Online bankolás cikkek
A diákok 62 százaléka dolgozik a nyáron
A fiatalok általában gyűjtenek is: lakásra, autóra, utazásra és fesztiválokra.
Jobban váltja a devizát egy magyar bank, mint a Revolut
Eddig leginkább csak a fintech-cégeknél - mint a Revolut - látott funkciót vezetett be a Gránit Bank mobilapplikációjában.
Sorban zárnak be a bankfiókok
Csökken a bankfiókok száma Magyarországon. Az MNB adatai szerint négy év alatt több mint hétszáz fiók tűnt el a piacról.
Nyisson bankszámlát otthonról!
A pénzügyi technológiákat fejlesztő (fintech) cégek eredményei néhány éven belül alapjaiban alakíthatják át a jelenlegi bankrendszert. Öldöklő verseny zajlik már most is a korán ébredő bankok, valamint a piacon lévő óriások, így a Google, a Facebook, illetve a példájukat követő pénzügyi startup cégek között. A küzdelem hasznát az ügyfelek látják majd.
A cégek között csak lassan terjed az online bankolás
A legkisebb cégek csaknem mindegyike használ online banki rendszereket, a mikro- és kisvállalatok közel fele azonban ma is a bankfiókot részesíti előnyben. A szerződéses ügyek mellett a hiteligénylés, illetve a befektetések kezelése igényel személyes megjelenést – derül ki a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. országos, reprezentatív, 500 vállalkozás megkérdezésén alapuló kutatásából.
Mást várnak a bankoktól a fiatalok
A 18-24 éves fiatalok több szempontból mást várnak egy banktól, mint az idősebb generációk – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból. Sokan közülük most választhatnak maguknak bankot: hamarosan kihirdetik a felvételi ponthatárokat, és a bankszámlával még nem rendelkező felsőoktatásba bejutott hallgatók számára eljöhet a számlanyitás ideje.
Újrakódolt bankszektor
Mi a különbség közted és azok közt, akik pénzt csinálnak? „Az algoritmusaik”, tartja az új Wall Street-i szólásmondás. Ma már nincs olyan vállalat a pénzügyi szektorban, amely ne használna algoritmusokat a döntéseihez. Mesterséges intelligencia kell a piaci trendek tetten érésére és ezek jövőbeli alakulásának megjósolására. Az automatizált befektetési szolgáltatások ezeken az algoritmusokon alapulnak.
Bankból jöhet a digitális
A magyarok 76 százalékát érdeklik azok az új, digitális megoldások, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a pénzügyi műveleteket. Minden ötödik válaszadó kíváncsi ezekre, de nem ismeri az új lehetőségeket, és azok biztonsági előírásait.
Itt az ideje komolyan venni az online banki kibertámadásokat
A Kaspersky Lab legújabb jelentése a kiberfenyegetésekről rávilágít a pénzügyi szektort megbénító online banki szolgáltatásokat érintő incidensekre, amely szerint átlagosan kb. 4,8 milliárd Ft-os (1.754.000$) veszteséggel kell szembesülniük a bankoknak. Ez az összeg majdnem a duplája egy malware okozta szolgáltatás-kiesés kárainak, amelynek átlagos kárértéke kb. 2,3 milliárd Ft (825.000$).
Hemzsegő vírusok és trójai falovak mindenhol
A zsarolóvírusoknak köszönhető világméretű rémálom nem mutat lassulást vagy gyengülést, sőt a mobil zsarolóvírusok száma háromszorosára nőtt (3,5-szer) az első néhány hónapban a Kaspersky Lab legfrissebb jelentése szerint. A cég által észlelt kártékony programok száma mindezidáig összesen 218.625, ezzel szemben a tavalyi év ugyanezen időszakában 61.832 db malware-t detektáltak a cég szakemberei. A legtöbb tavaly észlelt zsarolóvírus a Congur családhoz tartozott, mintegy 86%. Az összes készülékre, hálózatra vagy rendszerre kiterjedő zsarolóvírus család 11 új kriptor-családdal bővült és összesen 55.679 új modifikációval jelent meg.
Lassan mindenki online bankol
Egyre többen használnak internetbankot és mobilalkalmazást amellett, hogy a bankfiókok továbbra is fontos szerepet töltenek be a banki ügyek intézésében – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásából. A 18-24 éves korosztály számára kiemelten fontos, hogy egy bank milyen online csatornákat biztosít az ügyintézésre, de az internetbank már az idősebbek körében is alapszolgáltatásnak számít. Bár a mobilapplikáció népszerűsége egyelőre nem közelíti meg az internetbankét, a jövőben ebben jelentős változás várható.
A bankok is beszállnak a technológiai versenybe
A technológiai fejlődés miatt a banki megoldások, szolgáltatások is átalakulnak a következő időszakban. A bankfiókok száma várhatóan csökkenni fog, és egyre többen a különböző eszközökről, mobilról, táblagépről, számítógépről intézik majd a pénzügyeiket. Az összehasonlíthatóság és az egyszerű választás kulcsfontosságú lesz. Az ügyfelek részéről az lesz az elvárás, hogy minél gyorsabban áttekinthessék a kínálatot és kiválaszthassák a legjobb konstrukciót, legyen szó bankszámláról, személyi kölcsönről vagy éppen lakáshitel-igénylésről - derül ki a banki ajánlatokat összehasonlító BankRáció.hu elemzéséből, amely a jövőben várható változásokat mutatja be.
Az ügyfelek döntésén múlik a verseny
Ma már több banknál lehet előkészíteni a kölcsönfelvételt online csatornákon keresztül, ami meggyorsítja az egész folyamatot, egyben csökkenti a bankok kiadásait is. Így a következő időszakban olcsóbbá válhatnak a banki szolgáltatások, köztük a hitelek. Ahhoz, hogy csökkenjenek a banki díjak jogszabály-változtatásra és átláthatóbb kínálatra lenne szükség - derül ki a BankRáció.hu előrejelzéséből.
Teljesen átalakulhat az online bankolás
Az online vagy mobil bankolás ma a felhasználók többségének már az élet mindennapos részévé vált. Az viszont, hogy az ügyfelek akár teljes irányítást szerezhetnek saját pénzügyi információik felett, még a jövő zenéje. Azonban ez a jövő már nincs is olyan messze.
A bankolásban is hódít az online
Egyre inkább teret hódítanak az online megoldások a lakossági pénzügyek világában is: az ügyfelek egyre inkább az interneten keresztül érdeklődnek és az ügyintézés iránti igény is nő. Ezt a bankok sem bánják, mert a lakossági üzletágak kezdenek veszteségbe fordulni, így a költségcsökkentés lehetőségét teremti meg számukra az online ügyintézés.
Így intézzük a céges pénzügyeket okostelefonon
Eljárt az idő a laptopos vagy számítógépes bankolás felett, hiszen a céges pénzügyeket is intézhetjük már az okostelefonunkon is. A banki felületek meglepően ügyesen igazodnak a mobiltelefonunk kijelzőméretéhez és az érintéses műveletekhez. A BankRáció.hu elemzése következik.
Bankolni lehet egyszerűbben is
Egyre több banki szolgáltatás érhető el interneten és egyre többen fordulnak az online megoldásokhoz. Folyamatosan fejlődik a vállalkozások igényeit kielégítő online fejlesztések köre, érdemes ezek használatával megkönnyíteni a vállalati ügyintézést is.
Online bankol? Erre ügyeljen
Az internetes szervezett bűnözés első számú motivációja régóta a pénzügyi haszonszerzés, így nem meglepő, hogy a támadások jelentős része az online bankolást veszi célba. A G Data tanácsai segítenek elkerülni a bajt.
Már nem a készpénz a király
Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és a magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss felméréséből. A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is – az Európa több országában ma már működő – fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás.
Már a bank is csak egy app
A pénzügyi szektor is megkapta a maga felforgatóit: ezek az "app-only" bankok, amelyeknél a bankolást teljes egészében egy alkalmazáson keresztül végezhetjük. Eddig kevés ilyen létezik, de meglepően gyorsan gyarapodik az ügyfélkörük.
Bank: csípjük, ha digitális
A rendszeresen bankoló magyarok csaknem fele szívesen használja a digitális megoldásokat – derül ki egy felmérésből. Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket.
Túl ritkán kérünk tanácsot pénzügyekhez
A budapestiek járnak a bankfiókba a leggyakrabban, kétszer annyiszor, mint a vidékiek – derült ki a K&H felméréséből. Többet járnak bankfiókba azok, akik a leginkább tudatos, hó eleji megtakarítók. A nők és a 26 év alattiak gyakrabban fordulnak az ügyintézőkhöz pénzügyi tanácsért.
Ügyintéző nélkül nem szívesen bankolnak a fiatalok
A húszas éveikben járó fiatalok leginkább fiókokban és személyes ügyfélszolgálatokon szeretnék pénzügyeiket a jövőben is intézni. Bár e korosztály digitalizálódása nagyfokú, pénzügyi ismereteik – szüleikéhez hasonlóan – alacsony szinten áll, ezért előnyben részesítik az ügyintézővel, tanácsadóval folytatott személyes találkozót az egyes banki, illetve biztosítási termékekről való tájékozódás alkalmával.