A megkérdezett pénzügyi vezetők 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vállalati ügyfélként általánosan elégedett a bankjaik nyújtotta teljesítménnyel. Ugyanakkor többségük úgy érzi, hogy egyes kulcsfontosságú területeken a pénzintézeteknek többet kell tenniük, hogy jobban megfeleljenek az elvárásoknak – derül ki az Ernst & Young legfrissebb iparági felméréséből, a Sikeres vállalati finanszírozás – Fókusz az alapokon című jelentésből
„A felmérés azt mutatja, hogy a legnagyobb eltérés az ügyfelek elvárásai és a bankok tényleges teljesítménye között a stabilitás és a transzparencia terén figyelhető meg. A válság hatására ma már a vállalati vezetők minden korábbinál jobban odafigyelnek arra, hogy választott bankjuk mennyire stabil, így a pénzintézeteknek átláthatóbbá kell tenniük működésüket, hogy megfeleljenek meglévő ügyfeleik elvárásainak és újakat tudjanak megszólítani” – mondta Seregdy Tamás, az Ernst & Young Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója.
A felmérésből egyértelműen kitűnik, hogy új korszak kezdődött a bankszektorban, az ügyfelek új szemléletmódot várnak el a bankjuktól. Az új korszakban a vállalati vezetők azt várják el a pénzintézetüktől, hogy azok együtt gondolkozzanak az üzletmenetről és az egyedi elvárásoknak megfelelő pénzügyi hátteret biztosítsanak – tette hozzáa szakértő.
A minőség és a stabilitás a legfontosabb
A pénzügyi vezetők döntő többsége, 89 százaléka számára a szolgáltatás minősége a legfontosabb a banki kapcsolataikban. Ezt követi a termékek minősége, majd a stabilitás. Amíg a minőség tekintetében a többség szerint megfelelnek az elvárásoknak a pénzintézetek, addig a stabilitás szempontjából kételyeket fogalmaztak meg a válaszadók. A vállalati vezetők mindössze 43 százaléka volt teljesen bizonyos abban, hogy bankjuk stabilan és az adott cég kockázati kritériumainak megfelelően működik – derül ki a felméréséből.
Kevés információt osztanak meg a bankok
A megkérdezettek szerint az ötödik legfontosabb szempont a versenyképes ár, 69 százalékuk mondta azt, hogy ez a tényező meghatározó szerepet játszik a bankjukkal folytatott kapcsolatban. Az árazási struktúrában való rugalmasságot pedig 44 százalékuk tartotta fontosnak.
A felméréséből az is kiderül, hogy a pénzügyi vezetők többsége alapvetően elégedett a banki szolgáltatások és termékek áraival, azonban sokan kifogásolták, hogy ugyanaz a pénzintézet eltérő árakat alkalmaz a különböző régiókban.
Innováció és technológia a top 10-ben
A válaszadók a legfontosabb szempontok közé sorolták bankjuk technológiai fejlettségét, valamint a termékek és szolgáltatások innovációját. Döntő többségük számára pedig kifejezetten fontosak a speciálisan az adott vállalat számára kialakított ajánlatok is. A fontossági lista kilencedik helyén a meghatározó globális pénzintézetek nyújtotta előnyök, tizediken az adott bank kulcsfontosságú piacokon történő jelenléte szerepel.