Online bankolás cikkek


Jobban váltja a devizát egy magyar bank, mint a Revolut

Jobban váltja a devizát egy magyar bank, mint a Revolut 

Eddig leginkább csak a fintech-cégeknél - mint a Revolut - látott funkciót vezetett be a Gránit Bank mobilapplikációjában.
Sorban zárnak be a bankfiókok

Sorban zárnak be a bankfiókok 

Csökken a bankfiókok száma Magyarországon. Az MNB adatai szerint négy év alatt több mint hétszáz fiók tűnt el a piacról.
Nyisson bankszámlát otthonról!

Nyisson bankszámlát otthonról! 

A pénzügyi technológiákat fejlesztő (fintech) cégek eredményei néhány éven belül alapjaiban alakíthatják át a jelenlegi bankrendszert. Öldöklő verseny zajlik már most is a korán ébredő bankok, valamint a piacon lévő óriások, így a Google, a Facebook, illetve a példájukat követő pénzügyi startup cégek között. A küzdelem hasznát az ügyfelek látják majd.
A cégek között csak lassan terjed az online bankolás

A cégek között csak lassan terjed az online bankolás 

A legkisebb cégek csaknem mindegyike használ online banki rendszereket, a mikro- és kisvállalatok közel fele azonban ma is a bankfiókot részesíti előnyben. A szerződéses ügyek mellett a hiteligénylés, illetve a befektetések kezelése igényel személyes megjelenést – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.
Mást várnak a bankoktól a fiatalok

Mást várnak a bankoktól a fiatalok 

A 18-24 éves fiatalok több szempontból mást várnak egy banktól, mint az idősebb generációk – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból. Sokan közülük most választhatnak maguknak bankot: hamarosan kihirdetik a felvételi ponthatárokat, és a bankszámlával még nem rendelkező felsőoktatásba bejutott hallgatók számára eljöhet a számlanyitás ideje.
Újrakódolt bankszektor

Újrakódolt bankszektor 

Mi a különbség közted és azok közt, akik pénzt csinálnak? „Az algoritmusaik”, tartja az új Wall Street-i szólásmondás. Ma már nincs olyan vállalat a pénzügyi szektorban, amely ne használna algoritmusokat a döntéseihez. Mesterséges intelligencia kell a piaci trendek tetten érésére és ezek jövőbeli alakulásának megjósolására. Az automatizált befektetési szolgáltatások ezeken az algoritmusokon alapulnak.
Bankból jöhet a digitális

Bankból jöhet a digitális 

A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait.
Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat

Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat 

A Kaspersky Lab legújabb jelentése a kiberfenyegetésekről rávilágít a pénzügyi szektort megbénító online banki szolgáltatásokat érintő incidensekre, amely szerint átlagosan kb. 4,8 milliárd Ft-os (1.754.000$) veszteséggel kell szembesülniük a bankoknak. Ez az összeg majdnem a duplája egy malware okozta szolgáltatás-kiesés kárainak, amelynek átlagos kárértéke kb. 2,3 milliárd Ft (825.000$).
Hemzsegő vírusok és trójai falovak mindenhol

Hemzsegő vírusok és trójai falovak mindenhol 

A zsarolóvírusoknak köszönhető világméretű rémálom nem mutat lassulást vagy gyengülést, sőt a mobil zsarolóvírusok száma háromszorosára nőtt (3,5-szer) az első néhány hónapban a Kaspersky Lab legfrissebb jelentése szerint. A cég által észlelt kártékony programok száma mindezidáig összesen 218.625, ezzel szemben a tavalyi év ugyanezen időszakában 61.832 db malware-t detektáltak a cég szakemberei. A legtöbb tavaly észlelt zsarolóvírus a Congur családhoz tartozott, mintegy 86%. Az összes készülékre, hálózatra vagy rendszerre kiterjedő zsarolóvírus család 11 új kriptor-családdal bővült és összesen 55.679 új modifikációval jelent meg.
Lassan mindenki online bankol

Lassan mindenki online bankol 

Egyre többen használnak internetbankot és mobilalkalmazást amellett, hogy a bankfiókok továbbra is fontos szerepet töltenek be a banki ügyek intézésében – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásából. A 18-24 éves korosztály számára kiemelten fontos, hogy egy bank milyen online csatornákat biztosít az ügyintézésre, de az internetbank már az idősebbek körében is alapszolgáltatásnak számít. Bár a mobilapplikáció népszerűsége egyelőre nem közelíti meg az internetbankét, a jövőben ebben jelentős változás várható.

A bankok is beszállnak a technológiai versenybe 

A technológiai fejlődés miatt a banki megoldások, szolgáltatások is átalakulnak a következő időszakban. A bankfiókok száma várhatóan csökkenni fog, és egyre többen a különböző eszközökről, mobilról, táblagépről, számítógépről intézik majd a pénzügyeiket. Az összehasonlíthatóság és az egyszerű választás kulcsfontosságú lesz. Az ügyfelek részéről az lesz az elvárás, hogy minél gyorsabban áttekinthessék a kínálatot és kiválaszthassák a legjobb konstrukciót, legyen szó bankszámláról, személyi kölcsönről vagy éppen lakáshitel-igénylésről - derül ki a banki ajánlatokat összehasonlító BankRáció.hu elemzéséből, amely a jövőben várható változásokat mutatja be.

Az ügyfelek döntésén múlik a verseny 

Ma már több banknál lehet előkészíteni a kölcsönfelvételt online csatornákon keresztül, ami meggyorsítja az egész folyamatot, egyben csökkenti a bankok kiadásait is. Így a következő időszakban olcsóbbá válhatnak a banki szolgáltatások, köztük a hitelek. Ahhoz, hogy csökkenjenek a banki díjak jogszabály-változtatásra és átláthatóbb kínálatra lenne szükség - derül ki a BankRáció.hu előrejelzéséből.

Teljesen átalakulhat az online bankolás 

Az online vagy mobil bankolás ma a felhasználók többségének már az élet mindennapos részévé vált. Az viszont, hogy az ügyfelek akár teljes irányítást szerezhetnek saját pénzügyi információik felett, még a jövő zenéje. Azonban ez a jövő már nincs is olyan messze.

A bankolásban is hódít az online 

Egyre inkább teret hódítanak az online megoldások a lakossági pénzügyek világában is: az ügyfelek egyre inkább az interneten keresztül érdeklődnek és az ügyintézés iránti igény is nő. Ezt a bankok sem bánják, mert a lakossági üzletágak kezdenek veszteségbe fordulni, így a költségcsökkentés lehetőségét teremti meg számukra az online ügyintézés.

Így intézzük a céges pénzügyeket okostelefonon 

Eljárt az idő a laptopos vagy számítógépes bankolás felett, hiszen a céges pénzügyeket is intézhetjük már az okostelefonunkon is. A banki felületek meglepően ügyesen igazodnak a mobiltelefonunk kijelzőméretéhez és az érintéses műveletekhez. A BankRáció.hu elemzése következik.

Bankolni lehet egyszerűbben is 

Egyre több banki szolgáltatás érhető el interneten és egyre többen fordulnak az online megoldásokhoz. Folyamatosan fejlődik a vállalkozások igényeit kielégítő online fejlesztések köre, érdemes ezek használatával megkönnyíteni a vállalati ügyintézést is.

Online bankol? Erre ügyeljen 

Az internetes szervezett bűnözés első számú motivációja régóta a pénzügyi haszonszerzés, így nem meglepő, hogy a támadások jelentős része az online bankolást veszi célba. A G Data tanácsai segítenek elkerülni a bajt.

Már nem a készpénz a király 

Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és a magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss felméréséből. A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is – az Európa több országában ma már működő – fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás.

Már a bank is csak egy app 

A pénzügyi szektor is megkapta a maga felforgatóit: ezek az "app-only" bankok, amelyeknél a bankolást teljes egészében egy alkalmazáson keresztül végezhetjük. Eddig kevés ilyen létezik, de meglepően gyorsan gyarapodik az ügyfélkörük.

Bank: csípjük, ha digitális 

A rendszeresen bankoló magyarok csaknem fele szívesen használja a digitális megoldásokat – derül ki egy felmérésből. Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket.

Túl ritkán kérünk tanácsot pénzügyekhez 

A budapestiek járnak a bankfiókba a leggyakrabban, kétszer annyiszor, mint a vidékiek – derült ki a K&H felméréséből. Többet járnak bankfiókba azok, akik a leginkább tudatos, hó eleji megtakarítók. A nők és a 26 év alattiak gyakrabban fordulnak az ügyintézőkhöz pénzügyi tanácsért.

Ügyintéző nélkül nem szívesen bankolnak a fiatalok 

A húszas éveikben járó fiatalok leginkább fiókokban és személyes ügyfélszolgálatokon szeretnék pénzügyeiket a jövőben is intézni. Bár e korosztály digitalizálódása nagyfokú, pénzügyi ismereteik – szüleikéhez hasonlóan – alacsony szinten áll, ezért előnyben részesítik az ügyintézővel, tanácsadóval folytatott személyes találkozót az egyes banki, illetve biztosítási termékekről való tájékozódás alkalmával.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet 

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Adózás

Újítások az adóbevallásban

Újítások az adóbevallásban  

Elérhetővé vált az önellenőrzés az eÁfa kapcsán.

Jogi kisokos

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek  

Augusztus 1-től 13 százalékról 15 százalékra emelkedik a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által kiszabható bírság összegének felső határa.

Cégblog

Az Aldinál vizsgálódik a GVH

Az Aldinál vizsgálódik a GVH  

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt indult eljárás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo