Csökkent a gépkocsi-márkaszervizek forgalma

Csökkent a forgalom a magyarországi személygépkocsi-márkakereskedések szervizeiben az utóbbi hónapokban, egyes márkakereskedések 20-30 százalékos visszaesést is tapasztaltak. A visszaesés legfőbb oka az újautó-értékesítések csökkenése: az idén is mindössze mintegy 58 ezer új személygépkocsi és 12 ezer kishaszonjármű kerül forgalomba Magyarországon, holott a válság előtti években még évi 200 ezer új autóra rendezkedett be a kereskedelmi és szervizhálózat.

Az újautó-értékesítések 70 százaléka céges megrendelés, így a szervizek munkaidejének egyre nagyobb részét is a céges javítások töltik ki. Magyarországon az autókat  jellemzően átlagosan 3–5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig hordják márkaszervizbe. A válaszadók fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő letelte után az autósok legfeljebb 50 százaléka marad a márkaszervizek mellett, de sokan ezt 25 százaléknál is alacsonyabbra becsülték – derül ki a Magyar Gépjármű-importőrök Egyesülete (MGE) által készített felmérésből, amelyben 16 márka országos szervizhálózata vett részt.

A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg legtovább a prémium kategóriájú autók tulajdonosai tartanak ki a márkaszervizek mellett. A piaci tendenciák szerint a garancia leteltével legtöbben az illegális szektor irányába fordulnak – jelezte az MGE. A fő vonzerőt az jelenti, hogy a „feketeműhelyek" nagyrészt számla nélkül végzik a munkájukat, így a szerelések alkalmával megspórolható a 27 százalékos áfa. A gépkocsik tulajdonosai ezzel rövid távon nyerhetnek, de meghibásodás vagy baleset esetén számla híján nem tudják igazolni, hogy gépjárművük megfelelően karbantartott volt, és garanciájuk sincs az elvégzett munkákra – közölte az egyesület.

Emlékeztettek arra, hogy az MGE és az Autós Nagykoalíció kezdeményezése nyomán 2013. január 1-jétől a céges gépkocsik javítása esetében az áfa 50 százaléka visszaigényelhető, ez nagy lépés az autójavító ágazat „kifehérítése" felé.  Az elvándorlás megakadályozása, a márkaszervizek vonzóbbá tétele érdekében az importőrök egyre többen tesznek kifejezetten az idősebb autók javítására szóló kedvezményes ajánlatokat – jegyzik meg.

Az idén szeptemberben 3521 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 0,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az első kilenc hónapban 16,3 százalékkal 39 317-re nőtt az új autók száma – közölte a Datahouse autópiaci adatszolgáltató.

Mivel a cégesgépjármű-piac fokozottan Budapestre koncentrálódik, a vidéki márkakereskedők helyzete rendkívül nehéz, mert az általuk értékesített volumen nagyon alacsony, sok helyen a heti egy darabot sem éri el. Az MGE szerint a motorkerékpár-piac visszaesése az augusztusi minimális növekedés után ismét folytatódott. Éves összehasonlításban mintegy 8 százalék volt a szeptemberi csökkenés.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo