A vállalatok is neten intéznék a bankolást

Az okostelefon és a digitális szolgáltatások egyre fontosabbá válnak a bankok üzleti ügyfeleinél is – derült ki az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felméréséből. A nyereségesség megőrzése érdekében a bankoknak a vállalati üzletágban is kombinálniuk kell a személyes kiszolgálást a minél teljesebb körű online megoldásokkal.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szűkülő termékportfólió

A digitalizáció miatt a megkérdezettek kétharmada tervezi a terjedelmes termék- és szolgáltatás-portfólió szűkítését. Ennek az az oka, hogy minél többen használják virtuális bankfiókként az okostelefonjukat, annál fontosabbá válnak a vonzó, teljes körűen használható online megoldások a vállalati bankolásban is. A jelenlegi kínálatot viszont nagyon drága lenne teljes egészében átültetni a digitális világba.

Kép:Pixabay

Tematikus digitális portálok

A vállalati bankolás jövőjének fontos eleme a digitális ökoszisztémák kiépítése. A bankok ágazati vagy tematikus platformokat alakítanak ki vagy saját erőből, vagy más ágazatokba tartozó vállalatokkal közösen. Ezek az információs vagy kereskedelmi platformok szerveződhetnek például egészségügyi, mezőgazdasági szakemberek vagy különböző mesteremberek köré, s ezáltal a bankok a pénzügyi szolgáltatások mellé más termékeket és szolgáltatásokat is ajánlhatnak az ügyfeleiknek.

Jó példa erre, hogy az egyik nagy német pénzintézet egészségügyi platformot indított. Ezen egyebek mellett az új praxisok alapítói elemezhetik a különböző lehetséges helyszíneket, a visszavonulni készülő orvosok pedig megtalálhatják rajta az utódjukat. A felmérés résztvevőinek negyede tartja lehetségesnek, hogy efféle platform üzemeltetőjévé válik, csaknem fele mondta, hogy a jövőben szolgáltatóként megjelenik egy ilyen platformon, és közel kétharmada tekinti ezt kiegészítő értékesítési csatornának a pénzügyi termékei számára.

A robot nem győzi le az embert

A digitalizáció ellenére a személyes kapcsolattartás változatlanul fontos a vállalati ügyfeleknél. Az IFUA Horváth & Partners felmérésében a válaszolók mindössze harmada tulajdonított nagy jelentőséget az úgynevezett robottanácsadásnak, amikor teljes egészében digitális úton folyik a párbeszéd. Kevesebb, mint minden második banki értékesítési vezető tartotta különösen fontosnak a videó-ügyintézést vagy a chatet. Ugyanakkor 70 százalékuk vélte úgy, hogy támogató funkciókra applikációkat kell bevezetni.

Kép: IFUA Horváth & Partners

A cégek között csak lassan terjed az online bankolás
A legkisebb cégek csaknem mindegyike használ online banki rendszereket, a mikro- és kisvállalatok közel fele azonban ma is a bankfiókot részesíti előnyben. A szerződéses ügyek mellett a hiteligénylés, illetve a befektetések kezelése igényel személyes megjelenést – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo