Banki szolgáltatások cikkek
Akár hatszoros különbségek a diákszámláknál
A felsőoktatásba tartó diákoknak direkt nekik kifejlesztett folyószámla-csomagokkal és bankkártyákkal készülnek a bankok, azonban ezek költségeiben akár ötszörös, hatszoros különbségek is lehetnek - derül ki a banki ajánlatok összehasonlításával foglalkozó BankRáció.hu legfrissebb elemzéséből.
Rugalmasabb és csábítóbb irányba mennek a bankok
Nem csak a szabályozási változások miatt kell alakítani a stratégiájukon a bankoknak. Az új versenytársak, a fintech cégek megjelenésével már most látszik, hogy a céges pénzügyi szolgáltatások színesebbé, vonzóbbá, rugalmasabbá válnak – véli a Bankráció.hu szakértője.
Virtuális pénz és robottanácsadók a jövő bankjában
Elemzők szerint a pénzügyi szektor átalakulása a 70-es évek óta, amikor elkezdtek megjelenni a bankautomaták és elterjedni a hitelkártyák, nem volt ilyen radikális és gyors, mint most. A startupoknak és a hagyományos bankoknak együtt kell működniük az új bankolási platformok létrehozásában.
A banknak se adjuk meg a PIN-kódot!
A számlavezető hitelintézetek soha nem kérik el ügyfeleiktől az elektronikus banki ügyintézéshez szükséges egyedi azonosítókat (pl. a PIN-kódot) telefonon, SMS-üzenetben vagy e-mailben. Az ilyen megkeresések mögött mindig csalók állnak – figyelmeztet a Magyar Nemzeti Bank.
Gyorsabban megjön a fizetés
Tovább gyorsult a belföldi átutalások lebonyolítása, mivel elindult a bankok közötti átutalások napi 10-szeri feldolgozása a Giro Zrt.-ben hétfőn, amellyel átlagosan 1 óra alatt jutnak el a címzettekhez a napközben benyújtott átutalások - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a tulajdonában álló Giro Zrt.
Egy óra alatt mennek majd az utalások szeptembertől
Szeptembertől a jelenlegi, valamivel több mint két óráról egy órára rövidül a banki átutalások ideje, és az eddigi öt elszámolási ciklus helyett tíz lesz naponta - nyilatkozta fel Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi infrastruktúrák igazgatója.
10 meghökkentő tény, amit nem tudott a szegénységről
Az Occupy Wall Street mozgalom sokat beszélt a társadalom 1 százalékáról, mely több javat birtokol, mint a lakosság alsó 90 százaléka együttvéve. Összeszedtünk néhány adatot a szegénység és a vagyoni különbségek mértékéről, melyek nagy akadályai egy fenntarthatóbb világ létrejöttének.
Nálunk nem igaz, hogy a szomszéd bankja zöldebb
Bíznak a magyar ügyfelek saját bankjaikban, kétharmaduk ajánlaná is pénzintézetét másoknak. A teljes bankszektor megítélése is stabilizálódott az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az EY legfrissebb nemzetközi iparági felmeréséből.
Így büntetnek minket a bankok az ingyenes készpénzfelvétel miatt
Az első banki reakció az ingyenes készpénzfelvételre a várakozások szerint alakult: az ominózus bank az egyéb költségtételeken annyit emelt, amivel kompenzálta a készpénzfelvétel(ek)ből származó kieső bevételt.
Drágán jutunk a pénzünkhöz? Akkor kevesebbet bankolunk!
Bár az ügyfelek többsége tisztában van a tranzakciók után felszámolt illeték bevezetésének tényével, az illeték konkrét mértékét kevesen ismerik. A lakosság elsősorban a kártyás tranzakciók számának, arányának csökkentésével reagált a díjak emelkedésére.
Általában elégedettek vagyunk a bankokkal
A magyarok többsége elégedett a hazai bankok által nyújtott szolgáltatásokkal és nagy részük lényegesen kiegyensúlyozottabb kapcsolatot tartana egészségesnek a bankok és az ország vezetése között.
Nem az olcsóság, hanem az ár-érték arány dönt a bankválasztásnál
Egyre tudatosabbak a magyarországi mikro- és kisvállalkozások banki kapcsolataikban: míg korábban a minél alacsonyabb költség volt az elsődleges, sőt szinte kizárólagos szempont, mára a banki kapcsolattartó felkészültsége jóval fontosabbá vált.
Még van mit tenniük a bankoknak
Elégedettek a bankok szolgáltatásaival a világ vezető vállalatainak pénzügyi döntéshozói, az információhiány miatt azonban többségük bizonytalan a pénzintézetek stabilitásával és kockázatmenedzsmentjével kapcsolatban – derül ki az Ernst & Young legfrissebb iparági felméréséből, a Sikeres vállalati finanszírozás – Fókusz az alapokon című jelentésből.
Csökkent a gépkocsi-márkaszervizek forgalma
Csökkent a forgalom a magyarországi személygépkocsi-márkakereskedések szervizeiben az utóbbi hónapokban, egyes márkakereskedések 20-30 százalékos visszaesést is tapasztaltak. A visszaesés legfőbb oka az újautó-értékesítések csökkenése: az idén is mindössze mintegy 58 ezer új személygépkocsi és 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, holott a válság előtti években még évi 200 ezer új autóra rendezkedett be a kereskedelmi és szervizhálózat.
Elhúz a jövőnk?
Megújult a Piac & Profit. A szeptemberi szám új rovatokkal és fiatalos külsővel jelentkezik. A lap – számos más érdekesség mellett – a következő témákkal foglalkozik:
Bankolni bárhonnan lehet
Nyaralás közben talán a legkisebb problémát a pénzügyek zavartalan lebonyolítása és nyomon követése jelenti, hiszen ez az internetbankok térnyerésével gyakorlatilag tértől és időtől függetlenné vált. Ráadásul a mobil eszközök segítségével - kis túlzással - a „zsebben is elfér már egy bankfiók".
Ezt várjuk a bankunktól
Személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat várnak a bankoktól az ügyfelek. Olyannyira, hogy a Cisco felmérésében megkérdezettek 26 százaléka otthagyná jelenlegi bankját, ha megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás. Ezzel párhuzamosan nő az igény a virtuális bankolási megoldásokra is. Nemrégiben Magyarországon is elindult az első videó és chat bankolási szolgáltatás.
Felmérés banki szolgáltatásokról
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara online kérdőíves felmérést végez, hogy megismerje a vállalkozói igényeket szolgáltatásainak fejlesztésével kapcsolatban.
Hitel, betét - Nem egyszerű a választás
A hitelfelvétel kérdéskörében a legtudatosabb a lakosság a pénzügyeiben, de bőven vannak még fehér foltok az ismeretekben. Egy a Bankmonitor.hu által elvégzett tesz eredményei szerint ma Magyarországon két szituációban képes dönteni a lakosság: szabad-e hitelt felvenni, ha rendelkezünk megtakarítással, illetve forintban, vagy euróban érdemes lekötni pénzünket. Komoly problémát jelent viszont a többség számára az, ha különböző kamatozási típusok közül kell választani, vagy ha arról kell dönteni, hogy feltörje-e lekötött bankbetétjét.
Ezért vagyunk hűségesek
Jó ár, jó minőségű, testreszabott szolgáltatások, korrekt kiszolgálás! A Deloitte friss felmérése szerint e tényezők még akkor is befolyásolják azt, hogy valaki hűséges marad-e bankjához, ha maguk az ügyfelek nem is mindig ismerik fel, hogy hatnak döntéseikre.