Bankhasználati szokások cikkek


Bank: csípjük, ha digitális

Bank: csípjük, ha digitális 

A rendszeresen bankoló magyarok csaknem fele szívesen használja a digitális megoldásokat – derül ki egy felmérésből. Elsősorban fiatalok és középkorúak tartják csábítónak az újfajta módszereket.
Ugyanúgy bankol a cseh és a magyar

Ugyanúgy bankol a cseh és a magyar 

A csehek többet keresnek, és magasabb összegű megtakarításokkal rendelkeznek, ugyanakkor a befektetői attitűdjük hasonlóan konzervatív, mint a magyaroké. Prémiumbanki szolgáltatásokat mindkét országban alig egyötödük vesz igénybe, sőt, a legtöbben nem is tudnak arról, hogy kiemelt ügyfelek lehetnének bankjuknál.
Bankokat utánoznak a csaló weboldalak

Bankokat utánoznak a csaló weboldalak 

Az adathalász weboldalak sokszor a bankok, online áruházak vagy fizetési weboldalak felületeit és szolgáltatásait utánozzák, így tévesztve meg a felhasználókat. A többség mégsem védekezik eléggé.
Ne rajtunk múljon, ha fizetünk a készpénzért!

Ne rajtunk múljon, ha fizetünk a készpénzért! 

A banki ügyfél által korábban saját plasztikkártyájához beállított alacsonyabb készpénzfelvételi limit akadályozhatja, hogy a fogyasztó akár egy művelettel 150 ezer forintnyi összeget vegyen fel ATM-jéből. A probléma azonnal orvosolható a saját banknál történő limitmódosítással.
Megint egyre népszerűbb a hitelkártya

Megint egyre népszerűbb a hitelkártya 

A lakosság körében egyre népszerűbb a hitelkártya. Átmeneti csökkenés után az elmúlt két évben ismét nőtt a hitelkártyával rendelkezők köre, és változás állt be a nemek arányát tekintve is: egyre több nő választja ezt a lehetőséget.
Akár milliós megtakarítást is hozhat a jó bankhasználat

Akár milliós megtakarítást is hozhat a jó bankhasználat 

Sok szó esik mostanában arról, mekkora terhet jelent a cégeknek a tranzakciós adó bevezetése, számos cég gondolkozik az újabb teher elkerülésének lehetséges módjain. Gergely Péter a Bankráció.hu szakértője szerint viszont sokkal inkább a bankhasználati szokásainkat kellene racionalizálni a jelentős megtakarítás érdekében. Ha ebben tudatosak vagyunk, a plusz adónál lényegesen nagyobb terheket is megspórolhatunk.
Mi kell a cégnek, ha a bankol?

Mi kell a cégnek, ha a bankol? 

Míg a bankválasztásnál az ügyintézés gyorsasága és a rugalmasság a fő szempont, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már a pénzügyi paraméterek a leginkább meghatározók a nagyvállalatok számára – derül ki a K&H nagyvállalati monitor kutatásából.
Bankolni bárhonnan lehet

Bankolni bárhonnan lehet 

Nyaralás közben talán a legkisebb problémát a pénzügyek zavartalan lebonyolítása és nyomon követése jelenti, hiszen ez az internetbankok térnyerésével gyakorlatilag tértől és időtől függetlenné vált. Ráadásul a mobil eszközök segítségével - kis túlzással - a „zsebben is elfér már egy bankfiók".
Ezt várjuk a bankunktól

Ezt várjuk a bankunktól 

Személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat várnak a bankoktól az ügyfelek. Olyannyira, hogy a Cisco felmérésében megkérdezettek 26 százaléka otthagyná jelenlegi bankját, ha megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás. Ezzel párhuzamosan nő az igény a virtuális bankolási megoldásokra is. Nemrégiben Magyarországon is elindult az első videó és chat bankolási szolgáltatás.
Hitel, betét - Nem egyszerű a választás

Hitel, betét - Nem egyszerű a választás 

A hitelfelvétel kérdéskörében a legtudatosabb a lakosság a pénzügyeiben, de bőven vannak még fehér foltok az ismeretekben. Egy a Bankmonitor.hu által elvégzett tesz eredményei szerint ma Magyarországon két szituációban képes dönteni a lakosság: szabad-e hitelt felvenni, ha rendelkezünk megtakarítással, illetve forintban, vagy euróban érdemes lekötni pénzünket. Komoly problémát jelent viszont a többség számára az, ha különböző kamatozási típusok közül kell választani, vagy ha arról kell dönteni, hogy feltörje-e lekötött bankbetétjét.

Ezért vagyunk hűségesek 

Jó ár, jó minőségű, testreszabott szolgáltatások, korrekt kiszolgálás! A Deloitte friss felmérése szerint e tényezők még akkor is befolyásolják azt, hogy valaki hűséges marad-e bankjához, ha maguk az ügyfelek nem is mindig ismerik fel, hogy hatnak döntéseikre.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Új szolgáltatásokat vezet be az OTP: minden vállalati ügyfél érintett

Új szolgáltatásokat vezet be az OTP: minden vállalati ügyfél érintett 

Jön a Single Market a vállalatok számára is.
Mostantól a SZÉP Kártya használata olyan egyszerű, mint egy érintés

Mostantól a SZÉP Kártya használata olyan egyszerű, mint egy érintés 

Nincs több keresgélés a pénztárcában.
Hol húzódik a határ? Az AI és az ember szerepe a befektetési döntésekben

Hol húzódik a határ? Az AI és az ember szerepe a befektetési döntésekben 

Interjú a KBC Asset fióktelepének vezetőjével.

Pénzszerzés

Soha nem látott február vár a nyugdíjasokra

Soha nem látott február vár a nyugdíjasokra  

Februárban érkezik a 13. havi nyugdíj és a 14. havi nyugdíj első heti részlete.

Adózás

Jön a dupla családi adókedvezmény

Jön a dupla családi adókedvezmény 

A 2025 év eleji összeghez képest jövőre megduplázódik a családi kedvezményként igénybe vehető összeg.

Jogi kisokos

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon 

Huszonegy embert gyanúsítanak azzal, hogy törvényes örökös nélkül elhunytak hagyatékát megszerezték.

Klímablog

Hamarosan idul a karácsonyi palackinvázió

Hamarosan idul a karácsonyi palackinvázió 

A MOHU idén is megnövelt kapacitással készül a karácsonyi és az év végi időszakra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo