Bankolás cikkek
Kitart a 2020-as fordulat a fiataloknál
A fiatalok mindennapi bankolási szokásaiban a bankszámlák és a bankkártyák viszik a prímet.
Az egykori adócsökkentés kormánya újabb sarcot vet ki, az eddigi adócunamira rápakolva
Októbertől jön új tranzakciós illeték, miközben a mentesség emeléséből nem sokat láttak az ügyfelek.
Vasárnaptól mindenki számára fontos változások jönnek a bankolásban
Sokkal biztonságosabbá válik.
Fiók nélküli bank nyílt egyik szomszédunknál
Salt Bank néven, Romániában.
Jobban váltja a devizát egy magyar bank, mint a Revolut
Eddig leginkább csak a fintech-cégeknél - mint a Revolut - látott funkciót vezetett be a Gránit Bank mobilapplikációjában.
A bankoknak sikerült a legjobban korszerűsíteni működésüket
Digitális ügyintézés elégedettségi toplista: bankok, távközlés, közigazgatás a dobogón.
Tíz bank is árat emel a lakossági számlák esetében
Jelentősen nőnek a bankszámlák díjai, de spórolhatnak az ügyfelek.
Örülhetnek az ügyfelek, töredékére csökkenhetnek a banki költségek
A magyar lakossági banki ügyfelek döntő része számára olcsó bankolási alternatívát kínálhat a Gazdaságfejlesztési Minisztérium új javaslatával harmadára csökkenő havidíjú Alapszámla.
A bankszámla költségeket sem kíméli az infláció
Az inflációs adatnak előremutató hatása is lehet a bankolási költségekre nézve.
Drámaian drágul idén a bankolás – hogyan spórolhatunk?
Január végéig minden bankszámla-tulajdonos megkapja a költségkimutatást arról, mennyit is fizetett bankjának tavaly az igénybe vett szolgáltatásokért.
K&H Bank: így a nyugdíjasoknak is olcsóbb és egyszerűbb lehet a bankolás
A mindennapi bankolás egyre hangsúlyosabb az online térben, amire a járvány csak ráerősített. A nyugdíjasok is vevők rá, ugyanis a K&H 60 év feletti ügyfeleinek 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal.
Saját ügyintézővel, otthonról is bankolhat
Szereti a megkülönböztetett figyelmet a banki ügyintézéskor? A Takarékbank Zrt. prémium és private banki ügyfelei már nem csak személyesen, hanem a VideoBankon keresztül is elsőbbségi kiszolgálásban részesülnek, hogy gyorsan és kényelmesen bankolhassanak. Így már otthonról, a nyaralóból vagy akár a világ bármely részéről tarthatják a kapcsolatot hitelintézetükkel.
Egyvalamire legalább pozitívan hatott a koronavírus-járvány
Arra például, hogy ha kényszerből, a megfertőződéstől tartva is, de nem kevesen voltak, akik a megszokott bankfiókba járás helyett rákaptak pénzügyeik online intézésére.
A sárga csekk sem menekülhet a járvány elől
Egyre inkább a mindennapok része az elektronikus bankolás. A számok önmagukért beszélnek: a K&H e-bankjába közel 11 százalékkal többen léptek be az idén március 16-a és április 15-e között az egy hónappal korábbi időszakhoz képest. A koronavírus-járvány kitörése után a csekkbefizetések kaptak leginkább szárnyra: a bank ügyfelei egy hónap alatt március és április közepe között az e-bankon keresztül közel 36 ezer, a mobilbank segítségével pedig több mint 50 ezer csekket fizettek be, ez 97, illetve 96 százalékos növekedést jelent. A K&H szerint az elektronikus fizetések térnyerése várhatóan a járvány lecsengése után is fokozódni fog, ez pedig a készpénzhasználat és a készpénzállomány csökkenését eredményezheti.
Interjú Patai Mihállyal
Patai Mihály: Azért dolgozunk, hogy a fogyasztóknak olcsóbb legyen a bankolás.
Koronavírus: hogyan lehet intézni a banki ügyeket?
Mit tehetünk, ha banki ügyeket intéznénk, de a lehető legkevesebb emberrel és fertőzésveszélyes eszközzel akarunk érintkezni? A Bank360.hu összegyűjtötte a lehetőségeinket.
Nincs ingyenebéd!
Már csak néhány nap, és belelapozhat a Piac & Profit magazin legfrissebb számába! Forró témákkal jön a februári Piac & Profit.
Nyílt bankolás: óriási a cégek bizalmatlansága
A nyílt bankolásról szóló uniós direktíva szeptember 14. óta érvényben van, ennek ellenére az online számlázóprogrammal rendelkező vállalkozók több mint fele állítja, még sosem hallott róla. Kétharmaduknak vannak félelmei a nyílt bankolással kapcsolatban, 74 százalékuk pedig soha nem mutatná meg a számlatörténetét egy idegennek – derült ki egy friss kutatásból.
Nyitottak a magyarok az új technológiákra
A magyarok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban – derül ki az EY kutatásából. Ma már érintős bankkártyával fizetnek itthon a legtöbben, a következő években pedig szívesen követnék egyetlen alkalmazáson keresztül különféle bankszámláik aktivitásait.
Robbantottak az új ATM-ek
Új korszak indul a bankolásban: a készpénzes tranzakciók egyre inkább automatákon keresztül történnek, a papír alapú tranzakciókat digitálisak váltják fel, miközben a személyes tanácsadásra és a bankfiókokra továbbra is komoly igény van.
Ezért nem használjuk bankolásra a telefonunkat
Bár pénzügyeik kezelésében felkészültebbek a magyarok, mint a régió többi országának lakosai, az internetes banki szolgáltatások népszerűségét csökkenti, hogy hazánkban az átlagnál is jobban aggódnak személyes adataik biztonságáért az emberek – mutat rá az EY kutatása.
Végre tényleg olcsóbb lehet a bankolás
2019-ben júliusában indulhat el az azonnali átutalások rendszere, amely teljesen új időszámítást hoz, és megjelenhetnek a csomagalapú díjak, ezek pedig alacsonyabb díjakat hozhatnak összességében. Ráadásul a tranzakciós illeték esetleges búcsúját is belengették, ami szintén az olcsóbb bankolás irányába mutat, ha a bankok is követik a lépést.
Nyisson bankszámlát otthonról!
A pénzügyi technológiákat fejlesztő (fintech) cégek eredményei néhány éven belül alapjaiban alakíthatják át a jelenlegi bankrendszert. Öldöklő verseny zajlik már most is a korán ébredő bankok, valamint a piacon lévő óriások, így a Google, a Facebook, illetve a példájukat követő pénzügyi startup cégek között. A küzdelem hasznát az ügyfelek látják majd.
Egyre természetesebb az online bankolás
A 18–49 éves magyar internetezők több mint kétharmada használt már netbankot, és az okostelefonnal rendelkezők közel fele telepített pénzügyi szolgáltatáshoz kapcsolódó mobiltelefonos alkalmazást készülékére. Ez jelentős növekedés a korábbi évekhez képest: az adatok azt mutatják, hogy pénzügyeinknek is egyre nagyobb részére van hatással a digitalizáció, és szakértők szerint a következő években az online pénzügyi alkalmazások, közöttük pedig különösen a lakástakarékokhoz kapcsolódó szolgáltatások robbanásszerű fejlődés előtt állnak.
A vállalatok is neten intéznék a bankolást
Az okostelefon és a digitális szolgáltatások egyre fontosabbá válnak a bankok üzleti ügyfeleinél is – derült ki az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felméréséből. A nyereségesség megőrzése érdekében a bankoknak a vállalati üzletágban is kombinálniuk kell a személyes kiszolgálást a minél teljesebb körű online megoldásokkal.
Komoly kihívás előtt állnak a kereskedelmi bankok
Az EU irányelve új kihívásokkal szembesíti a bankokat – a fokozódó versenyben pozíciójuk megőrzése érdekében mielőbbi válaszlépések kialakítása szükséges.
Itthon is egyre népszerűbb a mobil bankolás
Pénzügyeik intézésénél egyre többen választják a mobil bankolást a GfK kutatása szerint. Folyamatosan nő azok száma, aki átutalásra is használja okostelefonját.
Mást várnak a bankoktól a fiatalok
A 18-24 éves fiatalok több szempontból mást várnak egy banktól, mint az idősebb generációk – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból. Sokan közülük most választhatnak maguknak bankot: hamarosan kihirdetik a felvételi ponthatárokat, és a bankszámlával még nem rendelkező felsőoktatásba bejutott hallgatók számára eljöhet a számlanyitás ideje.
Szép új világ: már a pénzügyi tanácsokat is robotok adják
Mi a különbség közted és azok közt, akik pénzt csinálnak? „Az algoritmusaik”, tartja az új Wall Street-i szólásmondás. Ma már nincs olyan vállalat a pénzügyi szektorban, amely ne használna algoritmusokat a döntéseihez. Mesterséges intelligencia kell a piaci trendek tetten érésére és ezek jövőbeli alakulásának megjósolására. Az automatizált befektetési szolgáltatások ezeken az algoritmusokon alapulnak.
Új konstrukciókkal csábítják a bankok a cégeket
A jövő egyre rugalmasabb és csábítóbb – a hagyományos bankszolgáltatásokon túlmutató – konstrukciói közül az elsők már jelenleg is elérhetők a cégek számára kínált bankszámla-szolgáltatások között. Ebből a kínálatból szemezgettünk.
Itt van, megjött Bagaméri, a mozgóbankját maga méri!
Mozgóbankot hozott létre a K&H, amely az ország bármely részén bevethető. A konténerből kialakított, két munkaállomásos egység teljesen készpénzmentesen működik.
Lassan mindenki online bankol
Egyre többen használnak internetbankot és mobilalkalmazást amellett, hogy a bankfiókok továbbra is fontos szerepet töltenek be a banki ügyek intézésében – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásából. A 18-24 éves korosztály számára kiemelten fontos, hogy egy bank milyen online csatornákat biztosít az ügyintézésre, de az internetbank már az idősebbek körében is alapszolgáltatásnak számít. Bár a mobilapplikáció népszerűsége egyelőre nem közelíti meg az internetbankét, a jövőben ebben jelentős változás várható.
A bankok is beszállnak a technológiai versenybe
A technológiai fejlődés miatt a banki megoldások, szolgáltatások is átalakulnak a következő időszakban. A bankfiókok száma várhatóan csökkenni fog, és egyre többen a különböző eszközökről, mobilról, táblagépről, számítógépről intézik majd a pénzügyeiket. Az összehasonlíthatóság és az egyszerű választás kulcsfontosságú lesz. Az ügyfelek részéről az lesz az elvárás, hogy minél gyorsabban áttekinthessék a kínálatot és kiválaszthassák a legjobb konstrukciót, legyen szó bankszámláról, személyi kölcsönről vagy éppen lakáshitel-igénylésről - derül ki a banki ajánlatokat összehasonlító BankRáció.hu elemzéséből, amely a jövőben várható változásokat mutatja be.
Jogosan félnek a fintech startupoktól a bankok
Előttem az utódom? A hazai bankok két éve még legyintettek a fintech-forradalomra, mint múló hóbortra. Pedig nemcsak pénzügyeink intézése terelődik át a teljesen digitális platformokra, hanem a céges pénzügyi folyamatok is. Felhasználóbarát appok fognak tarolni, melyek könnyebbé teszik életünket és praktikus ügyeinket. A bankok felköthetik a nadrágjukat.
Az ügyfelek döntésén múlik a verseny
Ma már több banknál lehet előkészíteni a kölcsönfelvételt online csatornákon keresztül, ami meggyorsítja az egész folyamatot, egyben csökkenti a bankok kiadásait is. Így a következő időszakban olcsóbbá válhatnak a banki szolgáltatások, köztük a hitelek. Ahhoz, hogy csökkenjenek a banki díjak jogszabály-változtatásra és átláthatóbb kínálatra lenne szükség - derül ki a BankRáció.hu előrejelzéséből.
Most kiderül, mit tudnak a netbankok
Úgy tartja a mondás, hogy a szomszéd fűje mindig zöldebb, de valóban így van ez a netbankok esetében is? A Bankmonitor nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy saját banki felmérése alapján összehasonlítsa a netes banki felületeket. A következőkben a válaszokból szemezgetünk. Kiderül például, hogy mit engednek meg nekünk most is a bankok otthon a fotelben ülve és mire kell még várni.
Így intézzük a céges pénzügyeket okostelefonon
Eljárt az idő a laptopos vagy számítógépes bankolás felett, hiszen a céges pénzügyeket is intézhetjük már az okostelefonunkon is. A banki felületek meglepően ügyesen igazodnak a mobiltelefonunk kijelzőméretéhez és az érintéses műveletekhez. A BankRáció.hu elemzése következik.
Hol bankolnak a magyar cégek?
A magyar vállalkozások több mint 200 pénzintézetnél vezetik számláikat, azonban 1000 feletti céges ügyfélszámmal mindössze 37 rendelkezik. A 15 legnagyobb pénzintézetnél összpontosul a vállalati partnerek csaknem 84 százaléka, - derül ki a Bisnode nemzetközi cégminősítő elemzéséből. Ezek közül a legkisebb arányban a Pátria Takarékszövetkezet ügyfelei körében történt csőd és felszámolási eljárás 2015-ben.