Mi kell a cégnek, ha a bankol?

Míg a bankválasztásnál az ügyintézés gyorsasága és a rugalmasság a fő szempont, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már a pénzügyi paraméterek a leginkább meghatározók a nagyvállalatok számára – derül ki a K&H nagyvállalati monitor kutatásából.

A gyors ügyintézés és a rugalmasság a két legfontosabb szempont a nagyvállalatok bankválasztásánál, míg a harmadik legnagyobb befolyással bíró tényezőként egyforma súllyal a megbízhatóságot, valamint a jó árakat és kondíciókat jelölte meg a K&H nagyvállalati monitor kutatás során megkérdezett 550 nagyvállalati vezető. „Míg a bankkal szemben támasztott követelményeknél elsősorban az ügyintézés, valamint a biztos banki háttér játsszák a kulcsszerepet, addig az egyes banki termékek kiválasztásánál már döntő szerepe van az ártényezőknek, pénzügyi kondícióknak” – mondta el Huszár Róbert, a K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője.

A bizalomnak és az elkötelezettségnek különösen nagy szerepe van a nagyvállalatok esetében, hiszen minden harmadik cég a már meglévő banki kapcsolatait használja, és csak kevesebb, mint harmadukra jellemző, hogy maguktól másik bankot keresnek. Kivétel ez alól csupán a mezőgazdasági cégek, akik közül az átlagnál jóval többen (41,8%) keresnek maguknak saját bankot.

A személyes kapcsolat fontosságát mutatja, hogy a vállalati ügyfelek 85 százaléka saját kijelölt kapcsolattartóval, míg 8 százalékuk egy állandó fiókmunkatárssal, 5 százalékuk pedig a helyi fiókvezetővel intézi banki ügyeit. A nagyvállalatok csupán 2 százaléka jelezte, hogy teljesen véletlenszerűen, az éppen helyszínen lévő banki ügyintézőn keresztül rendezi banki műveleteit. „Ez utóbbi, alkalmanként más-más ügyintézővel történő banki szolgáltatás igénybevétele egyáltalán nem jellemző a nagyvállalati ügyfélkörre, hiszen ezek a cégek nemcsak méretük, de tevékenységük miatt is olyan speciális tranzakciókat, banki szolgáltatásokat is igényelnek, mint például a cash-pool vagy a treasury szolgáltatások, amelyeket a lakossági illetve kkv ügyfelek nem vesznek igénybe” – magyarázta a pénzügyi szakember.

K&H nagyvállalati monitor

A GfK által végzett kutatás 550, két milliárd nettó éves árbevétel fölötti cég pénzügyi és banki szolgáltatásokra vonatkozó szokásait méri föl negyedévente. A megkérdezés telefonon történik, a megkérdezettek a cég pénzügyi és banki szolgáltatásairól döntő vezetői. A legutóbbi megkérdezés 2012. szeptember 3. és október 9. között történt.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo