Beszűkült a vállalati hitelezés piaca, kiélezett verseny zajlik az ügyfelekért

Javult a hazai kkv-k megítélése számlavezető bankjuk szolgáltatásait illetően. Noha a K&H kkv bizalmi index felmérés árbevétel alapján három kategóriába sorolja a cégeket, a 2025. évi első negyedéves adatai szerint egyetemesen 4 százalékponttal emelkedett a bankkal való teljeskörű elégedettségi mutató értéke az előző negyedévhez képest, így jelenleg 36 százalékon áll. Ezzel az elégedettségi ráta visszatért a tavaly év eleji szinthez, miután 2024-ben az első negyedévet leszámítva 32-33 százalék környékén mozgott. Cégméret szerint leginkább a legnagyobb, 300 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű cégeknél magas a teljes elégedettség, náluk eléri a 47 százalékot is, szemben a legkisebbekkel (20-100 millió forint), akiknél ez csupán 33. A középső, 100-300 millió forintos bevétellel bíró kategória képviseli az arany középutat 37 százalékkal.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pozitívabban gondolkodnak a magyar kis- és középvállalkozások főbankjuk szolgáltatásairól, mint az elmúlt egy évben. A hazai kkv-k várakozásairól képet festő K&H kkv bizalmi index legfrissebb, 2025 első negyedéves kutatási adatai alapján visszatért a bankokkal való elégedettség a 2024 év eleji szintre.

Részletesebben vizsgálva az adatokat, látható, hogy a válaszadók több mint egyharmada (36 százalék) teljes mértékben elégedett a fő bankja által nyújtott szolgáltatásokkal, újabb közel egyharmaduk (28 százalék) nagyrészt elégedett és mintegy egyötödük (22 százalék) legalább részben elégedett velük. 7 százalékra tehető a kissé elégedetlen cégvezetők aránya, és 8 százalékra a teljesen elégedetleneké.

„Kiélezett verseny alakult ki a bankok között az ügyfelekért, amit indokolhat, hogy jelentősen beszűkült a vállalati hitelezés piaca. Amíg 2023-ban átlagosan 10 százalékot meghaladó mértékben nőtt a vállalati hitelezés, ez a tavalyi évre 5 százalékra csökkent” – fogalmazott Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

Stagnáló jegybanki alapkamat mellett növekvő hitelkamatok

A vállalati hitelezés piacán tapasztalt szűkülés további indoka lehet az, hogy a kkv-k a vállalati hitelek kamatainak növekedésére számítanak, miközben a jegybanki alapkamat szerintük 6,5 százalékon stabilizálódik. A kkv-k mintegy 2 százalékpontos kamatemelkedéssel számolnak a következő 12 hónapban, ami jelentősnek mondható, utoljára ilyen mértékű növekedésre 2023 őszén volt példa. Cégméret szerint is többnyire hasonlóan látják a helyzetet a kkv-k: szűk tartományban, 1,8 és 2,1 százalékpont közötti növekedést prognosztizálnak.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo