A cégek fele nem bír kimászni a középkorból

Úgy tűnik, mintha már minden az interneten zajlana a világban, valójában viszont egy friss felmérés szerint a hazai cégek csaknem felének még mindig nincs weboldala, és harmaduk szerint nincs is szükség erre. Az adatok azonban nem ezt sugallják: minél modernebb egy vállalat, annál jobbak a kilátásai.

A több mint félmillió vállalkozást számláló magyar cégvilág csaknem fele láthatatlan a fogyasztók számára, nem rendelkezik ugyanis semmilyen online elérhetőséggel – derült ki egy friss felmérésből, amelyet az Invitel készített. A „Vállalkozásom a weben” kisvállalati kutatás adatai bár első pillantásra meghökkentőek, valójában úgy tűnik, szép lassan azért haladnak az online világ felé a magyar vállalkozások. A legfrissebb eredmények szerint ugyanis a cégek 45 százaléka nem rendelkezik saját weboldallal (és nincs jelen semmilyen online felületen), ezzel szemben három évvel korábban az online világban láthatatlan cégek aránya még az ötven százalékot is meghaladta. Ijesztő ugyanakkor, hogy a vállalkozások harmada szerint nincs is szüksége arra, hogy bármilyen formában kilépjen a virtuális térbe.

Alapvető elvárás

Az, hogy ilyen mértékben ítélik feleslegesnek az online jelenlétet a vállalkozások azért is megdöbbentő, mert ma már alapvető elvárás a cégekkel szemben, hogy a legfőbb információk fellelhetők legyenek róluk a világhálón. Kezdve a cég fő profiljától a termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítő akciókon át a kapcsolattartási adatokig. Még akkor is szükség van erre, ha alapvetően mondjuk telefonon szokásunk árajánlatot adni. Ha a telefonszám megtalálható az interneten, az nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy a vállalkozást könnyebben elérhessék kérdéseikkel a leendő megrendelők vagy vásárlók. Mivel az internet segítségével tehát egyszerűen megtalálhatják a vállalatot a potenciális ügyfelek, akkor sem árt gondoskodni a jelenlétről, ha alapvetően nem digitális vállalkozásról van szó. Nem árt, ha egy vállalkozás saját domain névvel rendelkező honlappal és könnyen megjegyezhető, céges e-mail címekkel rendelkezik.

Csak a leggyorsabban alkalmazkodó cégeknek van jövője
A vállalatok 52%-a tapasztalt máris jelentős változásokat saját szektorában az elmúlt három évben, mégis kénytelenek fokozni a tempót. A cégvezetők mintegy fele ugyanis úgy véli, hogy üzleti tevékenységük a következő öt évben elavulttá válhat.
Akik pedig szeretnék egy gombnyomással megosztani ügyfeleikkel, vásárlóikkal az olyan aktuális információkat, mint például a nyitva tartás, törzsvásárlói kedvezmények, akciók vagy új termék érkezése, nekik érdemes a Facebookon céges rajongói oldalt is létrehozniuk. A közösségi oldalak új ügyfelek szerzésében is segíthetnek, akár nyereményjátékok szervezésével, hűségprogramok hirdetésével. Ráadásul a cégek a munkával teli mindennapokból kedves életképeket is megoszthatnak követőikkel.

Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel, és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on vagy éppen a Foresquare-en át. Hogy vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz, és hogyan érdemes ott jelen lennünk, arról itt olvashat bővebben.

Megéri

Nem csak a céges weboldalak, hanem a céges informatika más területén is le vannak maradva a magyar vállalatok. A digitális technológiák integrálódása az üzleti életben szinte minden részterületen siralmas állapotokat mutat. Legyen szó elektronikus információmegosztásról, elektronikus számlázásról vagy éppen a felhőalapú szolgáltatások alkalmazásáról, mind-mind messze az uniós átlag alatt tartanak a hazai cégek.

Pedig akik belevágtak, sikeresebbnek ítélik működésüket, és derűlátóbbak - derült ki a Microsoft Magyarország és az Ipsos Mori tavalyi felméréséből. A kutatás adatai szerint azoknak a kisvállalatoknak, amelyek már komoly lépéseket tettek a digitalizáció útján, 67 százaléka látja úgy, hogy növekedtek az eladásai, míg a főként papír alapon dolgozó cégeknél ez az arány 54 százalék. Az IT-eszközöket intenzíven használó cégek 76 százaléka emellett úgy látja, hogy növekedtek az innovációs készségei, míg a többnyire papír alapon dolgozó cégeknél csak 58 százalék ez az arány. Figyelemre méltó megállapítása emellett a kutatásnak, hogy a digitális átállást már végrehajtott hazai kisvállalkozások 43 százaléka készül új termék vagy szolgáltatás bevezetésére, miközben ez az arány a zömmel hagyományos eszközökkel dolgozó cégeknél csak 22 százalékos. (Márpedig ha európai vagy világszintű összehasonlításban nézzük, a magyar cégeknek még bőven van hová fejlődniük!)

Jó hír azonban, hogy a friss eredmények alátámasztják azt a korábbi adatot, hogy növekszik az innováció igénye a vállalkozásoknál.

 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo