Már nem a készpénz a király

Az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségeket és a magas fokú transzparenciát várják el legfőképp a magyarok a modern, digitális banki szolgáltatásoktól – derül ki a Bankmonitor.hu friss felméréséből. A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne hazánkban is – az Európa több országában ma már működő – fiók felkeresése nélkül megvalósítható számlanyitás és bankváltás.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A modern online bankolással szemben a magyarok legfontosabb elvárásai közé az online kiszolgáláshoz párosuló alacsony költségek és magas fokú transzparencia tartoznak. Utóbbi elsődleges megjelenési formái az áttekinthető és érthető kimutatások, az összes élő és múltbeli szerződés elérhetősége, pénzügyi megtakarítási javaslatokat adó funkciók – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből.

Az online banki szolgáltatások kiterjesztésére nagy igény is lenne, a felmérés szerint a válaszadók közel fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani.

Nem segítség, hanem problémaforrás a bankfiók

A magyar banki ügyfelek alacsony bankváltási hajlandóságára már többször felhívta a figyelmet az MNB is, hiszen ilyen környezetben a bankok kevésbé törekednek a legkedvezőbb árak kialakítására. „A jelenleg Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet” – értékelte az eredményeket, Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője. A Németországban, Ausztriában, Svájcban és néhány közép-európai régiós országban is ma már létező gyakorlat hazai megvalósítását a válaszadók további 28 százaléka „inkább fontos” minősítéssel látta el, és csupán a megkérdezettek 25 százalékának semleges vagy nem fontos a bankfiók felkeresése nélküli számlanyitás lehetősége.

Amennyiben most kellene bankot választani, a válaszadók 40 százaléka számára valós alternatíva lenne, hogy az új pénzügyi szolgáltató nem rendelkezik bankfiókkal, a teljes ügyfélkiszolgálás online és telefonos csatornán keresztül valósul meg. A megkérdezettek 47 százaléka pedig csak olyan bankot választana, amelyik legalább egy fiókkal rendelkezik. Egy szűk, 13 százalékos kisebbség igényel még ma is kiterjedt fiókhálózatot. (Más felmérések is alátámasztják ezeket az eredményeket.)

„Ha már a mai bankhasználók 40 százaléka is azt mondja, hogy fiók nélküli kiszolgálást is el tud képzelni, illetve azt preferálja, képzeljük el, milyen választ adna a következő generáció. Hiszen mi (X generáció) még abban a világban nőttünk fel, ahol mindent papíron intéztünk, kék tollal írtunk alá, és láttunk másolatokkal töltött dossziékat. Sokan már felültünk a digitalizáció hullámára, és rengeteg napi ügyünket digitálisan intézzük, Viberen üzenünk gyerekeinkkel, Booking.com-on 2 perc alatt foglalunk szállást a nyaraláshoz, sokan már chaten kérünk segítséget ügyintézés közben. De mi azért még digitális bevándorlók vagyunk. Képzeljük el, milyen választ fog ugyanerre a kérdésre adni néhány év múlva a következő generáció digitális bennszülöttje (digital natives)” – értékelte az eredményeket Rakovszky Balázs, a T-Systems Magyarország Pénzintézetek üzletágának igazgatója.

Legyen elérhető a tanácsadás

Digitális banki ügyfélként is jelentős értéket tulajdonítanak a megkérdezettek a bankok pénzügyi tanácsadásának. A válaszadók 28 százaléka „teljes mértékben”, 40 százaléka „inkább fontosnak” tartja a tanácsadást. Amennyiben mindenhol elfogadnák a bankkártyás és/vagy mobilfizetés lehetőségét, úgy a válaszadók 42 százaléka számára elfogadható lenne, hogy egyáltalán ne tartson készpénzt magánál. További 49 százalék számára kismértékű készpénztartás elengedhetetlen. Mindössze 9 százalék azok aránya, akik főként vagy kizárólag készpénzzel fizetnének abban az esetben is, ha mindenhol rendelkezésre áll a kártyás/mobilos fizetés lehetősége.

Már a bank is csak egy app
A pénzügyi szektor is megkapta a maga felforgatóit: ezek az „app-only” bankok, amelyeknél a bankolást teljes egészében egy alkalmazáson keresztül végezhetjük. Eddig kevés ilyen létezik, de meglepően gyorsan gyarapodik az ügyfélkörük.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo