Piac és Profit konferencia: nem létezik digitális átállás, csak új üzleti modell

Egy digitális társadalomban, a negyedik ipari forradalom közepén élünk, és mint tudjuk, a hazai cégek kissé le vannak maradva a digitális átállásban európai viszonylatban is. Ugyanakkor valóban érdemes átállni? Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója a Piac és Profit konferenciáján elmondta, hogy az elmúlt évek legnagyobb üzleti sikereit vizsgálva az derül ki, hogy érdemesebb egy új üzleti modellt kitalálni, mint egy régit digitalizálni.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

- A Facebook 8 év alatt ért el 1 milliárd embert, a telefonnak ehhez 120 év kellett, a televíziónak 80-90 év, a mobiltelefonnak pedig 50 év. Exponenciálisan fejlődik a világ, rövid időn belül komoly technológiai fejlődések lesznek még, és ehhez tudni kell alkalmazkodni – mondta el Kurtisz Krisztián a Piac és Profit konferenciáján.

Ideje váltani
Kép:PP/BartosGyula

A biztosító cég vezérigazgatója nem hisz a digitális transzformációban, az új üzleti modellekben viszont igen. – Ma már bárki legyőzheti a multinacionális cégeket. Ott van például az Uber, a Facebook vagy a Netflix. Ezekből egyik sem létezett 20 évvel ezelőtt, ennek ellenére ma világszinten meghatározó cégek, és ezek a cégek tökéletes példák arra, hogy a sikeres fejlődés ma nem arról szól, hogy egy meglévő rendszert megpróbálunk feljavítani vagy átalakítani – magyarázza Kurtisz Krisztián.

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
Vegyük a taxizás forradalmasításának a példáját: nem az történt, hogy volt egy társaság, aki elkezdte felújítani a taxikat és képezni a sofőröket, hanem valakik újragondolták az egészet és visszamentek az alapokhoz. – Az Uber alapítói arra jöttek rá, hogy az emberek nem feltétlenül taxit szeretnének: az emberek utazni szeretnének, lehetőleg olcsón. Amikor az Amazon elkezdte bevezetni az elektronikus könyveket, akkor nem egy könyvtárat újítottak fel, amibe jobban lapozható könyveket raktak. Az emberek pusztán olvasni akarnak, mindegy, hogyan. Ennek felismerése adta az Amazon sikerét – mondta a szakember. A sor persze tovább folytatható: nem a Hilton bontotta le a szállodáit és kezdett el lakásokkal üzemelni. Az Airbnb pár srác ötlete volt, akiket zavart, hogy a hotelekben rossz kiszolgálást kaptak. De ami a legszebb ezekben az üzleti modellekben, hogy a kínált áruval nem is rendelkeznek ezek a cégek. Az Ubernek nincsenek autói, az Airbnb-nek nincsenek lakásai, a Facebook pedig nem csinál tartalmakat, pedig ő a legnagyobb tartalomszolgáltató.

Kurtisz szerint nem létezik digitális transzformáció, csak új üzleti modellek. A kkv-knak pedig el kell gondolkodni a fenti történeteken. A trend azt mutatja, hogy érdemes szolgáltatás alapúvá tenni a meglévő rendszereket, és a termékeket le kell csupaszítani. A kulcsszó nem a digitális transzformáció, hanem a digitális hozzáférés. Idővel minden ilyen irányba megy el, a biztosítástól a könyvolvasásig.

Az elmúlt évek sikercégeire, és úgy általában a digitális korszakra jellemző a sharing economy-ban rejtett lehetőségek kiaknázása. Így tudott az Uber autók nélkül, az Airbnb pedig ingatlanok nélkül világcéggé válni. Ha érdeklik a megosztáson alapuló gazdaságra épített üzleti modellek, illetve ennek a látás –és gondolkodásmódnak az előnyei, látogasson el a „Sharing economy – megosztásos gazdaság” című konferenciánkra.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo