik technológia lesz 2019 igazi hype-ja?

Melyik technológia lesz 2019 igazi hype-ja? 

2018 bizonyos értelemben olyan volt az új technológiák területén, mint a Ninja Warrior tévésorozat: az AI (mesterséges intelligencia), az automatizálás, az adatok és a blockchain mint egymással vetélkedő versenyzők próbálták leküzdeni az akadályokat és a kihívásokat. Ezek a technológiák, akárcsak a tévéműsorban, keményen küzdöttek, és sok mindent elértek, de nem sikerült megnyerni a nagy pénznyereményt, és megszerezni az első helyet. Kérdés, hogy 2019-ben vajon ki lesz a bajnok? Lehet egyáltalán csak egy nyertes? Az Oracle előrejelzése ezekre a kérdésekre keresi a választ.
Nem jó taktika lemaradni a digitális evolúcióban

Nem jó taktika lemaradni a digitális evolúcióban 

GDP bővülésben előzzük Európát, de ha a digitális evolúcióban lemaradunk, a gazdasági bővülés is visszaeshet. A vállalatoknak, de az állami szférának is nagyobb hangsúlyt kellene fektetnie a digitális átállásra.
Felkészültünk a digitalizációs kihívásokra?

Felkészültünk a digitalizációs kihívásokra? 

A digitalizáció nem a jövő, hanem a jelen – mondja Schannen Frigyes, a Roland Berger vezetője. Bár a negyedik ipari forradalomként aposztrofált változások az életünk minden területét áthatják, a vállalatok nagy része csak lassan ébred rá, hogy erre a vonatra időben fel kellene ülni.
Ügyvédrobotok – írhat a gép szerződést?

Ügyvédrobotok – írhat a gép szerződést? 

A technológiai fejlődés lépésről lépésre hódít teret szinte valamennyi gazdasági ágazatban. Míg az előző század közepén egyes részfeladatokra beprogramozott robotok lepték el a szerelőcsarnokokat, addig 20 évvel ezelőtt már minden vezető a számítógépének bekapcsolásával kezdte a napját. Jelenleg pedig láthatóan a mesterséges intelligencia térnyerése zajlik. De vajon a jogi szakma kivonhatja-e magát e tendencia alól?
Céges honlap: az ötlettől a megvalósításig

Céges honlap: az ötlettől a megvalósításig 

Biztosan sokunkban megfogalmazódott már a gondolat, hogy szívesen készítenénk saját honlapot cégünk számára, vagy indítanánk személyes blogot. De hogyan is kezdjünk neki? Szakértőnk megválaszolja a legfontosabb kérdéseket!
Tudod mekkora légszennyezéssel jár az emailed?

Tudod mekkora légszennyezéssel jár az emailed? 

A szerverközpontok valósággal zabálják az elektromos áramot, nemcsak a gépek működtetésére, hanem hűtésükre is. Az IT-szektor nagyágyúi igyekeznek megújuló energiából fedezni az adatközpontok működtetését. De az internet energiafogyasztása exponencálisan nő. Online ténykedései ökolábnyomával az egyszerű felhasználó nem igazán van tisztában.
Ipar 4.0: mindent átformál

Ipar 4.0: mindent átformál 

Amiről azt képzelnénk, hogy fantazmagória, az holnap valóság, és már csak az a kérdés, hogy milyen gyorsan alakítja át saját mikrokörnyezetünket. Mert az nem vitás, hogy átalakítja. A negyedik ipari forradalom gyökeresen felforgatja a munka világát, a vállalatok szervezeti felépítését, a kommunikációt, a HR-t, az együttműködéseket.
Búcsú a horgászigazolványtól - jön a horgászkártya

Búcsú a horgászigazolványtól - jön a horgászkártya 

Szeptember elsejétől regisztrálhatnak a horgászok a Magyar Horgászkártyára, amely 2019. január elsejével kiváltja az eddigi papíralapú horgászigazolványokat. A változás csaknem félmillió aktív sporthorgászt érint.

Elsejétől jön a kamatmentes hitel digitális fejlesztésekre 

Szeptember elsején elindul a Digitális Jólét hitelprogram (djh), melynek keretében a kis- és középvállalkozások digitális fejlesztésre kamatmentes hitelt igényelhetnek az MFB pontokon. A termék elsősorban digitális termékek és szolgáltatások fejlesztését támogatja.

Új dolgozók toborzása helyett tartsuk meg a régieket 

Sok cég még mindig az eszeveszett toborzásban látja a problémái megoldását, miközben néhányan kezdik felismerni, hogy a megtartás jelenti az új toborzást. Az értékesítésben már évtizedek óta rájöttek, hogy olcsóbb és gyorsabb a meglévő ügyfeleknek értékesíteni az újak megszerzése helyett.

Vége a találgatásnak: itt az adatvezérelt HR 

Az adat az új olaj, és itt az ideje, hogy a HR-gépezetet is az hajtsa. A toborzási szakértőknek nem kell többé sablon önéletrajzokra és a megérzésükre hagyatkozniuk, mikor a jelöltek között válogatnak. Minden egyes nap 2,5 trillió bájtnyi új információ termelődik a bolygón, és az algoritmusoknak, a robotikának, a mesterséges intelligenciának és társaiknak hála ez mind elérhető, elemezhető és a HR-esek hasznára fordítható. Három terület következik, amit forradalmasíthat a humánanalitika.

Kkv-k figyelem: indul a digitális jólét hitelprogram 

2018 szeptemberétől 0%-os, legfeljebb 200 millió forint összegű uniós forrású hitelt igényelhetnek digitális fejlesztéseikhez a hazai kis- és közepes, illetve startup vállalkozások – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Digitális analfabéták a magyar cégek 

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) fele szerint nem fontos a digitalizáció, 72 százalék nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben - összegzi a T-Systems Magyarország reprezentatív kkv-kutatása.

A robotok nem helyettünk, hanem mellettünk fognak dolgozni 

Egy felsővezetőkre kiterjedő globális vizsgálat megcáfolni látszik azt a közvélekedést, miszerint a mesterséges intelligencia térnyerése miatt széleskörű elbocsátások várhatók. Az automatizáció kiegészíti majd az emberi munkaerőt. Gép és ember együtt dolgozik majd: óriási biznisz lesz a munkaerő mesterséges intelligenciával kapcsolatos továbbképzése.

Mi számít a médiában? A kapcsolatok és a bizalom 

Konvergencia, kapcsolatok és bizalom – ezek a trendek határozzák meg a szórakoztató-, a média-, a technológia- és távközlési ipar jövőjét a következő években a PwC legújabb kutatása szerint. Az egyes szegmensek közötti hagyományos különbségek elmosódnak, ami új üzleti modellek kialakítására készteti az iparág szereplőit.

Digitális átállás: a dolgozók nélkül nem megy 

Sokszínű csapatok és elfogadó vállalati kultúra. A magyar vállalatok több mint kétharmada szerint elengedhetetlen a szervezeti kultúraváltás a digitális transzformáció sikeréhez. Egy máig egyedülálló kutatás azt mérte fel, hogy hol tartanak, és hogy vágnak bele a hazai vállalatok a digitális transzformáció emberi részébe.

Tudják, hogy valamit tenni kell, csak azt nem tudják, mit... 

Elmaradtak a hazai kis- és középvállalkozások a digitális átállásban, ami azért is furcsa mert a 90-es években éppen ők voltak a telekommunikációs forradalom motorjai. A Vodafone szerint azonban az elkövetkező években újra a fejlődés élére állhatnak a kkv-k, ennek elősegítésére indította el a Vodafone a Ready Business Index online kérdőívet, amelynek kitöltésével a hazai cégek felmérhetik fejlettségi szintjükkel és segítséget kaphatnak az átalakulás megkezdéséhez.

Az új technológiák a munkaerőpiacot is felforgatják 

Az új technológiák rohamos terjedése jelentősen megváltoztatja a cégek munkavállalókkal kapcsolatos elvárásait az európai középvállalatok nagy részénél. A munkáltatók az egyébként is szűkös munkaerőpiacon azzal szembesülnek, hogy a jelöltek képzettsége és képességei a kívánatoshoz képest hiányosak, ahogy ezt az EBA friss felmérése mutatja.

Óvatosan a tigrisekkel 

A sharing economy rendszerében mindenki vállalkozóvá és egyben magányos dzsungelharcossá válik. Az eddigi kollektív megjelenés helyett ez egy rengeteg szereplős szabadversenyt hozhat magával dr. Bőgel György, a Közép-európai Egyetem professzora szerint, akivel arról beszélgettünk, milyen lehetőségek és veszélyek rejlenek az új gazdasági modellben.

A fiatalokat hagyományos módon már nem lehet megszólítani 

Nem a meglévő üzleti modelljeinket kell digitalizálni, hanem új, digitális modelleket kell létrehozni annak érdekében, hogy lépést tartsunk a digitálisan egyre gyorsabban változó világgal – állítja Kurtisz Krisztián, az Uniqa vezérigazgatója. E nélkül a hagyományos iparágakban tevékenykedő vállalkozások nagyon hamar versenyhátrányba kerülnek a világ fejlődését ma meghatározó cégekkel szemben. A megoldást az alapvető igény felismerése és az arra adható legolcsóbb és leghatékonyabb válasz megtalálása hozza mindenkinek ágazattól és cégmérettől függetlenül.

Vásárlásgeneráló ügyfélélmény 

Míg régen azon volt a hangsúly, hogy minél nagyobb tömegeket érjünk el, ma már a személyességre kell összpontosítania annak, aki sikerekre vágyik. Ami ennél is fontosabb, hogy ezt a személyre szabott kommunikációt minden csatornán és minden eszközön gördülékenyen kell tudni lefolytatni, átjárást biztosítva a csatornák között.

Négy út családi vállalkozásoknak a sikerhez 

Az újgenerációs családi üzleti vezetők háromnegyede nagyszabású tervekkel rendelkezik vállalkozásuk jövőjével kapcsolatban, ám a generációk közötti ellentétek itt is megjelennek. Az új generáció 75%-a véli úgy, hogy a digitális átalakulás nagyon fontos vagy elengedhetetlen vállalkozásuk sikeres működéséhez, ám a válaszadók 36%-át frusztrálja a tény, hogy a jelenlegi generáció nem egészen érti az átalakulásban rejlő lehetőségeket és a kapcsolódó kockázatokat.

„Önvezető” vállalatok a láthatáron? 

A kiskereskedelemben jól látható módon egyre inkább az automatizált, digitális folyamatok veszik át az élőmunka szerepét. A vállalatok közötti kereskedés azonban eddig úgy tűnhetett, kevésbé érintett ezen a téren. A New York-i TXF konferencián Christophe Spoerry, az Euler Hermes Digitális Ügynökségének társalapítója a nagykereskedelmi területek automatizálásáról, a mesterséges intelligencia térhódításáról beszélt, melynek vége akár a lényegében „önvezető” vállalatok kialakulása is lehet. A verseny formában megrendezett konferencián olyan nagyvállalatok előadásait is megelőzte ez a prezentáció, mint például a Microsoft vagy az IBM.

Előbb vagy utóbb, de a kkv szektornak is komolyan kell vennie a digitalizációt 

A vasárnap esti ráhangolódás után hétfő reggel megnyitott a jubileumi, huszadik SAP Forum Hungary Siófokon, mely több mint ezer látogatót fogad a három nap alatt. Az izgalmas szakmai és szabadiős programok között lehetőségünk volt beszélni Ablonczy Balázzsal, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatójával a trendekről és a kkv-k helyzetéről is.

A vállalatok is neten intéznék a bankolást 

Az okostelefon és a digitális szolgáltatások egyre fontosabbá válnak a bankok üzleti ügyfeleinél is – derült ki az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felméréséből. A nyereségesség megőrzése érdekében a bankoknak a vállalati üzletágban is kombinálniuk kell a személyes kiszolgálást a minél teljesebb körű online megoldásokkal.

Jön a digitális mekizés 

Októberben, a fővárosi Vörösvári úti étterem átalakításával kezdi meg hazai egységei „Jövő Élménye” koncepció szerinti átalakítását a McDonald’s. A vállalat áprilisban jelentette be, hogy már az idei évtől az „Experience of the Future” koncepció szerint, innovatív konyha- és kiszolgálási folyamtokkal, valamint interaktív digitális technológiával támogatott szolgáltatásokkal modernizálják a mekizés élményét. A Vörösvári úti egység átalakítását október és november folyamán négy további étterem megújítása követi, a tervek szerint pedig 2019 végére a hálózat valamennyi egysége az új koncepció szerint üzemel majd. A vállalat a friss éttermi élmény támogatására egy új „Vendégélmény Menedzser” pozíciót is létrehozott, amelyre a munkatársak kiválasztása már folyamatban van.

Ez a sikeres digitális átállás kulcsa 

Negyedével nagyobb bevételnövekedést várnak a digitális átállásban élenjáró vállalkozások a következő két évben a transzformációnak köszönhetően, mint a folyamatban hátrább lévő riválisaik– többek között ez derül ki egy nemzetközi tanulmányból.

2030-ban rá sem ismerünk majd világunkra 

2030-ra minden szervezet technológiai szervezetté válik, és a vállalatoknak már most el kell gondolkozniuk infrastruktúrájuk és munkaerejük „jövőállóságán” - derült ki a Dell Technologies jelentéséből.

Lesz egy kis gond a digitális átállással 

Bár a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális transzformációt, mindössze 15 százalékuknál áll rendelkezésre a digitális átálláshoz szükséges tudás– derül ki a Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvergyártó közös felméréséből.

A felhőbe tartanak a cégek 

A vállalatok közel fele tervezi, hogy három éven belül felhő alapú infrastruktúrán keresztül bonyolítja üzleti tevékenységeit. Nem véletlenül: a már átállt felhasználók szerint csökkentek a költségeik, rugalmasabbá váltak a folyamataik és könnyebben alkalmazkodnak az új technológiákhoz is.

Bankból jöhet a digitális 

A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait.

Piac és Profit konferencia: nem létezik digitális átállás, csak új üzleti modell 

Egy digitális társadalomban, a negyedik ipari forradalom közepén élünk, és mint tudjuk, a hazai cégek kissé le vannak maradva a digitális átállásban európai viszonylatban is. Ugyanakkor valóban érdemes átállni? Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója a Piac és Profit konferenciáján elmondta, hogy az elmúlt évek legnagyobb üzleti sikereit vizsgálva az derül ki, hogy érdemesebb egy új üzleti modellt kitalálni, mint egy régit digitalizálni.

Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói 

Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének - derül ki a Roland Berger Automotive Disruption Radar című tanulmányából.

Közel 10 000 vidéki kkv csatlakozott a digitalizációs programhoz 

Lezárult a Modern Vállalkozások Programja első szakasza. A program célkitűzése volt, hogy a vállalkozásokat új, korszerű informatikai alkalmazások használatára ösztönözze, növelve ezzel hatékonyságukat és elősegítve gazdaságos napi működésüket.

Európa digitális jövője a tét 

Európa gazdasági értékeinek védelme érdekében szembe kell nézni a kiberbiztonság területén jelentkező kihívásokkal, az európai adatgazdaságban rejlő lehetőségeket maradéktalanul ki kell aknázni, továbbá ösztönözni kell a tisztességesen és felelősségteljesen működő online platformok térnyerését - közölte az Európai Bizottság a digitális egységes piaci stratégiájának félidős értékelésében szerdán.

Nem az IT dolga a digitális átállás 

Nem elég a régi folyamatokat digitálisra fordítani, a versenyképességhez az új igényeknek, technológiáknak megfelelő új üzleti modellek kellenek. A szolgáltatás mindennél fontosabb, az Uniqa már tapasztalatból mondja.

Az elit már megfejtette a transzformáció titkát 

A vállalatok túlnyomó többsége elmarad a versenytársak egy szűk elit csoportja mögött, akik már megfejtették a digitális transzformáció titkát, ezért sokkal erősebb versenypozícióban vannak - derült ki a Dell kutatásából.

A Google segít kihasználni a digitális világ lehetőségeit 

Kibővíti Digital Workshop programját a magyar kis- és középvállalatok támogatására a Google. Az ingyenes képzés és oktatási anyag a digitális világ adta lehetőségek kihasználásában segíti a vállalkozásokat, ami hosszú távon a magyar gazdaság növekedését segítheti elő. Az online platform tavalyi elindulását követően, 2017-ben a program ingyenes előadásokkal és személyes konzultációval bővül az ország több mint 30 városában.

Főnök helyett csapatra épít a jövő vállalata 

A digitális forradalomnak és a most zajló demográfiai, társadalmi, politikai és gazdasági átalakulások kihívásainak megfelelő vállalati működési modell kialakítását tartja a legfontosabbnak a vállalati és a HR vezetők 90%-a. A Deloitte, a Humán erőforrás trendek című legfrissebb felmérésének tanulságai alapján a vállalatoknak át kell gondolniuk szervezeti felépítésüket, utánpótlás és HR-stratégiáikat, ha lépést akarnak tartani a piacot átformáló trendekkel.

Elvétette a lépést Európa 

A digitális munkaerőhiány továbbra is jelentős probléma regionális és európai szinten is. Ahogy a Digitális Munkaerő 2017 konferencián felhívták rá a figyelmet, 2020-ra egymillió informatikus hiányzik majd az Európai Unió munkaerőpiacáról. A konferencia résztvevői elsősorban az oktatásban látják a megoldást, a szakképzések, felsőfokú képzések és felnőttképzések segíthetnek a jövő munkavállalóinak elmélyíteni a szükséges digitális tudást.

Csak az segít, ha változunk a világgal 

A digitalizáció átalakítja a munkaerőpiacot, ez nem kérdés. Az egyetlen megoldás, hogy előre menekülünk. A képzések, átképzések, a rugalmasság növelése lehet a megoldás az IVSZ főtitkára szerint.

Az informatikai vezetőknek is fel kell készülni a digitális transzformációra 

Gyökeres változásokra van szükség több területen is ahhoz, hogy a technológiai vezetők sikerrel feleljenek meg a digitális transzformáció által támasztott követelményeknek, és biztosan a legnagyobb értéket tudják teremteni a vállalataik számára – ez derül ki a Deloitte, informatikai vezetők (CIO) körében végrehajtott globális felméréséből.

Nem a főnökök húzzák a digitális átállást 

A vállalatok számára a technológiai beruházási lehetőségek egyre szélesebb köre érhető el, az azonban, hogy ezek a beruházások megfelelően hasznosulnak-e, továbbra is általános probléma, amelyet az elmúlt évtizedben nem sikerült enyhíteni - derül ki a PwC Digitális IQ felmérésből.

A cégek fele nem bír kimászni a középkorból 

Úgy tűnik, mintha már minden az interneten zajlana a világban, valójában viszont egy friss felmérés szerint a hazai cégek csaknem felének még mindig nincs weboldala, és harmaduk szerint nincs is szükség erre. Az adatok azonban nem ezt sugallják: minél modernebb egy vállalat, annál jobbak a kilátásai.

Csak a leggyorsabban alkalmazkodó cégeknek van jövője 

A vállalatok 52%-a tapasztalt máris jelentős változásokat saját szektorában az elmúlt három évben, mégis kénytelenek fokozni a tempót. A cégvezetők mintegy fele ugyanis úgy véli, hogy üzleti tevékenységük a következő öt évben elavulttá válhat – derült ki egy friss kutatásból.

2,3 milliárd digitális átállásra 

A „Termelő KKV-k digitális és automatizációs fejlesztéseinek élénkítése érdekében „Ipar 4.0” mintaalkalmazások kialakítása” című (GINOP-1.1.3-16 kódszámú) felhívás jelent meg a Széchenyi 2020 keretében. A támogatásra tervezett rendelkezésre álló keretösszeg 2,35 milliárd forint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből?

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből? 

 Bár az albérletpiaci főszezon rajtjára még két hónapot várni kell, a piac már most megmozdult.

Pénzszerzés

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon  

Magyarországon 2010 előtt még évi 30-40 ezer lakás épült, tavaly kevesebb mint 19 ezer.

Klímablog

Karácsony Gergely tett egy ígéretet

Karácsony Gergely tett egy ígéretet  

A következő ciklusban 18 milliárd forintból többszáz négyzetméteres zöldterület jön létre - jelentette be a főpolgármester.

Infokom

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós 

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo