A megkérdezett 500 mikro- és kisvállalkozás 52 százaléka a banki referens hozzáértését nevezte meg a bankválasztást leginkább meghatározó tényezőként, 37 százalék pedig a fiók távolságát említette az OTP Bank mikro- és kisvállalati üzletága, az OTP Business felmérésében. A költség súlya csökkent az utóbbi időben, a friss felmérésben a megkérdezett szervezetek 26 százaléka említette a költségeket, míg a negyedik helyen a rangsorban a termékek versenyképessége és testreszabottsága szerepel a bankválasztás szempontjai között, mintegy 20 százalékos említettséggel.
"A felmérés is jelzi, hogy a mikro- és kisvállalati kör bankokkal szembeni elvárásai folyamatosan növekednek" - mondta Csonka Tibor, az OTP Business üzletág ügyvezető igazgatója, aki szerint a mikro- és kisvállalkozások tulajdonosai, vezetői iparági, finanszírozási és üzletviteli szempontból egyaránt hozzáértő, releváns támogatást várnak a bankoktól.
Csonka Tibor felhívta a figyelmet arra, hogy a mikro- kisvállalkozások egyre inkább az ár-érték arányon keresztül vizsgálják a banki ajánlatokat, és nem feltétlenül csapnak le a legolcsóbbra, hajlandóak nagyobb költséget is elfogadni, amennyiben magasabb szintű és színvonalú szolgáltatást várhatnak cserébe. A felmérésből kiderült az is, hogy a mikro- és kisvállalkozások egyszerre igénylik a - bonyolultabb kérdések esetében - a hozzáértő személyes kiszolgálást, illetve a gyors, biztonságos és kényelmes elektronikus szolgáltatásokat.