Nem az olcsóság, hanem az ár-érték arány dönt a bankválasztásnál

Egyre tudatosabbak a magyarországi mikro- és kisvállalkozások banki kapcsolataikban: míg korábban a minél alacsonyabb költség volt az elsődleges, sőt szinte kizárólagos szempont, mára a banki kapcsolattartó felkészültsége jóval fontosabbá vált.

Tudják, mire költsenek - Kép: SXC

A megkérdezett 500 mikro- és kisvállalkozás 52 százaléka a banki referens hozzáértését nevezte meg a bankválasztást leginkább meghatározó tényezőként, 37 százalék pedig a fiók távolságát említette az OTP Bank mikro- és kisvállalati üzletága, az OTP Business felmérésében. A költség súlya csökkent az utóbbi időben, a friss felmérésben a megkérdezett szervezetek 26 százaléka említette a költségeket, míg a negyedik helyen a rangsorban a termékek versenyképessége és testreszabottsága szerepel a bankválasztás szempontjai között, mintegy 20 százalékos említettséggel.

"A felmérés is jelzi, hogy a mikro- és kisvállalati kör bankokkal szembeni elvárásai folyamatosan növekednek" - mondta Csonka Tibor, az OTP Business üzletág ügyvezető igazgatója, aki szerint a mikro- és kisvállalkozások tulajdonosai, vezetői iparági, finanszírozási és üzletviteli szempontból egyaránt hozzáértő, releváns támogatást várnak a bankoktól.

Csonka Tibor felhívta a figyelmet arra, hogy a mikro- kisvállalkozások egyre inkább az ár-érték arányon keresztül vizsgálják a banki ajánlatokat, és nem feltétlenül csapnak le a legolcsóbbra, hajlandóak nagyobb költséget is elfogadni, amennyiben magasabb szintű és színvonalú szolgáltatást várhatnak cserébe. A felmérésből kiderült az is, hogy a mikro- és kisvállalkozások egyszerre igénylik a - bonyolultabb kérdések esetében - a hozzáértő személyes kiszolgálást, illetve a gyors, biztonságos és kényelmes elektronikus szolgáltatásokat.

Hogyan válasszunk vállalati hitelt?
A hitelezés helyzete az elmúlt hónapokban érdemben változott, s a közeljövő e trend folytatódását ígéri. Jól érzékelteti ezt a kereskedelmi bankok vállalkozóknak szóló kínálatának alakulása: nemcsak a kínált termékek száma nőtt, hanem azok sajátosságai is jobban igazodnak a vállalkozók igényeihez, egyszerűbb, jobban áttekinthető módozatok jelentek meg, csökkent az elbíráláshoz kapcsolódó adminisztráció.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo