Bank: csípjük, ha digitális

A rendszeresen bankoló magyarok csaknem fele szívesen használja a digitális megoldásokat – derül ki egy felmérésből. Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket.

A rendszeresen bankoló magyarok 45 százaléka nyitott a digitális megoldásokra – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners és a TÁRKI reprezentatív felmérése. Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket. Vannak köztük széles banki termékportfólióval rendelkezők és pénzügyeiket konzervatív módon - például lehetőleg hitelfelvétel nélkül - intézők is. Sokuk nem is tudna eljutni egy bankfiókba, mert napközben dolgozik. A kevésbé nyitottak egy jelentős csoportja – az aktív bankolók közel negyede - sem utasítja el teljesen a digitális megoldásokat, de segítséget szeretne kapni azok használatához.

Kép: SXC

A különböző lehetőségek közül az online hiteligénylés a legvonzóbb: az aktív bankolók közel 30 százaléka gondolja úgy, hogy ezt választaná a kérelem személyes benyújtása helyett. Az online videós ügyintézés közel egynegyedük számára jelent alternatívát a bankfiókkal szemben, és hasonló arányban nyilatkoztak így a chates tájékoztatásról is.

Magyarországon kevés példa van még a mozgó bankári szolgáltatásra is, vagyis arra, hogy a banki alkalmazott keresse fel az ügyfelet. Pedig a felhasználók 31 százaléka hajlandó lemondani a fiókhálózatról, ha az ottani ügyintézőket mozgó bankárok helyettesítik.

„A banki fiókhálózat zsugorodása nemzetközi tendencia, ráadásul ezt nálunk a szabályozás is erősíti. Ezért a pénzintézetek számára elengedhetetlen az alternatív csatornák kiépítése” – fűzte hozzá az eredményekhez Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere. Különösen így van ez, ha egy bank erős pozíciókkal kíván rendelkezni a magas jövedelműek körében, hiszen ők a legnyitottabbak az újfajta megoldásokra.

Rettegnek a cégek a digitális átállástól
Minden harmadik vállalat tart attól, hogy üzleti modelljüket fenyegeti a digitális átalakulás – mutat rá egy friss, nemzetközi felmérés. A legújabb technológiai eszközök előnyeinek kihasználásával, ennek szükségszerűségével azonban szinte minden megkérdezett cég (80%) egyetért.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo