- A Facebook 8 év alatt ért el 1 milliárd embert, a telefonnak ehhez 120 év kellett, a televíziónak 80-90 év, a mobiltelefonnak pedig 50 év. Exponenciálisan fejlődik a világ, rövid időn belül komoly technológiai fejlődések lesznek még, és ehhez tudni kell alkalmazkodni – mondta el Kurtisz Krisztián a Piac és Profit konferenciáján.
A biztosító cég vezérigazgatója nem hisz a digitális transzformációban, az új üzleti modellekben viszont igen. – Ma már bárki legyőzheti a multinacionális cégeket. Ott van például az Uber, a Facebook vagy a Netflix. Ezekből egyik sem létezett 20 évvel ezelőtt, ennek ellenére ma világszinten meghatározó cégek, és ezek a cégek tökéletes példák arra, hogy a sikeres fejlődés ma nem arról szól, hogy egy meglévő rendszert megpróbálunk feljavítani vagy átalakítani – magyarázza Kurtisz Krisztián.
Kurtisz szerint nem létezik digitális transzformáció, csak új üzleti modellek. A kkv-knak pedig el kell gondolkodni a fenti történeteken. A trend azt mutatja, hogy érdemes szolgáltatás alapúvá tenni a meglévő rendszereket, és a termékeket le kell csupaszítani. A kulcsszó nem a digitális transzformáció, hanem a digitális hozzáférés. Idővel minden ilyen irányba megy el, a biztosítástól a könyvolvasásig.
Az elmúlt évek sikercégeire, és úgy általában a digitális korszakra jellemző a sharing economy-ban rejtett lehetőségek kiaknázása. Így tudott az Uber autók nélkül, az Airbnb pedig ingatlanok nélkül világcéggé válni. Ha érdeklik a megosztáson alapuló gazdaságra épített üzleti modellek, illetve ennek a látás –és gondolkodásmódnak az előnyei, látogasson el a „Sharing economy – megosztásos gazdaság” című konferenciánkra.