Céges honlap: az ötlettől a megvalósításig

Biztosan sokunkban megfogalmazódott már a gondolat, hogy szívesen készítenénk saját honlapot cégünk számára, vagy indítanánk személyes blogot. De hogyan is kezdjünk neki? Szakértőnk megválaszolja a legfontosabb kérdéseket!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gondoljuk át!

Nem árt, ha elsőként egyáltalán megfogalmazódik bennük, hogy pontosan mit is szeretnénk. Kell egy ötlet: lehet ez egy blog, tervezhetjük hobbi honlap indítását, vagy üzleti oldal üzemeltetését. Ahogyan a cikksorozatunk előző részében kifejtettük, honlapra szinte mindenkinek szüksége van. Bármilyen cél is vezéreljen minket, ha eldöntöttük, hogy szeretnénk egy weboldalt, akkor tisztában kell lenni azzal, mire is lesz szükségünk hozzá.

A weboldalunk célját is fontos az elején pontosítani. Természetesen ezt később még módosíthatjuk, de alapvetően jobb eldönteni, hogy blogot szeretnénk, bemutató oldalt vagy értékesítési céllal webshopot. Sem a tartalom, sem a felépítés, sem például a szükséges webtárhely mérete nem ugyanaz egyes típusok esetén.

Kép: Pixabay

Vágjunk bele!

Miután elérkeztünk ahhoz a részhez, hogy már teljesen biztosak vagyunk a honlap indításban, sőt azt is tudjuk, milyen célra szeretnénk használni, ideje elkezdeni a létrehozást. Mindenekelőtt szükségünk lesz egy domain névre. Felmerülhet a kérdés: Mi is az a domain? A domain név, vagy más szóval tartománynév egy-egy IP cím szöveges megfelelője, tulajdonképpen a honlapunk címének www. utáni része. Több dolgot kell figyelembe venni a domain kiválasztása során:

  • Mi legyen a neve?
  • Milyen végződéssel foglaljuk?
  • Ne legyen regisztrálva más által!
Honlapokra is igaz: a kevesebb több
Sok cég a mai napig nem fordít elég figyelmet a megfelelő, letisztult designra, és sajnos nem ritka, hogy olyan termékhonlapokba vagy online szolgáltatásokba fut bele az ember, amik bizony már tíz évvel ezelőtt sem ütötték volna meg az elvárt szintet. Pedig az igényes design legalább annyira fontos, mint az, hogy az ügyvezető ne szakadt ruhába menjen tárgyalni. A kkv-k egy része mégse fordít elegendő erőforrást az első benyomásra.
A domain név választás szempontjai egy újabb cikk témáját adhatják, viszont röviden összefoglaljuk a lényeget. Ne legyen túl hosszú, lehetőleg ne tartalmazzon speciális karaktereket, valamint utaljon a honlapunk témájára, nevére! Mindezek azt a célt szolgálják, hogy könnyen megjegyezhető, majd megtalálható legyen. Választhatunk a .hu, .com, .blog vagy több száz egyéb végződés közül céljainknak és célközönségünknek megfelelően. Amennyiben megvan a megfelelő név, a kiválasztott domain regisztrátor honlapján ellenőrizzük le, hogy szabad-e az adott domain, majd regisztráljuk be!

Itt azonban nem állhatunk meg, szükségünk van egy webtárhelyre is, hiszen a honlap önmagában nem látható. A tárhely tulajdonképpen a honlapunkon bemutatni kívánt tartalmat (információkat, képeket, videókat) tárolja, majd jeleníti meg a látogatók számára.

Mindenekelőtt válasszunk egy biztonságos webtárhely szolgáltatót- bár gyakran ahol a domaint regisztráltuk, egyben tárhelyet is tudunk igénybe venni -, akik garantálják az üzemkimaradás mentes működést és rendelkezésre állást. Ezután a céljainkhoz megfelelő méretű csomagot érdemes megrendelnünk, végiggondolva, hogy előreláthatóan milyen jellegű tartalmat szeretnénk rajta megosztani és várhatóan mekkora látogatásra számítunk. Természetesen nem mindegy, hogy egy statikus, csak szövegeket tartalmazó blogról, vagy egy képekkel, videókkal tarkított webáruházról van szó.

A saját weboldalunk alapvető feltételeit már megteremtettük, ezek után jöhet a felépítés és a tartalom létrehozása, feltöltése. Két út áll előttünk:

  • Dönthetünk amellett, hogy a felépítést egy profi webdesigner csapatra bízzuk, akik elkészítik honlapunkat az elképzeléseink alapján a struktúrától kezdve, egészen a design elemekig. Sőt a tartalmat is elkészíttethetjük egy szövegíróval. Mindezzel biztosra mehetünk és időt spórolunk, viszont valószínűleg anyagilag megterhelőbb lesz, mintha magunk készítenénk.
  • Az is járható út, ha valamilyen sablon alapján (pl. WordPress) építjük fel weboldalunkat, mely komolyabb programozói ismeretek nélkül is könnyedén kivitelezhető. Használhatunk saját készítésű fotókat a honlapon, vagy kereskedelmi célra ingyenesen felhasználható képeket is tudunk letölteni számos portálról. Miután a felépítés és a tartalom kész, már csak a szövegezést kell kiviteleznünk, és meg is alkottuk első saját weboldalunkat.
A 10 legriasztóbb hiba a weboldalakon
Honlap nélkül ma már egy vállalkozás sem igazán életképes, de a turisztikai szektorban különösen fontos a megfelelő weboldal. Nem elég, ha szép, fontos, hogy tényleg felhasználóbarát legyen. A Tnooz turisztikai hírportál a szállodai honlapok leggyakoribb hibáit szedte össze, melyekből mindenki tanulhat, aki ügyfelekre vágyik.
Természetesen a fenti két verzió közül számos befolyásoló tényező figyelembevételével kell döntenünk. A legfontosabb a honlap célja, ugyanis egy hobbi blog elkészítéséhez tökéletesen elegendő egy WordPress sablon, azonban ha több ezer látogatót váró webáruházat szeretnénk létrehozni, valószínűleg jobb, ha profikra bízzuk a munkát. Valamint azt sem árt átgondolni, hogy mekkora erőforrás -anyagi és emberi egyaránt- áll rendelkezésünkre a kivitelezéshez.

Ne hagyjuk abba!

Örülünk, hogy elkészült a honlapunk, itt azonban nem állhatunk meg! Egyrészt valószínűleg a látogatók nem fognak maguktól az oldalunkra találni, érdemes terjeszteni a hírét online és offline egyaránt. A lehető legjobb működés érdekében pedig gyűjtsünk adatokat a felhasználókról, szokásaikról és mérjük az elért eredményeket. Mindezt legegyszerűbben a Google Analytics segítségével tehetjük meg, ráadásul ingyenesen. Ehhez csupán egy követőkódot kell beillesztenünk weboldalunkba, elemezni az adatokat, majd folyamatosan optimalizálni.

Arról se feledkezzünk meg, hogy rendszeresen karban kell tartanunk oldalunkat! Frissítsük az információkat, legyünk naprakészek és hitelesek, hogy a felhasználóink számára mindig értékes tartalommal szolgáljunk! Tehát a weboldal készítés itt nem áll meg, folyamatos ellenőrzést és javítást igényel, mely természetesen ha jól csináljuk, visszahozza az összes belefektetett időt, pénzt és energiát.

Szerző:

Csapó Gergely

Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója

Szerzőnkről:
Csapó Gergely 17 éve sikeres sorozatvállalkozó. Közgazdász végzettséggel, programozói és IT projekt menedzseri tapasztalatokkal rendelkezik, több IT vonatkozású céggel a háta mögött. Jelenleg többek között a Rackhost Zrt. online infrastruktúra szolgáltató alapítója és vezérigazgatója, mely a domain és tárhely szolgáltatói szektor egyik meghatározó szereplője. Gergely a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán vállalkozásfejlesztés témájú kurzusokat tart, továbbá elnöke a Dél-alföldi Startup Egyesületnek, és ötletgazdája a SzegedTech és SzegedBoost technológiai, illetve startup vállalkozások létrejöttét ösztönző rendezvénysorozatoknak.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo