Ezt várjuk a bankunktól

Személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat várnak a bankoktól az ügyfelek. Olyannyira, hogy a Cisco felmérésében megkérdezettek 26 százaléka otthagyná jelenlegi bankját, ha megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás. Ezzel párhuzamosan nő az igény a virtuális bankolási megoldásokra is. Nemrégiben Magyarországon is elindult az első videó és chat bankolási szolgáltatás.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az emberek többsége azt szeretné, ha a banki tanácsadás és a szolgáltatások virtuális csatornákon – mobil, online, videokonferencia, közösségi média stb. –, és személyesen a bankfiókokban egyaránt elérhetők lennének, így mindenki a számára legkényelmesebben elérhető megoldást venné igénybe, személyre szabott módon. A Cisco felmérésében az 5 300 válaszadó válaszaiból egyértelműen az derült ki, hogy – a virtuális bankolás népszerűsége ellenére az ügyfelek kimondottan igénylik a személyes, szakértői tanácsadást a legkülönfélébb szakterületekre vonatkozóan.

A válaszadók preferenciái csatornánként és régiónként is eltéréseket mutatnak. A fejlett országokban élők 78 százaléka, a fejlődő országokban élők 72 százaléka preferálja a webes banki alkalmazásokat a számlák kifizetéséhez, bankszámla-ügyintézéshez, egyenleg-lekérdezéshez és egyéb banki tranzakciókhoz.
A fejlett piaci ügyfelek 13 százaléka, a fejlődő piaci ügyfelek 18 százaléka preferálja a mobiltelefonos alkalmazások használatát valós idejű költségkövetésre, személyes pénzügyek intézésére és a kifizetések végrehajtására.

A fejlett piaci válaszadók 23 százaléka, a fejlődő piaci válaszadók 43 százaléka részesíti előnyben videokapcsolat alkalmazását a tanácsadás minőségének javítása érdekében olyan helyzetekben, amikor egyébként problematikus a szakmailag jól felkészült szakember helybeni elérése.
A fejlett piaci ügyfelek mindössze 1 százaléka, a fejlődő piaci ügyfelek 8 százaléka jelezte, hogy a közösségi médiát preferálja banki tranzakciók végrehajtásához.

A Cisco Omnichannel kutatás legfontosabb megállapításai
A megkérdezett ügyfelek általában elutasítják a nagymértékben automatizált, minimális személyes kapcsolatot kínáló fiókok gondolatát.
A megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy otthagyná jelenlegi bankját, ha a fiókban megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás.
A felmérésben szereplő országokban az ügyfelek 65 százaléka (a fejlett országokban 56 százalék, a fejlődő országokban 81százalék az arány) üdvözölné az olyan bankfiókokat, ahol a pénzügyi és tanácsadási (pénzügyi ismeretek, jogi, számviteli, adóügyi és biztosítási) szolgáltatások bővített körét kínálnák.
Az ügyfelek szeretnék kihasználni az összes rendelkezésre álló lehetőséget mind a fizikai, mind a virtuális csatornákon keresztül. A virtuális csatornák gyakori felhasználói a bankfiókokba is gyakrabban látogatnak el: 30 százalékuk gyakran, legalább havonta kétszer felkeresi pénzintézetét.

Chatbank az irodában

Számos bank szeretne a teljes csatornaspektrumot átfogó banki stratégiát kialakítani és ezt az ügyfelek igényei alapján optimalizálni, állítja a Cisco az említett kutatásra hivatkozva. Magyarországon elsőként a Gránit Bank indította el chat, illetve videó szolgáltatását, amely keretében a lakossági, illetve a kis-és középvállalati ügyfelek otthonról vagy az irodájukból intézhetik a pénzügyeiket. Az ügyfelek interneten keresztül tarthatják a kapcsolatot a bankkal, azaz érdeklődéshez, tanácsadáshoz és bizonyos tranzakciókhoz – többek között számlainformációt lehet kérni, forint vagy devizaátutalást indítani, csekket befizetni, betétet lekötni vagy épp feltörni, valamint banki dokumentumokat letölteni – nem kell bemenniük a fiókba, mégis „személyesen” bankolhatnak.

Ehhez mindössze internetelérésre, webkamerára, és egy mikrofonnal ellátott számítógépre van szükség. A beszélgetés lehallgatása vagy a manipuláció kizárt, hangzott el az új szolgáltatást bemutató tájékoztatón. A biztonságról a felhasználónév és a jelszó gondoskodik. Európában azok a pénzintézetek működnek jól, amelyek szolgáltatásaikat nagyobb részben elektronikusan intézik – állította Hegedüs Éva, a Gránit Bank alelnök-vezérigazgatója. Szerinte a magyar bankpiacon 7-10 év múlva érhetik el az itteni bankok a Nyugat-Európára jellemző internetes bankolás szintjét.

Virtuális szakértők

A Cisco Omnichannel Study olyan ajánlásokat is megfogalmaz, amelyek révén a bankok fokozhatják az ügyfél-elégedettséget, és ezzel az üzleti eredményességet. A nyolc országban – Kanada, Franciaország, Németország, USA, Nagy-Britannia, Brazília, Kína, Mexikó – készült kutatás számos olyan innovatív banki koncepció tesztelésére is kiterjedt, amelyek például a fiók-modellen belüli alternatívákra fókuszálnak vagy éppen a virtuális ügyfélszolgálati modellekhez nyújtanak támpontokat.

Ugyanakkor a bankok nyilvánvalóan nem tudnak minden egyes bankfiókban valamennyi szakterületre szakértőket alkalmazni. Erre a problémára adhat választ a nagy felbontású videokapcsolaton keresztüli valós idejű bankolás, amely virtuálisan valósítja meg a személyes találkozást az ügyfelek és a speciális hitelezési, vagyonkezelési vagy egyéb pénzügyi területen szakértelemmel bíró tanácsadók között. Cisco által kifejlesztett megoldással például a bankok bármely bankfiókban, vagy otthonról elérhetővé tehetik legjobb pénzügyi tanácsadóikat, akik már a legelső kapcsolatfelvételkor képesek az ügyfelek által kívánt személyre szabott tanácsokat adni és egyben üzletet kötni.

Biztonsági aggályok
Az ügyfelek személyes adatok védelmével kapcsolatos aggályai lassítják a párhuzamos csatornákon folyó, átfogó banki tevékenység gyors elterjedését. Mind a fejlett (65 százalék), mind a fejlődő (53 százalék) országok válaszadói komolyan aggódnak a személyes adatok biztonsága és az adatlopás miatt. Az ügyfelek 42 százaléka a bankokat tartja a digitális információk legmegbízhatóbb őrének; ezzel a bankok megelőzik a kormányzatokat (19 százalék), a telekommunikációs cégeket (6 százalék) és a közösségi hálókat (4 százalék). A válaszadók 29 százalék a semmilyen ajánlatért nem lenne hajlandó teljes hozzáférést engedélyezni személyes adataihoz. Saját elhatározásuk alapján (opt-in formájában) azonban hajlandók információkat megosztani.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo