Általában elégedettek vagyunk a bankokkal

A magyarok többsége elégedett a hazai bankok által nyújtott szolgáltatásokkal és nagy részük lényegesen kiegyensúlyozottabb kapcsolatot tartana egészségesnek a bankok és az ország vezetése között.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarok többsége elégedett a hazai bankok által nyújtott szolgáltatásokkal – derül ki a Bankmonitor.hu friss, a Trend International közreműködésével, 1000 fő megkérdezésével elkészített reprezentatív felméréséből, amely a lakosság pénzintézetekről kialakult véleményét vizsgálta. A válaszadók kétharmada szerint a pénzintézetek korrekt, többnyire jó színvonalú szolgáltatásokat nyújtanak, és csak minden harmadik válaszadó volt kritikus a bankokkal szemben.

Saját bankjukról többnyire jobb véleménnyel vannak a magyarok, mint általában véve a hazai pénzintézetekről: minden ötödik válaszadó teljes mértékben elégedett bankjával, és további 65 százalék nyilatkozott úgy, hogy „többnyire elégedett” a kapott szolgáltatásokkal kapcsolatban. Mindössze az emberek 13 százaléka állítja, hogy saját bankjával „többnyire elégedetlen”, és csupán 3 százaléka „teljesen elégedetlen”.

Forrás: Bankmonitor.hu

„Az elégedettséget mutatja, hogy a megkérdezettek 62 százaléka egyértelműen ajánlaná saját banki szolgáltatóját rokonainak, barátainak, azaz a hozzá legközelebb álló embereknek” – mutatott rá a felmérés további megállapítására Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője.

A korrekt bank jellemzői között első helyen az alacsony költségek felszámítása jelent meg a válaszokból, amelyet a biztonság és a kockázatokra, illetve költségekre vonatkozó tájékoztatás elvárása követett. A rugalmasság és a kínált pénzügyi termékek egyszerűsége a legkevésbé fontos jellemzők a válaszadók szerint.

Forrás: Bankmonitor.hu

A bankok által felszámított költségek a rendszerváltás óta feltehetően az elmúlt egy évben kapták a legnagyobb publicitást. A válaszadók többsége (60 százalék) a banki költségeket nem tartja túlságosan magasnak: 6 százalék kifejezetten olcsónak ítéli saját bankját, 20 százalék szerint inkább olcsó, további 34 százalék szerint „többnyire elfogadható” a költségek szintje. Saját banki szolgáltatójának költségeiről 24 százalék gondolja azt, hogy túlzott, és 15 százalék ítéli drágának.

Forrás: Bankmonitor.hu

A kutatás második része azt vizsgálta, hogy hogyan értékeli a lakosság a bankok gazdaságban betöltött szerepét. A megkérdezettek többsége a pénzintézetekre a gazdasági élet szerves részeként tekint, közel 70 százalékuk úgy gondolja, hogy a bankok tevékenysége elengedhetetlen a modern gazdaság és társadalom működéséhez. Hasonlóan vélekednek a hitelezés fontosságáról is,

Minden második válaszadó szerint gazdasági növekedés elképzelhetetlen a hitelezés beindulása nélkül.
A bankszektor és a kormányzat közötti, nagy publicitást kapó, helyenként jelentős nézetkülönbségekre rámutató viták, egyeztetések tükrében napjaink kifejezetten releváns kérdése egy felmérésben, hogyan ítéli meg az átlagember az ország vezetése és a bankok közötti viszonyt. A válaszadók 62 százaléka úgy vélekedik a bankok és a kormányzat viszonyáról, hogy „egészségtelen, sokkal kiegyensúlyozottabb kapcsolatra lenne szükség”. A megkérdezettek 37 százaléka gondolja úgy, hogy „vannak vitás kérdések, de a viták normál keretben folynak”. Mindössze 1 százalék foglalta el a „kiegyensúlyozott a kapcsolat” álláspontot.

„A kutatás kitért arra, vajon polarizált-e a társadalom megítélése ebben a vonatkozásban; a hiteltörlesztési problémákkal bírók csoportja másként ítéli-e meg az ország vezetése és a bankszektor közötti kapcsolatot, mint az átlag. A felmérés egyik legmeglepőbb eredménye, hogy nem; a fizetési nehézségekkel bírók 63 százaléka is kiegyensúlyozottabb kapcsolatot tartana szükségesnek” – értékelte a kutatást Sándorfi Balázs.

Adómentes kompenzációt a tranzakciós költségekre!
Az augusztus elsejétől megemelt tranzakciós illeték miatt jelentősen megnövekedtek a banki költségek. A legdrágább a készpénzfelvétel, de sokat kell fizetni az utalásért is. Augusztus elsejétől az eddigi 6000 forintos felső korlát eltörlésével 6 ezrelékre nőtt a készpénzfelvétel pénzügyi tranzakciós illetéke. A vegyipari szakszervezet (VDSZ) azt javasolja, járulékmentesen fizethessenek a cégek dolgozóiknak olyan kompenzációt, amellyel átvállalhatnák a folyószámlákra utalt bérek felvételének költségét. További részleteket erre talál.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo