A vállalkozások jelentős hányada ma már rendelkezik internetbanki hozzáféréssel. Ennek használatában - elvben - nem jelent érdemi különbséget az, hogy az irodából vagy egy szállodai szobából indítja el megbízásait a vállalkozó. A kis- és középvállalkozások azonban az elérhető szolgáltatásoknak csupán a töredékét használják, ami az otthoni környezetben elegendő lehet - ha mégsem, bármikor be lehet menni a bankfiókba -, több száz kilométer távolságból viszont már kevésnek bizonyulhat.
A neten szinte bármilyen pénzügyi művelet lebonyolítható, feltéve, ha a szolgáltatáscsomagunkban ezek az elemek megtalálhatók. Indulás előtt érdemes tehát végiggondolni azokat az eshetőségeket, amelyekre fel kell készülni, s ezzel párhuzamosan át kell tekinteni, hogy ezek elérése a meglévő szerződés keretében biztosítható-e. Ha nem, érdemes a csomagot bővíteni, ha viszont igen, lehet nyugodtan csomagolni. Útközben már „csak" a biztonsági előírások betartása a feladat (lásd az erről szóló keretes írásunkat), nem lehet ugyanis elégszer hangsúlyozni, hogy a kényelmes megoldások terjedésével párhuzamosan rohamosan nő a visszaélések száma is a világban. Mindez idegen környezetben még hangsúlyosabbá válik.
Az optimális az, ha saját eszközt viszünk magunkkal, mert az idegen - különösen a nyilvános helyeken elérhető - számítógépek használata fokozottan veszélyes. Persze vannak egyszerűbb helyzetek, amelyek esetén ma már egy mobiltelefon is elegendő lehet. Az internetbankon keresztül elérhető funkciók ugyanis megfelelő mobil eszközökön általában működnek, s már Magyarországon is több bank rendelkezik olyan honlappal és internetbanki szolgáltatással is, amely kifejezetten kis képernyőre optimalizáltan, szűkebb funkcionalitással jelenik meg, így telefonon is kényelmesen és egyszerűen használható. Megjelentek továbbá a letölthető alkalmazások az egyes készülékekre, operációs rendszerekre.
Az internetes bankolás terjedését a pénzintézetek - a bankfiókból indítható tranzakciókhoz képest - jellemzően kedvező díjszabással is támogatják, tehát a megoldás általában költségtakarékosságra, de legalábbis a kiadások optimalizálására ad lehetőséget. Az ezekhez kapcsolódó mobil szolgáltatások igénybevétele pedig az internetbanki költségekhez képest általában nem jelentenek pluszkiadást, hiszen ugyanazt a felületet vagy funkcionalitást egy másik eszközön érhetik el a számlatulajdonosok. Kivételt képeznek ez alól az SMS alapú mobilbanki tranzakciók, ahol a bank által meghatározott SMS-díjat meg kell fizetni.
A neten szinte minden
A neten ma már nem csak utalni, egyenleget lekérdezni lehet. A rendszerek - azon túl, hogy kezelik a számlákat, értelmezik a többes aláírást, lehetővé teszik a különböző tranzakciókhoz limitek társítását - olyan megoldásokat is kínálnak például, amelyek segítségével a munkatársak által az online felületen előkészített utalásokat távolról is engedélyezheti a tulajdonos az aláírásával. A pénzforgalmi szolgáltatások mellett lehetőség van értékpapír-tranzakciók lebonyolítására, és már kisebb vállalkozásoknak szintén elérhetők devizapiaci szolgáltatások is ezen a csatornán.