hirdetés

Digitális átállás: a dolgozók nélkül nem megy

Sokszínű csapatok és elfogadó vállalati kultúra. A magyar vállalatok több mint kétharmada szerint elengedhetetlen a szervezeti kultúraváltás a digitális transzformáció sikeréhez. Egy máig egyedülálló kutatás azt mérte fel, hogy hol tartanak, és hogy vágnak bele a hazai vállalatok a digitális transzformáció emberi részébe.
hirdetés

Rugalmas, dinamikusabb döntéshozás és felhatalmazott munkatársak is kellenek a digitális transzformáció sikeréhez, derült ki a Hungarian Business Leaders Forum és az Aon Magyarország kutatásából. A digitális átállás a cégeknél legtöbbször új üzleti modellt, információs rendszerek és infrastrukúra fejlesztését, új szemléletmódot, folyamatok automatizálását, új munkamódszerek bevezetését, a vállalati struktúra megreformálását, digitális kultúraépítést, új technológiák használatát, vagy éppen innovációs inkubátor működtetését jelenti.

Ez a sikeres digitális átállás kulcsa
Negyedével nagyobb bevételnövekedést várnak a digitális átállásban élenjáró vállalkozások a következő két évben a transzformációnak köszönhetően, mint a folyamatban hátrább lévő riválisaik– többek között ez derül ki egy nemzetközi tanulmányból.
Mindezek nélkül ma már nem lehet hosszú távon sikeres egy vállalat. “Napjainkban kevés olyan cég van, ahol ne került volna már terítékre valamilyen formában a digitális transzformáció témaköre - kevesebb szó esik azonban a terület emberi, vezetői és kulturális oldaláról.” - vezette fel a kutatást Czakó Borbála. (Sok cégvezető tart az átállástól.)

„Hiába a szép tervek, a vállalati kultúra megeszi a stratégiát reggelire, azaz, ha vezetőinket, embereinket nem készítjük fel, a változás bukásra van ítélve” - tette hozzá Uzsák Éva Virág, az Aon Magyarország humán tanácsadási részlegének cégvezetője.

Ideje váltani
Kép:PP/BartosGyula

Tízből hét vállalat azt vallja, hogy egy új jövőkép lehetőségét látja a digitalizációban.  A várt haszon mégis nagyon gyakorlatias, ugyanis első helyen a költségcsökkentést jelölte meg a legtöbb válaszadó. „Ellentmondásos, hogy stratégiai hosszú távú vízió és előnyök vezérlik a vezetőket, de mintha mégis inkább aprópénzre váltanák a gyakorlatban a magyar vállalatok a transzformációt: költségcsökkentés és IT programok kerülnek a fókuszba a megvalósítás során” - magyarázza Veres Rita, az Aon-HBLF digitális munkacsoportjának vezetője.

Lesz egy kis gond a digitális átállással
Bár a cégek 90 százaléka stratégiai jelentőségűnek tartja a digitális transzformációt, mindössze 15 százalékuknál áll rendelkezésre a digitális átálláshoz szükséges tudás – derül ki a Müncheni Műszaki Egyetem és az SAP szoftvergyártó közös felméréséből.
Pozitív fejlemény viszont, hogy a vállalatok 70%-a már legalább a tervezés szintjén elkezdett foglalkozni a transzformációval. Őket viszont számos tényező akadályozza. A digitális transzformáció fő akadályozó tényezőiként az anyagi korlátokat (54%) és az időhiányt (52%) jelölték meg. Tízből négy vállalatnál nincs meg a megfelelő szakértelem, és erősen korlátozza őket, hogy félnek a járt utak elhagyásától. Mindkettő erős korlátja lehet az igazi átalakulásnak.

“Örömteli, hogy belátják a digitális transzformáció fontosságát a magyar cégek, de fáziskésében vagyunk.”- figyelmeztet Szelecki Zsolt, globális digitális szakértő. A nemzetközi tulajdonú vállalatok ugyanis jóval előrébb járnak a digitális transzformáció folyamatában, mint a hazaiak. A megvalósult átalakulást elérők aránya azonban mindkét csoportban hasonló, tíz százalék körül van. Érdekesség, hogy a magyar vállalatok inkább ügyfeleik elvárásának igyekeznek megfelelni az átállással, míg a nemzetközi cégek az iparági szerkezet változásának követését és az új üzleti modellek bevezetésé tekintik fő ösztönzőnek.

A magyar tulajdonú vállalatok többsége az időhiányt (75%), a multinacionális hátterű cégek pedig a megszokott útról való letérésből eredő félelmet (51%) nevezték meg a digitális átalakulás legfontosabb kerékkötőjeként.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
hirdetés

Véleményvezér

A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

A Magyar Honvédség főparancsnoka Kijevben tárgyal Zelenszkij ukrán elnökkel

Ilyen sem volt még. A magyar állam magas rangú politikusai eddig messze elkerülték Ukrajnát.
Hazaáruló kereső program indult

Hazaáruló kereső program indult

Új magyar nemzeti társasjáték kezdődött. A neve, ki a hazaáruló?
Őrületesen olcsó áron hirdeti játékkonyháját az egyik nemzetközi áruházlánc, mégis külföldi boltjaikban érdemes megvenni

Őrületesen olcsó áron hirdeti játékkonyháját az egyik nemzetközi áruházlánc, mégis külföldi boltjaikban érdemes megvenni

Csodaország lettünk. Már az akciós termékek is drágábbak itthon, mint külföldön.
Az oroszok elveszítették tankjaik felét

Az oroszok elveszítették tankjaik felét

Az orosz-ukrán háború úgy tűnik a levegőben dől majd el. A rakéták és a drónok korszakát éljük.
A világ vicce, a britek most már fizetnének is azért, hogy visszatérhessenek valamennyire az EU-ba, amiből kiléptek

A világ vicce, a britek most már fizetnének is azért, hogy visszatérhessenek valamennyire az EU-ba, amiből kiléptek

Ember nem lőtt még akkora mellét, mint a britek a brexittel. Most már úgy vélik, bárcsak egy rossz álom lenne, hogy kiléptek.
Terrorista állam-e Oroszország?

Terrorista állam-e Oroszország?

Az Európai Parlamentben elsöprő többséggel fogadták el azt az állásfoglalást, ami szerint Oroszország terrorizmust támogató állam.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo