Nem az olcsóság, hanem az ár-érték arány dönt a bankválasztásnál

Egyre tudatosabbak a magyarországi mikro- és kisvállalkozások banki kapcsolataikban: míg korábban a minél alacsonyabb költség volt az elsődleges, sőt szinte kizárólagos szempont, mára a banki kapcsolattartó felkészültsége jóval fontosabbá vált.

Tudják, mire költsenek - Kép: SXC

A megkérdezett 500 mikro- és kisvállalkozás 52 százaléka a banki referens hozzáértését nevezte meg a bankválasztást leginkább meghatározó tényezőként, 37 százalék pedig a fiók távolságát említette az OTP Bank mikro- és kisvállalati üzletága, az OTP Business felmérésében. A költség súlya csökkent az utóbbi időben, a friss felmérésben a megkérdezett szervezetek 26 százaléka említette a költségeket, míg a negyedik helyen a rangsorban a termékek versenyképessége és testreszabottsága szerepel a bankválasztás szempontjai között, mintegy 20 százalékos említettséggel.

"A felmérés is jelzi, hogy a mikro- és kisvállalati kör bankokkal szembeni elvárásai folyamatosan növekednek" - mondta Csonka Tibor, az OTP Business üzletág ügyvezető igazgatója, aki szerint a mikro- és kisvállalkozások tulajdonosai, vezetői iparági, finanszírozási és üzletviteli szempontból egyaránt hozzáértő, releváns támogatást várnak a bankoktól.

Csonka Tibor felhívta a figyelmet arra, hogy a mikro- kisvállalkozások egyre inkább az ár-érték arányon keresztül vizsgálják a banki ajánlatokat, és nem feltétlenül csapnak le a legolcsóbbra, hajlandóak nagyobb költséget is elfogadni, amennyiben magasabb szintű és színvonalú szolgáltatást várhatnak cserébe. A felmérésből kiderült az is, hogy a mikro- és kisvállalkozások egyszerre igénylik a - bonyolultabb kérdések esetében - a hozzáértő személyes kiszolgálást, illetve a gyors, biztonságos és kényelmes elektronikus szolgáltatásokat.

Hogyan válasszunk vállalati hitelt?
A hitelezés helyzete az elmúlt hónapokban érdemben változott, s a közeljövő e trend folytatódását ígéri. Jól érzékelteti ezt a kereskedelmi bankok vállalkozóknak szóló kínálatának alakulása: nemcsak a kínált termékek száma nőtt, hanem azok sajátosságai is jobban igazodnak a vállalkozók igényeihez, egyszerűbb, jobban áttekinthető módozatok jelentek meg, csökkent az elbíráláshoz kapcsolódó adminisztráció.

Véleményvezér

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.
A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo