Július 26-án teszik közzé a felsőoktatási felvételi ponthatárokat az egyetemek és főiskolák, a tanulmányok megkezdése előtti felkészülésnek pedig sok esetben része az új bankszámla nyitása is. Erre szükség lehet ahhoz, hogy a diák maga tudja fizetni egyetemi vagy éppen kollégiumi költségeit, az albérlet díját, illetve annak közüzemi számláit, de ha például a szülők más városban laknak, akkor vészhelyzet esetén jól jön, ha néhány órán belül tudnak pénzt utalni a gyereknek.
A CIB Bank megbízásából a közelmúltban készített, reprezentatív kutatás szerint a 18-24 éves korosztály sok szempontból mást vár el a pénzügyi szolgáltatóktól, mint általában a felnőtt lakosság. A felmérésből kiderült, hogy az okostelefonos applikációt a teljes lakosság nagyjából egyharmada tartja fontos követelménynek a bankjával kapcsolatban, miközben a 18-24 éveseknél jóval magasabb, 45 százalékos ez az arány. Ez nem meglepő, hiszen a kutatás szerint ennek a generációnak 93 százaléka szokott mobileszközön internetezni, míg a teljes lakosság körében ez az arány 77 százalék. A 18-24 évesek 90 százalékának van okostelefonja, 87 százalékuk pedig szokott applikációkat letölteni rá. Azok, akik már rendelkeznek bankkapcsolattal, a pénzintézetük mobilalkalmazását is nagyobb arányban használják, mint a teljes lakosság: a 18-24 év közöttiek 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy letöltötte bankja applikációját, míg a teljes lakosság körében ez az arány 19 százalék. A banki mobilalkalmazást még nem használó fiatalok 60 százaléka azonban nyitott arra, hogy egy éven belül elkezdje használni az applikációt.
Az online ügyintézési lehetőségek mellett ennek a korosztálynak az is fontos, hogy a diákévek alatt alacsony költségek mellett bankolhasson: a 18-24 évesek közel háromnegyede számára a bankválasztásban fontos szempont, hogy az adott pénzintézet milyen díjakon kínálja termékeit.