2030-ban az emberiség már nem támaszkodni fog a gépekre, hanem partnerségi viszonyt alakít ki azokkal. Ez előtérbe helyez majd olyan készségeket, mint például a kreativitás, a szenvedély és a vállalkozói szellem. Ezeket a készségeket egészítik majd ki a gépek képességei, mint a nagy sebesség, az automatizálás, vagy a hatékonyság. Az ebből származó termelékenység pedig új lehetőségeket teremt majd az iparágakon és az egyes munkakörökön belül. A technológia azonban nem helyettesíti majd az embereket, de a munkakeresés folyamata megváltozik. A munka már nem egy helyhez, hanem egy sor feladathoz lesz köthető. A gépi tanulási technológiáknak segítségével kereshetővé válnak az egyének készségei és kompetenciái, így a szervezetek minden egyes feladathoz az arra legalkalmasabb tehetséget fogják felkutatni.
A személyre szabott, integrált, mesterséges intelligencia által vezérelt asszisztensek jóval túl fogják lépni azokat a feladatköröket, amelyeket napjaink asszisztensei végeznek. Prediktíven és automatizáltan fognak rólunk gondoskodni. A prognózis szerint a feltörekvő technológiák, a szoftverekben, Big Datában és a számítási teljesítményben végbemenő hatalmas fejlesztéseknek is köszönhetően, teljes mértékben át fogják alakítani életünket.
Digitális vezetővé válik az ember
A társadalom és a gépek kapcsolata új korszakba lép: jelenleginél is nagyobb hatékonyság és több lehetőség, aminek köszönhetően az emberiség átlépheti saját korlátait. Az ember „digitális vezetővé” válik, a technológia pedig az ember „bővítményeként” fog működni, így téve egyszerűbbé a mindennapi tevékenységeket. A munka megy az emberek után: a szervezetek fejlett, adatvezérelt kereső technológiák segítségével kutatják majd fel és alkalmazzák a tehetségeket a világ bármely részéről. Az „adott pillanatban” tanulunk, mivel a változás üteme olyan mértékű lesz, hogy új iparágak jönnek létre, és a túléléshez új készségekre lesz szükségünk.
Vagy lépünk, vagy végünk
„Az ipar soha nem tapasztalt még ilyen mértékű zavarokat. A változás üteme nagyon is valóságos, mi pedig vagy lépünk, vagy végünk. Az ember és gép közötti partnerség korszakában az előrelépéshez minden vállalkozásnak digitális, szoftverközpontú üzletté kell válnia. A szervezeteknek azonban gyorsan kell cselekedniük, és ki kell építeniük a gépeikben a kapacitást, elő kell készíteniük az infrastruktúrát, és fel kell készíteniük a munkaerőt, hiszen ők ennek az átalakulásnak a motorjai” — nyilatkozta Jeremy Burton, a Dell marketingigazgatója.
„Napjainkban két szélsőséges nézőponttal találkozhatunk a gépekkel és a jövővel kapcsolatban: az egyik a technológia miatti munkanélküliség szorongására épít, a másik pedig arra a túlzottan optimista nézetre, hogy a technológia minden társadalmi és környezeti problémánkat orvosolni fogja. Ehelyett viszont arra kell összpontosítanunk, hogy hogyan is nézhet majd ki a technológia és az ember közötti új kapcsolat, és miként tudunk erre megfelelően felkészülni. Ha elkötelezzük magunkat, hogy bármilyen kemény munkát jelentsen is, de sikeressé tesszük az ember és a gép közötti kapcsolatot, a társadalomra gyakorolt hatás mindannyiunk életét gazdagítani fogja” — nyilatkozta Tachel Maguire, az Institute for the Future kutatási igazgatója.