Mást várnak a bankoktól a fiatalok

A 18-24 éves fiatalok több szempontból mást várnak egy banktól, mint az idősebb generációk – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból. Sokan közülük most választhatnak maguknak bankot: hamarosan kihirdetik a felvételi ponthatárokat, és a bankszámlával még nem rendelkező felsőoktatásba bejutott hallgatók számára eljöhet a számlanyitás ideje.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Július 26-án teszik közzé a felsőoktatási felvételi ponthatárokat az egyetemek és főiskolák, a tanulmányok megkezdése előtti felkészülésnek pedig sok esetben része az új bankszámla nyitása is. Erre szükség lehet ahhoz, hogy a diák maga tudja fizetni egyetemi vagy éppen kollégiumi költségeit, az albérlet díját, illetve annak közüzemi számláit, de ha például a szülők más városban laknak, akkor vészhelyzet esetén jól jön, ha néhány órán belül tudnak pénzt utalni a gyereknek.

Kép:Fotolia

A CIB Bank megbízásából a közelmúltban készített, reprezentatív kutatás szerint a 18-24 éves korosztály sok szempontból mást vár el a pénzügyi szolgáltatóktól, mint általában a felnőtt lakosság. A felmérésből kiderült, hogy az okostelefonos applikációt a teljes lakosság nagyjából egyharmada tartja fontos követelménynek a bankjával kapcsolatban, miközben a 18-24 éveseknél jóval magasabb, 45 százalékos ez az arány. Ez nem meglepő, hiszen a kutatás szerint ennek a generációnak 93 százaléka szokott mobileszközön internetezni, míg a teljes lakosság körében ez az arány 77 százalék. A 18-24 évesek 90 százalékának van okostelefonja, 87 százalékuk pedig szokott applikációkat letölteni rá. Azok, akik már rendelkeznek bankkapcsolattal, a pénzintézetük mobilalkalmazását is nagyobb arányban használják, mint a teljes lakosság: a 18-24 év közöttiek 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy letöltötte bankja applikációját, míg a teljes lakosság körében ez az arány 19 százalék. A banki mobilalkalmazást még nem használó fiatalok 60 százaléka azonban nyitott arra, hogy egy éven belül elkezdje használni az applikációt.

Távolról kell azonosítania minket a bankoknak
Az MNB új rendelete szerint személyes ügyintézés helyett például számítógép, okostelefon kamerája és mikrofonja révén − távolról is azonosíthatja magát egy ügyfél pénzügyi intézményénél. Emellett számos esetben – kiemelve a jelentős készpénzes tranzakciókat – szigorodnak az ügyfél-átvilágítás és az ehhez kapcsolódó monitoringtevékenység szabályai.
Az internetbank is népszerűbb a fiatalok körében: a megkérdezett 18-24 évesek 73 százaléka intézett banki ügyet az elmúlt egy évben ezen a csatornán, míg a teljes lakosságra nézve ez az arány kicsit alacsonyabb, 69 százalék. A 18-24 évesek 53 százaléka szokott internetbankban átutalásokat végezni, 51 százalék ellenőrzi számlaegyenlegét, 12 százalék használja információszerzésre, 10 százalék pedig mobiltelefon egyenlegfeltöltést is végez. Mivel a 18-24 évesek többsége már gyerekkorától kezdve használja az internetet, számukra az internetbank kevésbé számít innovatív, újszerű ügyintézési módnak: mindössze 64 százalékuk nyilatkozta azt, hogy ilyennek látja ezt a csatornát, míg a teljes lakosság 71 százaléka vélekedik így.

Az online ügyintézési lehetőségek mellett ennek a korosztálynak az is fontos, hogy a diákévek alatt alacsony költségek mellett bankolhasson: a 18-24 évesek közel háromnegyede számára a bankválasztásban fontos szempont, hogy az adott pénzintézet milyen díjakon kínálja termékeit.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo