Mi kell a cégnek, ha a bankol?

Míg a bankválasztásnál az ügyintézés gyorsasága és a rugalmasság a fő szempont, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már a pénzügyi paraméterek a leginkább meghatározók a nagyvállalatok számára – derül ki a K&H nagyvállalati monitor kutatásából.

A gyors ügyintézés és a rugalmasság a két legfontosabb szempont a nagyvállalatok bankválasztásánál, míg a harmadik legnagyobb befolyással bíró tényezőként egyforma súllyal a megbízhatóságot, valamint a jó árakat és kondíciókat jelölte meg a K&H nagyvállalati monitor kutatás során megkérdezett 550 nagyvállalati vezető. „Míg a bankkal szemben támasztott követelményeknél elsősorban az ügyintézés, valamint a biztos banki háttér játsszák a kulcsszerepet, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már döntő szerepe van az ártényezőknek, pénzügyi kondícióknak” – mondta el Huszár Róbert, a K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője.

A bizalomnak és az elkötelezettségnek különösen nagy szerepe van a nagyvállalatok esetében, hiszen minden harmadik cég a már meglévő banki kapcsolatait használja, és csak kevesebb, mint harmadukra jellemző, hogy maguktól másik bankot keresnek. Kivétel ez alól csupán a mezőgazdasági cégek, akik közül az átlagnál jóval többen (41,8%) keresnek maguknak saját bankot.

A személyes kapcsolat fontosságát mutatja, hogy a vállalati ügyfelek 85 százaléka saját kijelölt kapcsolattartóval, míg 8 százalékuk egy állandó fiókmunkatárssal, 5 százalékuk pedig a helyi fiókvezetővel intézi banki ügyeit. A nagyvállalatok csupán 2 százaléka jelezte, hogy teljesen véletlenszerűen, az éppen helyszínen lévő banki ügyintézőn keresztül rendezi banki műveleteit. „Ez utóbbi, alkalmanként más-más ügyintézővel történő banki szolgáltatás igénybevétele egyáltalán nem jellemző a nagyvállalati ügyfélkörre, hiszen ezek a cégek nemcsak méretük, de tevékenységük miatt is olyan speciális tranzakciókat, banki szolgáltatásokat is igényelnek, mint például a cash-pool vagy a treasury szolgáltatások, amelyeket a lakossági illetve kkv ügyfelek nem vesznek igénybe” – magyarázta a pénzügyi szakember.

K&H nagyvállalati monitor

A GfK által végzett kutatás 550, két milliárd nettó éves árbevétel fölötti cég pénzügyi és banki szolgáltatásokra vonatkozó szokásait méri föl negyedévente. A megkérdezés telefonon történik, a megkérdezettek a cég pénzügyi és banki szolgáltatásairól döntő vezetői. A legutóbbi megkérdezés 2012. szeptember 3. és október 9. között történt.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo