Bankfiókba Budapesten járnak a leggyakrabban, az évi átlag 12 alkalom a duplája a vidéki értékeknek – derült ki a K&H felméréséből. A bankba járást a személyes jövedelem is befolyásolja, illetve gyakrabban látogatják a bankot azok, akik a leginkább tudatos, azaz hó eleji megtakarítók. Érdekes módon a netbank használók nem látogatják ritkábban a bankfiókot, mint a netbankot nem használók (a konkrét látogatási gyakoriság ráadásul náluk kicsit még magasabb is). Az éves átlag 8 fióklátogatás a 19-29 évesek körében.
A bankfiókba járás leggyakoribb okaként az ATM-es készpénzfelvételt jelölték meg a megkérdezettek, miközben ehhez nem szükséges banki alkalmazottal találkozniuk. Az 500 válaszadó 15 százaléka legtöbbször pénzt fizet be személyesen, 5-7%-a pedig szerződést ír alá vagy pénzügyi tanácsot kér. A pénztári készpénzfelvételt és a befizetést is gyakrabban említették a nők, ahogy ők járnak többet azért is bankfiókba, hogy személyesen kérjenek pénzügyi tanácsot az ügyintézőktől. A férfiak jobban szeretik önállóan, az interneten intézni pénzügyeiket. A netbank használók 19%-a preferálja ugyanakkor a személyes ügyintézést.
A netbankot használók szerint az internetes ügyintézés kényelmes, gyors és bármikor elérhető, ezért választják ezt a bankolási formát. Azok, akik inkább szeretik személyesen, a bankfiókban intézni pénzügyeiket indokként azt hozták fel, hogy így az ügyintézőtől bármikor kérhetnek tanácsot, illetve részletesebb magyarázatot kaphatnak egy-egy ügylet esetében. A 26 évnél fiatalabbak gyakrabban említették, mint a 26-29 évesek, hogy félnek attól, hogy valamit rosszul csinálnak a netbankban (45%), és ez főleg a vidéki válaszadókra igaz. Minél ritkábban jár valaki bankfiókba, annál fontosabb számára az érthető szóbeli magyarázat - mert a magyarok többsége csak tévelyeg a pénzügyi dzsungelben.
„A mostani adatainkat támasztja alá a K&H hitel refinanszírozással kapcsolatos felmérése is, mely szerint a lakosság nagy része nem foglalkozik pénzügyi kérdésekkel, például a hitelkamatok alakulásával, maximum akkor, amikor épp hitelre van szüksége. Mivel egy-egy ügylet során sok kérdés merül fel, a banki ügyintézőtől szeretnek az ügyfelek a leginkább kérdezősködni a lehetőségek felől, és ha egy termék mellett döntöttek, később nem szívesen váltanak. Pedig a pénzügyeink folyamatos nyomon követése, karbantartása ugyanúgy elengedhetetlen, mint ahogy a gépkocsinkat is el kell vinni rendszeresen szervizbe” – mondta dr. Bába Ágnes, a K&H lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.