A fogyasztók szerint a digitális megoldások időt takarítanak meg (70%) és egyszerű a használatuk (59%). Ezen felül tíz európaiból hat nagyon érdeklődik a digitális szolgáltatások iránt és úgy gondolják, hogy a bankszektor digitalizációja egyszerűbbé és biztonságosabbá teszi a mindennapi életet – derül ki a Mastercard Európai Digitális Bankolás című tanulmányából. „A kutatásunk megerősítette, hogy a vásárlók egyszerű és biztonságos megoldásokat akarnak használni banki ügyleteik során és nagyon nyitottak az új digitális termékekre, ha azok javítják az ügyfélélményt” – mondta Javier Perez, a Mastercard Európáért felelős elnöke.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy a banki ügyfelek csak kis mértékben hűségesek pénzügyi szolgáltatójukhoz: az európaiak közel fele (49%) idővel fontolóra veszi, hogy digitális szolgáltatóra cserélje meglévő hagyományos bankját. A fenti megállapítás különösen igaz a németekre, az ottani válaszadók 27 százaléka véli úgy, hogy egy éven belül bankot vált. Ez Európában a legmagasabb arány, szemben a hollandokkal, akiknél a válaszadók 7 százaléka gondolja csak így, 52 százalékuk szeretne jelenlegi bankjánál maradni. A magyar válaszadók az európai átlagnál magasabb aránya (73%) gondolkodik azon, hogy digitális bankot választ a meglévő helyett, vagy már meg is tette ezt.
Arra a kérdésre, hogy mit változtatnának jelenlegi bankjukon, az elsődleges válasz a kényelem volt és az, hogy a banki szolgáltatások bárhol elérhetőek és könnyen használhatóak legyenek. (42%) A második leggyakoribb válasz a szerződésekre vonatkozó rugalmasság volt és az éjjel-nappali konzultáció lehetősége (27%). A válaszadók 85 százaléka havi rendszerességgel bankol online vagy mobilon, 38 százalék ezt gyakrabban, napi vagy heti rendszerességgel teszi.
A britek a legaktívabb digitális bankhasználók, 54 százalékuk használ legalább heti rendszerességgel ilyen szolgáltatást, őket a hollandok követik (51%), majd a svédek következnek (47%), a svájciaknál 26 százalék az arány. A magyarok kicsit több mint negyede (27%) bankol digitálisan legalább heti gyakorisággal, de 87 százaléka használt vagy jelenleg is használ ilyen digitális szolgáltatásokat.