Csak a leggyorsabban alkalmazkodó cégeknek van jövője

A vállalatok 52%-a tapasztalt máris jelentős változásokat saját szektorában az elmúlt három évben, mégis kénytelenek fokozni a tempót. A cégvezetők mintegy fele ugyanis úgy véli, hogy üzleti tevékenységük a következő öt évben elavulttá válhat – derült ki egy friss kutatásból.

Kép:Pixabay

A vállalatok végre kezdenek alkalmazkodni az ügyféligények dinamikus változásaihoz, és egyre korszerűbb informatikai infrastruktúrákat alkalmaznak. A fokozatosan internetessé váló, globális üzleti környezetben hamarosan a gyors piacra jutás és a szervezeti rugalmasság jelenti majd a siker kulcsát. Az ügyfélközpontú megközelítés igénye és az alkalmazottak megváltozott elvárásai mellett a felsővezetők azt is kénytelenek tudomásul venni, hogy az egyik legfőbb költségvetési prioritás az informatika korszerűsítése lesz – derült ki a Dell EMC kutatásából.

Fokozódik a verseny

A technológia egy lehetőség a cégeknek, de akár meg is változtathatja a feltételeket bármely iparágban a vállalatok méretétől függetlenül. A megkérdezett cégvezetők 78 százaléka szerint vállalkozásuk legnagyobb konkurenciáját a kisebb méretű, a technológiát sokkal inkább középpontba helyező, alacsonyabb működtetési költségű és jóval rugalmasabb digitális startupok jelentik. A felmérésben részt vevők 62 százaléka jelezte, hogy tud iparágában olyan vállalatokról, amelyek a digitális eszközök és új technológiák révén válhattak piaci szereplővé.

Több lóra tesznek a nagyok a túléléshez
A technológiai fejlődés villámgyors. Úgy száguld, hogy a nagyvállalatok sem tudják eldönteni, melyik megoldásba fektessenek, így többfelé próbálkoznak, hátha valamelyik befut. Nem ágazatokban kell gondolkodni, mert azok nem jellemzik kellőképpen a termelési folyamatokat. A termékfunkció számít és az, hogy találkozik-e a vevő igényeivel. Szakkifejezés is van már erre. Platformagnosztikus cégeknek hívják az ilyeneket. Nekik van esélyük a fennmaradásra.
Fejlődni kell!

Az adatok azt mutatják, hogy a nagyvállalati szektor ugyan reagál az új, digitális környezet támasztotta igényekre, ám számos kihívás hátráltatja a szélesebb körű digitális áttérést. A Dell EMC a digitális áttérés legfontosabb jellemzőiként a rugalmas innovációt, az új lehetőségek előrejelzését, a fokozott átláthatóságot és megbízhatóságot, a személyes élmények középpontba helyezését, valamint a valós idejű, folyamatosan elérhető keretrendszerben végzett munkát nevezi meg. A 4000 válaszadó mindössze egyharmada állította, hogy vállalatuk követi ezeket az alapvetéseket, és csupán hét százalékuk alkalmazza a fenti öt irányelv mindegyikét.

Túl az akadályokon

A digitális áttérés előtt álló vállalatok esetében több olyan tényező rajzolódik ki, amely gátat szab az IT infrastruktúra modernizálásának. Egyrészt az anyagi háttér és az erőforrások hiánya, amelyet a kutatásban részt vevők harmada is megerősített. Ugyanakkor a technológiák szállítói gyakran pénzügyi szolgáltatásokat is kínálnak, hogy a vállalatok az anyagi lehetőségeikre szabott fizetési ütemezéssel jussanak új megoldásokhoz. Továbbá az olcsóbb, hatékonyabb virtualizációs és felhőalapú technológiák fejlődésével csökkennek a hardverre és karbantartásra fordított költségek. Ezek a technológiák költséghatékonyabbá és rugalmasabbá teszik a végrehajtást. Egy másik szempont a megfelelő készségekkel és szaktudással rendelkező munkatársak képzése és kiválasztása. A technológiai szektorban egyre nehezebb olyan tapasztalt szakembereket találni, akik felügyelni tudják az áttérést, bár a különálló részlegek együttműködésével vagy az új technológiák végrehajtását felügyelő külső tanácsadók rövid távú bevonásával csökkenthető a hiány.

Hat IT-trend, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni
Tanulásra képes szoftverek, amelyek alkalmazkodnak a fogyasztók szokásaihoz, egymással kommunikáló fogkefék és bevásárlást intéző hűtők – csak néhány dolog, amelyek megkönnyítik az életünket a jövőben és egyben üzleti lehetőséget is jelentenek. Mutatjuk hogyan.
Akik az élen járnak

A kutatásból az is kiderül, hogy különösen az informatikai, a marketing, a pénzügyi és az ügyfélszolgálati részlegnek van szüksége modern informatikai infrastruktúrára. A digitális áttérés kivitelezéséhez tapasztalt informatikai szakemberekre van szükség, ugyanakkor az ügyféligények is egyértelműen befolyásolják az új megoldások alkalmazásáról születő döntéseket.

Csak a leggyorsabbak maradnak

A vállalati és fogyasztói technológiai platformok folyamatosan fejlődő világában minden eddiginél fontosabb, hogy egy vállalat megbízható digitális stratégiával rendelkezzen. A stratégia sikeres megvalósításához a vezetőknek fel kell mérniük cégük üzleti igényeit, a piaci trendeket, az ügyféligényeket, valamint a projekt finanszírozásához és felügyeletéhez rendelkezésre álló erőforrásokat. Ebben nyújthatnak segítséget a rendelkezésre álló digitális eszközök, valamint a szállítók, viszonteladók és tanácsadók nyújtotta támogatás és a rugalmas finanszírozási lehetőségek.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo