Mi kell a cégnek, ha a bankol?

Míg a bankválasztásnál az ügyintézés gyorsasága és a rugalmasság a fő szempont, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már a pénzügyi paraméterek a leginkább meghatározók a nagyvállalatok számára – derül ki a K&H nagyvállalati monitor kutatásából.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gyors ügyintézés és a rugalmasság a két legfontosabb szempont a nagyvállalatok bankválasztásánál, míg a harmadik legnagyobb befolyással bíró tényezőként egyforma súllyal a megbízhatóságot, valamint a jó árakat és kondíciókat jelölte meg a K&H nagyvállalati monitor kutatás során megkérdezett 550 nagyvállalati vezető. „Míg a bankkal szemben támasztott követelményeknél elsősorban az ügyintézés, valamint a biztos banki háttér játsszák a kulcsszerepet, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már döntő szerepe van az ártényezőknek, pénzügyi kondícióknak” – mondta el Huszár Róbert, a K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője.

A bizalomnak és az elkötelezettségnek különösen nagy szerepe van a nagyvállalatok esetében, hiszen minden harmadik cég a már meglévő banki kapcsolatait használja, és csak kevesebb, mint harmadukra jellemző, hogy maguktól másik bankot keresnek. Kivétel ez alól csupán a mezőgazdasági cégek, akik közül az átlagnál jóval többen (41,8%) keresnek maguknak saját bankot.

A személyes kapcsolat fontosságát mutatja, hogy a vállalati ügyfelek 85 százaléka saját kijelölt kapcsolattartóval, míg 8 százalékuk egy állandó fiókmunkatárssal, 5 százalékuk pedig a helyi fiókvezetővel intézi banki ügyeit. A nagyvállalatok csupán 2 százaléka jelezte, hogy teljesen véletlenszerűen, az éppen helyszínen lévő banki ügyintézőn keresztül rendezi banki műveleteit. „Ez utóbbi, alkalmanként más-más ügyintézővel történő banki szolgáltatás igénybevétele egyáltalán nem jellemző a nagyvállalati ügyfélkörre, hiszen ezek a cégek nemcsak méretük, de tevékenységük miatt is olyan speciális tranzakciókat, banki szolgáltatásokat is igényelnek, mint például a cash-pool vagy a treasury szolgáltatások, amelyeket a lakossági illetve kkv ügyfelek nem vesznek igénybe” – magyarázta a pénzügyi szakember.

K&H nagyvállalati monitor

A GfK által végzett kutatás 550, két milliárd nettó éves árbevétel fölötti cég pénzügyi és banki szolgáltatásokra vonatkozó szokásait méri föl negyedévente. A megkérdezés telefonon történik, a megkérdezettek a cég pénzügyi és banki szolgáltatásairól döntő vezetői. A legutóbbi megkérdezés 2012. szeptember 3. és október 9. között történt.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo